Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-21, 17:11   #1
Nigge
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
Standard Stockholms tunnelbana

Tjena, har försökt tanka ner Stockholms tunnelbana via Contentmanager i Trainz 2009.
men när jag väljer Driver och Stockholmstunnelbana är allt jag ser ett rutnät med spår på...

lite irriterande...
någon som har något tips?!

(eller tips på andra roliga rutter? är ju en sån röra och folk döper ju sina skapade grejjer till så konstiga saker...).
Nigge besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 17:27   #2
Viktor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 316
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nigge Visa inlägg
Tjena, har försökt tanka ner Stockholms tunnelbana via Contentmanager i Trainz 2009.
men när jag väljer Driver och Stockholmstunnelbana är allt jag ser ett rutnät med spår på...

lite irriterande...
någon som har något tips?!

(eller tips på andra roliga rutter? är ju en sån röra och folk döper ju sina skapade grejjer till så konstiga saker...).
Om du kollar på kategorierna i Auran Trainz så ser du var du kan posta så att det kommer rätt (inte så lätt när man är ny.)

Ditt problem vet jag inte lösningen på, men andra roliga rutter är te.x. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22157 och denna: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21829
Viktor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 17:36   #3
Rc611
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
Talking Jag vet var man hittar stockholms T-bana om du har TrainSim

Jag hittar gamla modellen av T-Banan på MSTS Banbyggarnas hemsida men inga rutter.
Rc611 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 17:36   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Låter lite grand som om du saknar texturer, eller om du saknar tunnelsegmenten så att du bara ser marken och den otexturerade marken. Om du går in i CMP och letar reda på banan och högerklickar på den och väljer view missing depencies och sedan laddar ned alla grejjer som saknas så kommer det att fungera.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 03:21   #5
Nigge
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
Standard

Tack för alla svar...
får det dock fortfarande inte att fungera...
vet inte om jag gör fel dock...

jag går in i contentmanager och väljer missing dependencies.
och får upp en lista där.
då trycker jag på dom och väljer download.

Då får jag en röd remsa i botten där det står något i stil med
"unable to download <kuid:-1:7808>. couldnt obtain a download url. item cannot be found at the download station."



hjääälp*
Nigge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 07:44   #6
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det var för mig 3 saker från DL som fattades. De andra kom med. De som fattas finns på svenska tåg-skivorna(du kan ladda ner det från www.banbyggarna.se.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 13:03   #7
Nigge
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
Standard

Tack för alla svar! ska testa att ladda ner det från banbyggarna.

Men tycker det är lite irriterande att vad jag än försöker ladda ner via content manager så fungerar det inte...
är det jag som gör fel eller är programmet skit?
Nigge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 13:11   #8
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nigge Visa inlägg
Tack för alla svar! ska testa att ladda ner det från banbyggarna.

Men tycker det är lite irriterande att vad jag än försöker ladda ner via content manager så fungerar det inte...
är det jag som gör fel eller är programmet skit?
Kan tänka mej att det är 100.000-tals användare av Trainz som laddar ner via CMP utan problem, så man kan ju undra var skiten sitter?
Sen om du vill ha svar på frågor kan du ju börja med att beskriva vad som inte funkar.
Ang. den "röda remsan" så står det klart och tydligt att objektet inte finns på DLS (download station). Då får man kolla efter länkar och dyligt där man laddade ner exempelvis rutten eller tåget eller vad det nu var.

Senast redigerad av ekankal den 2009-02-22 klockan 13:20.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 13:13   #9
Nigge
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 60
Standard

Citat:
Kan tänka mej att det är 100.000-tals användare av Trainz som laddar ner via CMP utan problem, så man kan ju undra var skiten sitter?
Sen om du vill ha svar på frågor kan du ju börja med att beskriva vad som inte funkar.
Det var tänkt som en fortsättning på det tidigare inlägget jag gjorde, där beskrev jag vilket problem jag hade.
Och självklart, jag hade redan noterat att det troligtvis var skit bakom spakarna, men likväl lite irriterande.
Nigge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 15:43   #10
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Kan bara påpeka, att om du kör Vista så måste du köra Trainz och CMP som administratör.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 16:21   #11
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nigge Visa inlägg
Och självklart, jag hade redan noterat att det troligtvis var skit bakom spakarna, men likväl lite irriterande.
Okey, jag kanske lät lite väl snorkig i mitt förra inlägg men tyvärr läser man allt för ofta om "skit" som inte fungerar.
Lite logik säger ju att t ex Trainz inte skulle ges ut utan ett fungerande CMP.
Sen kan man ju hålla med om att det kan vara lite irriterande när man laddar ner t ex en rutt och allting inte finns med, men det kan man ju inte skylla på CMP som bara hittar saker som finns på DLS.
/ Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 19:32   #12
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nigge Visa inlägg
Tack för alla svar...
får det dock fortfarande inte att fungera...
vet inte om jag gör fel dock...

jag går in i contentmanager och väljer missing dependencies.
och får upp en lista där.
då trycker jag på dom och väljer download.

Då får jag en röd remsa i botten där det står något i stil med
"unable to download <kuid:-1:7808>. couldnt obtain a download url. item cannot be found at the download station."



hjääälp*
Alla kuid som börjar med -1 är inbyggda i spelet. Det är långt ifrån allt som folk byggt som laddats upp på DL. Om alla hade laddat upp till DL hade vi inte haft några problem.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 20:16   #13
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det är alltid problem med banor då den som gjorde den kan ha haft objekt (hus eller liknande) på sin dator som inte du har laddat ner.
Om sakerna finns på DLS så är det ju bara att ladda hem men sen kan det vara så att ett objekt på DLS i sin tur hänvisar till andra objekt. I så fall kan du behöva köra en ny nerladdning.
Det här är ett litet problem i Trainz då det är sällan som någon varit dum nog att bryta mot reglerna att inte lägga upp något på DLS som kräver bitar från något payware objekt.
En annan sak att tänka på är att efter att "någon" la upp en bana så kan några av de objekt som bana kräver har uppdaterats och det finns en nyare version av dessa på DLS.

Sen är det min personliga uppfattning att det finns några mycket dåliga saker på DLS, men det är kids som lagt upp den första sak dom gjort och som jag tror dom skulle skämmas för om dom såg den idag.
__________________
Kenny

Senast redigerad av Rc1166 den 2009-02-22 klockan 20:17.
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 11:03   #14
Rc611
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
Talking ?

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Kan bara påpeka, att om du kör Vista så måste du köra Trainz och CMP som administratör.
Bygger du på rutterna eller tågen?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009