Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-25, 23:13   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Danmark, för f-n!

Nu får ni väl ändå ge Er! Här har jag suttit och målat Kustpilen och lagt ner stor energi på den. Hawk har fixat tonade rutor även om jag nu behärskar det själv nu.

Det är löjligt att man inte får måla om Era saker och publicera! Inte ens e-mail kan Ni svara på! Tänk om vi svenskar vore likadana, hur tråkigt skulle det inte vara då? Spelet skulle ungefär sakta men säkert dö ut och man håller på som ni gör.

Ber om tillstånd att publicera Kustpilen, och det är en dålig bortförklaring att Ni kommer med en egen Kustpilen om typ 5 år för det har vi hört ett tag nu. Varför kan man inte köra med två?

Det är förskräckligt att vi i sverige inte kan få en snygg Kustpilen bara för att Ni har storhetsvansinne!

Det är snart så man får börja skicka Kustpilen privat till alla som vill ha!

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 00:20   #2
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard

Inlägg borttaget pga personangrepp
pussgurkan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 07:51   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kan bara hålla med!

Det är verkligen dåligt av danskarna. Jag har väntat länge på Kustpilen, men det har inte kommit nån från dom. Gjorde en egen målning, men eftersom jag inte fick till genomskinliga fönster, bad jag inte om tillstånd, utan hadde den för eget bruk.

Nu har Pson målat en jättefin Kustpilen med genomskinliga fönster och får inget tillstånd. Va håller ni på med, ni på andra sidan sundet????

Missunnar ni oss att få en fin Kustpilen målning? Håller ni på så, så ska ni veta att det kan användas åt andra hållet också! Nej till att använda och måla om saker i era rutter m.m.

Det vore väl inget roligt? Allt som vi tillsammans gör till MSTS, är väl till för att alla ska kunna få använda det?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 07:56   #4
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Tar tillbaka det jag skrev här förut, det var väl att ta i..Ni danskar har självklart rätt att neka om ni vill det.

Det jag tidigare skrev här var omoget... [:I][B)]
Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 14:32   #5
condor9
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Odense, , Denmark.
Inlägg: 30
Skicka ett meddelande via ICQ till condor9
Standard

Ja, nu må alle i svenskere sq undskylde. Hvis i ikke før har læst det eller fået det af vide, så består vores side af et stykke frivilligt arbejde. Vi får ingen penge for den tid vi bruger på at behage andre mennesker i verden med tog de vil køre med i MSTS.

Jeg har modtaget en Kustpil i e-mail, men jeg har ikke haft ret meget tid til MSTS her i sommervarmen, og det må i fanme acceptere, og så vidt jeg ved har jeg IKKE lovet nogle af jer noget...

På nuværende tidspunkt er både vores download og upload sider lukket på grund af server skift, der vil måske gå endnu en månede inden de kommer op og køre igen. Det er på grund af at vi har fået vores egen server som skal til sverige og stå.

Jeg kan ikke bare rive en dag ud af kalenderen og betale over 1000 dkr. for at tage til sverige og sætte den server til, derfor må det tilpasses så det kan gøre på en lidt billigere måde, og derfor kan det godt tage noget tid..

Den sidste mail jeg fik fra jer, det fik jeg af vide at jeg bare skulle smide den, og at i ikke ville bruge den alligel, så skrev jeg tilbage for at høre hvorfor i ikke ville bruge den alligevel.. Der fik jeg så af vide at i gerne ville bruge den alligevel ?!

Hvis i prøve at følge lidt med på vores side, ville i også kunne se at der ikke skete fandens meget, og i ville måske og kunne forstå hvorfor i ikke har fået svar.

Hvis i ikke kan acceptere den tid det tager for os at gøre ting klar, eller kigge på ting og acceptere det, så må i lave jeres eget tog.

Jeg gider IKKE blive svinet til i det svenske forum, for hvis dette sker igen, så er der lukke helt fra vores side.

Med venlig Hilsen
Thomas H.
condor9 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 14:52   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men vads är det för trams!??!!?!?!? Har läst alla dessa inlägg!
Jagsäger INTE att danskarna gör 100% rätt men varför ska de inte få neka?
Danskarna har ju gjort så många fina saker, t.ex NDK; SDK, Mr, IC3, Me mm.....

Hur kan du Pson, veta om deras mailboxar krånglat?????

Och varför skulle de inte få¨använda t.ex Rc6 och Pass80 och köra det på KMJ!?!?!? De som gjort KMJ, Rc6 m.m har ju frivilligt laggt upp sakerna på E-Buzz. Då kan man säga att det acepteras att alla kör på rutten, kör med tågen.
Om ni nu vill att danskarna INTE ska få köra med Rc6, KMJ m.m så får niu väl ta o skicka runt till alla svenskar.......
Och, är det ALLLA danskar som sagt t.ex "Nej, du får inte publicera"!? fast de på danska dock! Inte ett dugg arg på danskarna. Det är välm inte du som gjort IC3 Pson!?

Jag tycker att det är helt fel att ni säger att det är alla danskar som nekat, då det nog bara är 1-3 st........

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 15:39   #7
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Jag håller med Dson och man får inte dra alla danskar över en kam.
Jag tycker att de har gjort ett strålande gott arbete med rutter, tåg etc. Att de är freeware dessutom är mycket generöst. Det är också som sagt upphovsmannen sak att godkänna eller inte.

Så jag hoppas hela danmark kan förlåta det som har skrivits här tidigare.


tjalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 15:44   #8
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

För tydlighetens skull kanske en påminselse om § 1 på regelsidan kan vara på sin plats (med tanke på att en del inlägg har tagits bort)

§ 1 Forumetikett - Vi tolerar överhuvudtaget inget fult språk, du får gärna uttrycka dina åsikter men det finns andra sätt att göra det på utan svordomar och annat fult språk. Istället för att använda fult språk så går det bra att använda känsloikonerna för att uttrycka sina känslor. Ingen medlem eller forumledare/adminstratör får offentligt attackera en annan medlem eller forumledare/adminstratör. En personlig attack definieras som personlig, ras-, folkgrupps- och/eller könsbaserad förolämpning, förtal eller hånfull kommentar. Alla klagomål skall förmedlas till en forumledare/adminstratör privat via meddelande och/eller e-post. Allt vi vill är att alla använder ett vårdat språk och är vänliga mot varandra.


___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 15:49   #9
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Du får väll ta och bygga ett eget tåg i gmax Pson istället för att kasta skit på alla Danskar så är problemt löst sen och om du inte kan bygga i gmax så är det ditt problem!
Nu lär du aldrig få lägga upp din om målning som du beter dig.

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 16:43   #10
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Först måste jag be alla danskar om ursäkt över mitt tidigare inlägg.
Det ångrar jag verkligen att jag skrev. Ni har gjort en massa mycket fina grejor till MsTs och eftersom det är ni som har gjort dem så är det ni som bestämmer över dem.

Sedan måste jag säga att det hjälper absolut inte att skriva sånna här trådar, det leder bara till allt färre tillstånd. Ber man snällt och väntar på sin tur så går det.



Väl mött...

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 17:47   #11
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

condor9: Du säger att du haft semester och inte haft tid för msts i sommar, men en 5 minuters provtur med Psons Kustpilen skulle du väl kunnat tagit dig tid för!?

Och att er server ska uppdateras???? Jag förstår inte? Varför kan inte Kustpilen läggas upp här på E-buzz först? Sen när er server är igång igen, så kan ni ju lägga upp den där också!

Visst är det byggaren som bestämmer över sin modell och vem han ska ge tillstånd till, men om han/hon ser att nån gjort en seriös ommålning, varför neka????

När man sett hur snygg Psons Kustpilen är och han säger att han inte får tillstånd av er, blir man förbaskad. Nu vet jag ju inte vad du skrivit till Pson angående tillstånd och om jag överreagerat/missförstått så ber jag om ursäkt.

Hoppas att en Kustpilen kommer nångång, antingen av er eller Pson....


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 17:50   #12
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

condor9: Du säger att du haft semester och inte haft tid för msts i sommar, men en 5 minuters provtur med Psons Kustpilen skulle du väl kunnat tagit dig tid för!?


http://pirpen.cjb.net/
Sånt där ska du inte utala dig om, du har väl ingen aning om hur Condor9's sommar har sett ut? Du vet inte alls hur pass upptagen han varit med annat. Det finns faktiskt en värld utanför "Train-zimmandet"... [B)][}]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 18:13   #13
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

OK, du har rätt Kvarne. Jag vet faktiskt inte hur condor9´s sommar sett ut!? Det var fel att skriva den raden, förlåt för det!

Jag har inget emot danskar om nån nu skulle tro det. Det jag är emot är att vissa (inga namn nämnda!), håller så hårt i sina modeller och inte låter folk få måla om (gäller att seriösa målare vill måla om, men nekas). Sånt förstår jag inte???? Har hänt flera gånger och gör en irriterad!

Att en del är på detta vis, gör att vi går miste om en hel del fina modeller och det tycker väl alla är synd, eller?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 19:17   #14
condor9
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Odense, , Denmark.
Inlägg: 30
Skicka ett meddelande via ICQ till condor9
Standard

Pierre: Vi har en politik hos os, og den går ud på at alle vores tog skal ligge på vores egen side. Dette gælder selvfølgelig også Kustpilen.

Jeg har stort set IKKE rørt MSTS i hele sommeren, da jeg ikke har gidet og jeg har haft andet og lave.

Et eller andet sted, så tror jeg i tager det her for personligt. Det har intet med at gøre om vi tror i er useriøse, eller at vi selv har en kustpil. Hvis i tror det, er i helt forkert på den.
condor9 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-26, 19:40   #15
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Jag förstår helt enkelt inte varför denna tråd finns här på E-buzz.
Borde inte den ha postats i det Danska forumet. Det kanske den är, har inte kollat där. Håller med om att det vore roligt om den fanns tillgänglig för oss alla, men om nu Danskarna har det som regel att deras matrial ska bara ligga på deras egen sida, så får väl vi acceptera detta eller göra en egen Y2:a (Blir i alla fall inte jag. Kan inte). Tycker vi får vara glada med det vi har, men det skulle vara kul om Psons hamnade där.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
HJÄLP!!!! Problem! (Svar från Danmark) knebert Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 10 2004-10-22 21:41
NTB.....kommer INTE att öppna DANMARK alaska Virtuella Tågbolag 28 2004-05-01 12:13
Finns det någon Graf för danmark? Dson Off-topic 4 2003-04-25 09:42
Vad har Ö-tåget för betekning i Danmark?? prymikom Off-topic 1 2002-09-28 08:57
Trackplans for Denmark. (Sporplaner for Danmark). vandborg MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-07 09:25



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009