Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-23, 20:14   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Krock på JBJ

Har suttit och gjort en aktivitet till JBJ.

Aktiviteten utspelar sig på 80 talet.

Man lämnar Bjursöhamn vid 8 tiden på morgon. Samtidigt kommer det ett Malmtåg draget av SJ DM3 från hamnen, och man paralellkör till passagerartågets första växlar, där man får stopp i signalen. Efter ett tag kan man fortsätta, det är alltså Malmtåget som håller på och tar sig ut på Huvudspåret. Men såfort det tagit sig ut får man "Kör 40" och även "Kör 40" i nästa signal. Men i Utfarten från Bjursöhamn (där det blir dubbelspår) har man Kör. Då följer jag STHn i 140 tills jag framför mig ser baken på Malmtåget, krascen är oundviklig!

Nu är frågan, varför får man Kör i utfarten, trots att malmtåget inte lämnat signalblocket?


När jag därremot tittar i AE så stannar Malmtåget fint vid utfarten och man kan lungt köra förbi. Men det händer alltså inte i MSTS.

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-25, 20:30   #2
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Det är nog en signalbugg i JBJ. Har självt jagat ett persontåg uppför branten mot Svartlien (Det var jätteskoj)
  Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En död i krock mellan bil och tåg Macley Off-topic 5 2004-07-31 18:26
Krock & Brand Markus Off-topic 2 2002-08-09 21:15



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009