Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-03, 19:46   #1
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Jag och min vän har problem...

Problem med programfunktion: Det var nämligen så här att jag köpte Trainz Railway simulator 2004 här om dan till en vän till mig som gärna ville kunna köra tunnelbanetåg på datorn och då gjorde jag exakt så här:

1. Installerade programmet
2. Laddade ner C20 v1.32 och Stockholms tunnelbana v9.0 från Svoyagers hemsida
3. Loggade in på Auran och laddade ner Servicepack 4 för version 2285 så den ligger på 2387 nu.
4. Gick in i spelet och skrev in alla uppgifter som behövs för att få ner grejer till spelet
5. Försökte starta nedladdningsfunktionen när tåget och grunden till tunnelbanan fanns i spelet fast utan spår o.sv för att försöka få ner så mycket det går, men det står bara hela tiden, det behövs 119mb, du har en nedladdningskvot på 95,4, vi har provat och provat att påbörja denna nedladdning, men icke, vad har vi gjort för fel eller kan vi göra något mer förutom att köpa nedladdningsbiljett som vi inte är så pigg på med tanke på hur hög risk det kan innebära att beställa från en Australienfirma på andra sidan jordklotet. det gällde alltså Trainz Railway simulator. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 20:04   #2
TriQz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard

Försök ladda ner via FTP... Det tar en tid men... !
TriQz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 20:12   #3
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

OK, tack för tipset, men hur exakt menar du då?
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 20:41   #4
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
OK, tack för tipset, men hur exakt menar du då?
Mvh Johnny Nilsson
Välj "Download Page", tryck sedan på "Download via FTP".
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 21:10   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Försökte också få ner objekten till Stockholms tunnelbana. Fick också att nedladdningskvoten var slut i TRS2004, så jag började använda TrainzObjectz. Bra program, men det tar/tog sån jäkla tid att jag gav upp (tråkigt, hade velat prova den!). Tar tid när 200-300 objekt ska ner från DLS (inte världens snabbaste och stabilaste sida direkt!)...

Länk till TrainzObjectz i denna tråd: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=18315
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 00:22   #6
mr_magnell
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard

Utan First Class Ticket är det hopplöst att ladda ner eftersom man är begränsad till ca: 5kb/s (om jag inte har helt fel) & sedan har du en begränsning på att ladda ner max 100MB per dag, vilket du inte har när du har First Class Ticket.

First Class Ticket är inte så dyrt så det är helt klart värt pengarna om man skall ladda ner mycket från DLS.
mr_magnell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 20:44   #7
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Jag har bara för mig, att First Class Ticket ingick i 3 eller 6 månader vid köp av TRS2004.
Men det kanske bara gällde, när man köpte TRS2004 direkt från Auran eller om man hade dom tidigare versionerna av Trainz registrerat hos Auran.
Ta och kolla upp på din sida, om det inte finns en 3 eller 6 månaders First Class Ticket att aktivera.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 21:04   #8
TriQz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Jag har bara för mig, att First Class Ticket ingick i 3 eller 6 månader vid köp av TRS2004.
Men det kanske bara gällde, när man köpte TRS2004 direkt från Auran eller om man hade dom tidigare versionerna av Trainz registrerat hos Auran.
Ta och kolla upp på din sida, om det inte finns en 3 eller 6 månaders First Class Ticket att aktivera.
Jag fick inte någon Firstclassticket när jag köpte mitt...
TriQz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 18:33   #9
mr_magnell
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard

Det beror vilken version av Trains man köpt, har man köpt den engelska versionen som vissa butiker säljer så ingår inte First Class.

1år First Class kostar bara US$9.99 vilket motsvarar ca: 70kr så det kostar inte så mycket.

Själv har jag köp det 2ggr, en gång med kreditkort och en gång med Paypal utan problem.
mr_magnell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009