Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Hur tänker du rösta?
Socialdemokraterna 13 27.08%
Vänsterpartiet 5 10.42%
Folkpartiet 0 0%
Centerpartiet 1 2.08%
Miljöpartiet 3 6.25%
Moderaterna 15 31.25%
Feministiskt initiativ 0 0%
Annat parti 8 16.67%
Kristdemokraterna 3 6.25%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-15, 19:07   #31
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Nu har du missförstått mig kraftigt! Vad jag förespråkar är att arbetsdugliga personer ska jobba. Är man inte tillräckligt frisk för att jobba, då är det väl klart att man ska ha bidrag.
Hej!

Jag kan hålla med dej på detta men jag vill lägga till lite.

Om man är för sjuk för att jobba då skall man vara likvärdig med en som jobbar och ha samma inkomst. Man skall inte behöva sitta instängd i sitt lilla kyffe och lida 20 dagar av månaden för att pengarna inte räcker till.
Människovärdet sjunker den dag man blir tvungen att leva på sin förtidspension.
Men då säger säkert gemene man, då är det många som utnyttjar systemet. Jo det kan ju vara så, men då får man väl dra hårdare regler så att det inte går att utnyttja systemet för det är ju inte det som är meningen.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 19:19   #32
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Har verkligen svårt för Vänsterpartiet.

Även om de nu inte direkt stöder kommunismen så är de ändå något jag verkligen tar avstånd till. Kommunism var ett 90årigt experiment som orsakade mer än 50 miljoner människors död (stalin och mao tex.) och det är mer än tex nazismen. Jag stöder absolut INTE nazismen heller med detta påpekande. Lars Ohly har flera gånger tidigare sagt sig vara kommunist så jag är mycket skeptiskt till denna person...

Sedan kan jag inte förstå varför de vill förstatliga företagen i sverige, varför skall dessa styra av politiker. Hur skall man finansiera 200 000 nya jobb i offentlig sektor osv... Nej deras valpropaganda är helt klart ologisk.

Hade kunnat tänka mig att rösta på socialdemokraterna om det inte vore för att de samarbetade med vänstern samt miljöpartiet men som det är nu går det inte. Det får bli moderaterna samt NEJ till trängselskatt.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 20:35   #33
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Dom som gapar om att arbetslösa inte vill jobba och snyltar på dom som jobbar, vet inte vad dom pratar om. Oftast har dom, som gapar, aldrig vart arbetslösa själva och varit tvunga att leva på a-kassa eller social bidrag. Det är inget lyxliv man lever!!!! Visst finns det några som inte vill ha jobb (av nån anledning?), men ska alla få lida för det?

Och angående att rösta, så borde ju alla vid detta lag veta att det inte spelar nån roll vilket parti ni väljer. Allt är ju skit, bara lovar och inget håller, så rösta blankt!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-16, 16:03   #34
mjtag
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm, Sweden.
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Och angående att rösta, så borde ju alla vid detta lag veta att det inte spelar nån roll vilket parti ni väljer. Allt är ju skit, bara lovar och inget håller, så rösta blankt!
Är det inte det valkampanjer går ut på?

Det enda politkerna gör under valkampanjer är ju att lova det och det.
-Vi ska satsa på kollektivtrafiken, vi vill förbättra äldreomsorgen, vi ska anställa 10 000 nya poliser osv osv osv.

När valet väl är över vad händer? Knappt ingenting.

Jag ska gå och rösta i morgon men jag förstår inte varför, man märker ändå ingen skillnad efteråt.

Lycka till med valet i morgon i alla fall.
__________________
Hälsningar från Martin.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-16, 22:21   #35
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
för min del blir de sossarna. min mor är sjukpensionär, själv är jag arbetslös. har ingen lust att rösta på ett parti som vill slå på oss. ska skapa jobbtillfällen, joro..låter ju bra. är de nån som tror att de blir nya jobb samma sekund som de tar över makten. knappast. kan ju ta år innan de märks. sen har jag ingen lust at t betala mer skatt när jag blir pensionär än ens om arbetar.
Har själv "aktivitetsersättning", som moderaterna vill sänka till 65%, för att få ut folk i jobb...
Men alla KAN inte jobba, hur mycket dom än skulle vilja.
Så därför föll mina röster definitivt inte på Moderaterna.
Dom har bara ställt till med så mycket elände.. "Ta från de fattiga och ge till dem rika"...
Usch!
  Svara med citat
Gammal 2006-09-16, 23:05   #36
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Så därför föll mina röster definitivt inte på Moderaterna.
Dom har bara ställt till med så mycket elände.. "Ta från de fattiga och ge till dem rika"...
Usch![/quote]

Hej!

Ja min röst faller definitivt inte på mannen med ett Pippi Långstrump-plåster på fingret

"Ta från de fattiga och ge till dem rika"
Ja usch kan man verkligen säga, Robin Hood-stämning över det hela men tvärtom.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 12:22   #37
mjtag
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm, Sweden.
Inlägg: 51
Standard

Då har man varit och röstat. Det var tredje gången jag var i vallokalen faktiskt.
Första gången dom tre vanliga valen, andra gången folkomröstningen om EMU och nu valen & folkomröstning om trängselskatten.
__________________
Hälsningar från Martin.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 12:56   #38
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssg
Har verkligen svårt för Vänsterpartiet.

Även om de nu inte direkt stöder kommunismen så är de ändå något jag verkligen tar avstånd till. Kommunism var ett 90årigt experiment som orsakade mer än 50 miljoner människors död (stalin och mao tex.) och det är mer än tex nazismen. Jag stöder absolut INTE nazismen heller med detta påpekande. Lars Ohly har flera gånger tidigare sagt sig vara kommunist så jag är mycket skeptiskt till denna person...
Kommunismen var och är fortfarande en otroligt bra grundtanke, men den kommer aldrig att fungera.
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 13:33   #39
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Om något aldrig kan fungera i verkligheten hur kan det då vara en "otroligt bra grundtanke"?

Klart att i min fantasi finns många tankar om att världen skulle kunna vara underbar men det hela handlar väl om att få tankar till realitet...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 13:38   #40
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Om något aldrig kan fungera i verkligheten hur kan det då vara en "otroligt bra grundtanke"?

Klart att i min fantasi finns många tankar om att världen skulle kunna vara underbar men det hela handlar väl om att få tankar till realitet...
Kanske var lite fel sätt att uttrycka sig på...men tanken att dela på allt är trots allt en god tanke i sig, men aldrig något som hade funkat i längden.
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 20:03   #41
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Nu har röstlokalerna i årets riksdagsval stängt och rösträkningen har börjat. Omröstnigen i denna tråd skulle egentligen avslutas den 19/9 klockan 17:59 men för att inte omröstningen i den här tråden skall färgas av resultatet i årets riksdagsval så tyckte jag att det är bäst att avsluta den här trådens omröstning på samma dag och tidpunkt då årets riksdagsvalet avslutas.

Hur stämde den här trådens valresultat överens med riksdagsvalets?
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 20:21   #42
Isak3
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
Standard

Ah... så kom man för sent. Jaja, han iaf rösta i det riktiga valet. Blev Miljöpartiet för mig. Tycker att Vänsterpartiet har bättre åsikter i många frågor, men saker som klimatförändrigar, oljeberoende och överdriven energi och resurskonsumption börjar bli akuta. Miljöfrågor behöver större inflytande, särskilt nu när vi har chansen att hindra klimatförändringarna från att bli allt för stora. Nä, ska inte vara allt för seriös .

Lite få Vänsterpartister här på ett tågforum måste jag säga. Det verkar annars vara stora kopplingar mellan järnvägsfolk och vänsterpartiet. Lars Ohly ska ha klippt biljetter hos SJ en gång i tiden, i debatten som ordnades i skolan representerades V av en tågvärd från Tågkompaniet, i Falukurriren förekommer flera insändare från en vänsterpartistisk lokförare och slutligen stod en lokförare på vänsterpartiets kommunalvalsedel. Finns förmodligen mer också...


Mvh Isak

Senast redigerad av Isak3 den 2006-09-18 klockan 00:50.
Isak3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 23:40   #43
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Mjaha. Moderaterna som ska styra vårat avlånga land i 4år (!) nu... Vi lär inte se några förändringar förens om två år kanske. Men men, den som lever får se.

Skulle jag själv röstat skulle den inte fallit på Moderaterna, men inte Sossarna heller då jag inte håller med någon av dom...

God natt.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 02:55   #44
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

"Vi lär inte se några förändringar förens om två år kanske"

Låt mig gissa att förändringarna till det sämre t.ex. sänkt a-kassa lär komma mycket tidigare!? Förbättringarna som t.ex. alla nya arbeten och billigare tandvård lär nog dröja...

Att folk inte lär sig???? Det finns bara två partier i dagens Sverige, sossarna och moderaterna (= röstar du på nått annat, så röstar du ändå på sossarna eller moderaterna). Dom andra är bara "wannabees" som aldrig kommer bli nått annat!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2006-09-18 klockan 03:04.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 09:20   #45
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Nu vet jag inte om sänkt a-kassa är deras högsta prio??
---

Det spelar som sagt ingen roll vad du röstar på. Det var också det jag menade med varken Sossarna eller moderaterna. Men det är inte bra att rösta blankt heller, för de blanka rösterna får användas som röster åt det parti som vinner på något konstigt sätt...
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009