Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-19, 15:01   #16
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Jeg har fulgt med innleggene og har tolket det slik at det kan være greit og ikke kjøpe TSW forløpig . Hva sier dere som har kjøpt ?
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 19:04   #17
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Flyttet ...
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 23:44   #18
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Står och väntar att köra vidare med detta monster.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TSW_jorgen_1489866379_00.jpg (205.2 KB, 373 visningar)
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-20, 22:47   #19
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Är Railfan idag men var är tågen. Måste dra ned mössan lite mera...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TSW_jorgen_1490046183_00.jpg (192.3 KB, 352 visningar)
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-20, 23:47   #20
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hittade ett tåg till slut men han inte få upp kameran i tid
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TSW_jorgen_1490048407_00.jpg (229.3 KB, 345 visningar)
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-24, 04:47   #21
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-04, 12:00   #22
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

I väntan på att signalen ska slå om till grönt, så kan det alltid vara skönt att sträcka på benen en stund.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-05, 23:25   #23
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Ankommer Cumberland Terminal!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20170401225049_1.jpg (218.5 KB, 253 visningar)
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 14:15   #24
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Ett godståg och en snöstorm korsar vägar, modernatur ställer till besvär med dålig sikt och hala förhållanden, men vi kämpade på.
Och tur var väl det, för tillslut så var det skinande sol och underbart landskap.





Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 00:34   #25
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile Aldrig några ånglok !

Hej

Efter att ha läst att det aldrig kommer att gå att köra ånglok i denna simulator, gör ju att den för min del faller bort helt.
Hur kan dom vara så naiva att tro att en simulator utan ångloks tåg skall ha någon framtid.
Jag tror dom har tagit vatten över huvudet.

Dålig FPS med dubbla 1080TI det är ju rent löjligt, även om dom kanske kan orda det, på bekostnad av landskapet (korta LOD), skog som ploppar upp mitt framför en mm

Atingen så får man hålla sig till TS 2017, eller lägga ner allt vad train simulator heter.
Företaget som bygger "Train Sim World®: CSX Heavy Haul" kommer att bli en flopp.
Jag kan slå vad om att den går i graven illa kvickt.

Dom har varken ekonomi eller kunskap i att bygga ett så avancerat spel, efter vad jag läst.

Till Mazz:
Du röstade på att lägga ner TS och enbart ägna dig åt denna "fantasi"-simulator.

Mycket synd måste jag säga, eftersom du hade flera fina lok på gång i TS, både ånglok och el-lok. Kommer du att lägga alla dina TS-projekt på hyllan ?

Det skulle vara en stor förlust.

Angående FPS i TS så kan jag bara inse att det äntligen finns datorer som orkar driv spelet , inget lagg hög FPS strålande grafik i hög upplösning ( 2K 2560x1440 ) mm helt enkelt. 4K vet jag inget om, har själv en DELL 2 K
Men det vill till en Dator av senaste generationen och ett mycket kraftigt grafikkort.

Detta är bara tankar som jag har, det är möjligt att jag har helt fel.

__________________


Senast redigerad av Hawk den 2017-05-23 klockan 00:44.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 15:26   #26
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej

Efter att ha läst att det aldrig kommer att gå att köra ånglok i denna simulator, gör ju att den för min del faller bort helt.
Hur kan dom vara så naiva att tro att en simulator utan ångloks tåg skall ha någon framtid.
Jag tror dom har tagit vatten över huvudet.

Dålig FPS med dubbla 1080TI det är ju rent löjligt, även om dom kanske kan orda det, på bekostnad av landskapet (korta LOD), skog som ploppar upp mitt framför en mm

Atingen så får man hålla sig till TS 2017, eller lägga ner allt vad train simulator heter.
Företaget som bygger "Train Sim World®: CSX Heavy Haul" kommer att bli en flopp.
Jag kan slå vad om att den går i graven illa kvickt.

Dom har varken ekonomi eller kunskap i att bygga ett så avancerat spel, efter vad jag läst.

Till Mazz:
Du röstade på att lägga ner TS och enbart ägna dig åt denna "fantasi"-simulator.

Mycket synd måste jag säga, eftersom du hade flera fina lok på gång i TS, både ånglok och el-lok. Kommer du att lägga alla dina TS-projekt på hyllan ?

Det skulle vara en stor förlust.

Angående FPS i TS så kan jag bara inse att det äntligen finns datorer som orkar driv spelet , inget lagg hög FPS strålande grafik i hög upplösning ( 2K 2560x1440 ) mm helt enkelt. 4K vet jag inget om, har själv en DELL 2 K
Men det vill till en Dator av senaste generationen och ett mycket kraftigt grafikkort.

Detta är bara tankar som jag har, det är möjligt att jag har helt fel.

DTG har mer än nog med kaptial och kunskap för att driva TSW vidare, dessutom har dom valt att göra helt rätt prioriteringar.
För tillfället står utvecklingen av både DLC och Multiplayer stilla, för att alla utvecklarna jobbar på att förbättra den programvara som dom levererat i originaltiteln.
Något dom borde gjort redan på Railsimulator tiden.

Därtill så är prestandarden i TSW nu för tiden långt mycket bättre (för min egen del iaf) än vad den någonsin varit i TS, och den blir bättre för var uppdatering som kommer.

Sedan så har jag ingen aning om vart du har fått det ifrån att man inte kommer att släppa ånglok till TSW, det kan jag garantera att det kommer att komma.
UE4 har inga begränsningar som gör att ånglok inte skulle gå att simulera.



Personligen kan jag inte förstå mig på dom som tycker att utvecklingen av TSW borde läggas ner, det är idioti på hög nivå att påstå att TS är en bättre programvara.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 21:22   #27
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Jag tror det var i den där videon som HedlundSpelar länkade till.
Där sa han att det aldrig skulle gå att bygga ånglok.
Det är inget som jag tagit ur luften.

Självklart har TSW bättre grafik än TS, men att bromsslangarna dinglar är inget som jag bryr mig med, på bekostnad av dålig LOD mm.

Jag är helt opartisk beträffande TSW vara eller inte vara.

Men har man som jag köpt Addons för flera tusen kronor till TS, så vill jag gärna kunna fortsätta , så man inte förlorar allt.

Får verkligen hoppas att dom fortsätter att putsa på TS, det vore skamligt om dom inte gjorde det.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 12:52   #28
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Jag tror det var i den där videon som HedlundSpelar länkade till.
Där sa han att det aldrig skulle gå att bygga ånglok.
Det är inget som jag tagit ur luften.

Självklart har TSW bättre grafik än TS, men att bromsslangarna dinglar är inget som jag bryr mig med, på bekostnad av dålig LOD mm.

Jag är helt opartisk beträffande TSW vara eller inte vara.

Men har man som jag köpt Addons för flera tusen kronor till TS, så vill jag gärna kunna fortsätta , så man inte förlorar allt.

Får verkligen hoppas att dom fortsätter att putsa på TS, det vore skamligt om dom inte gjorde det.
Och jag förstår inte varför Hedlund skulle påstå att det aldrig kommer att komma ånglok till TSW..
Det finns mig veterligen inga som helst begränsningar i programvaran som gör det omöjligt.

TS ska ju fortsatt få support ett tag till, men det kommer ej att släppas någon ny version, då dom har valt att göra en helt ny programvara för att ersätta den gamla.
Något som kommer sig naturligt, när programvaran är baserad på 10år gammal kod.

Jag tror personligen att dom nådde vägs ände gällande optimeringen i TS under den senaste utgåvan, och när man då varken kan optimera eller få fram några nya funktioner, så är det naturliga steget att söka nya vägar.

Och det är just precist det som TSW är, det är en ny väg framåt, och en väg som jag personligen sätter mina förhoppningar till.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 15:31   #29
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Train sim-steve skrev så här förra året lite kryptiskt
TrainSim-Steve
20th October 2016 at 7:29 am

There is still a great deal of work ahead of us to bring steam engines to Train Sim World. This includes work on the particles system to generate smoke and steam effects. I’ll have more information when we get to this at some point in the future.

Tror inte vi får se det i närtid men om något/några år så lär vi nog få se dem.

Edit
TrainSim-Steve
27th March 2017 at 9:55 am

This is just the beginning for Train Sim World, new content and routes will be added over time UKBoss. T
here are currently no UK Steam engines available but it is something we’re keen to add in the future.

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-05-24 klockan 21:15. Anledning: mer info
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 18:20   #30
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

När man har femton minuters väntan på att få fortsätta, så kan man ju likväl kliva ur loket en stund, och se sig om i omgivningarna.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2017-09-16 klockan 00:07.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009