Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-08, 00:34   #1
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard Blandad bildkompott, 4 stycken a´60kb

Här kommer lite bilder från olika försvenskningar jag börjat med. British Rail är en (dom två nedre bilderna), tyvärr har mycket tid gått åt till att justera växlar m.m . Tycker det är jobbigt/fult när en växel inte ser OK ut, typ 45 graders vinkel direkt ut.
Ytterligare banor jag jobbar med är Twin Cities och Normandie. Försöker hitta banor med bra spåranäggning och europeiskt utseende.










Roger



Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-08, 10:50   #2
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Trevliga landskapsbilder, är det dom banorna som är standard i Trainz eller har du laddat ner någon och installerat och var kan man hitta skylten "ATC slutar"???

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-08, 11:32   #3
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard


Banorna finns på DS, men är alla oelektrifierade. Jag ändrar signaler och vägövergångar, och i vissa fall elektrifierar jag banorna, ingen är klar helt då det tar tid.
Den tredje bilden är från en egen bana som jag av misstag råkade radera, självklart den jag hade kommit längst med .
"ATC slutar/börjar" samt "Gräns för växling" är några "ommålningar" jag gjort av Tomas U-skyltar, finns bara hos mig på mina banor. Har gjort det för att lära mig lite mer, snart är det dags för Gmax

Roger

Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-08, 14:42   #4
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rojje


Banorna finns på DS, men är alla oelektrifierade. Jag ändrar signaler och vägövergångar, och i vissa fall elektrifierar jag banorna, ingen är klar helt då det tar tid.
Den tredje bilden är från en egen bana som jag av misstag råkade radera, självklart den jag hade kommit längst med .
"ATC slutar/börjar" samt "Gräns för växling" är några "ommålningar" jag gjort av Tomas U-skyltar, finns bara hos mig på mina banor. Har gjort det för att lära mig lite mer, snart är det dags för Gmax

Roger

Tack för svaret.

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009