Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-23, 22:06   #1
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Hjälp sökes tacksamt

Bästa Trainzvänner,
Har efter mycken vånda gått över från 2009 till 2010 och lyckades dessutom få med det mesta vid flytten trots min något begränsad datormognad. Ett skäl var bl.a. att jag desperat ville kunna använda det senaste förnämliga "Göteborgspaketet. Har nu build 44 088. Men - ett problem har uppstått. Motorvagnen M5 - den äldsta fungerar inte i mitt 2010 (men den gjorde det i mitt gamla 2009). Vid koll visar det sig att kuid 67375:101950 redovisas som okänd i systemet. Den - liksom den äldre släpvagnen - är således röd och fungerar inte. Mycket tacksam om någon kunde/ville hjälpa mig med detta.
Och - ett annat bekymmer. När jag ska köra spårvagn M 23 och M 25 sitter det en förare redan på plats och är så att säga i vägen. Finns det något sätt att lyfta bort denne man? Har inte upplevt något liknande tidigare. Hade samma problem med spårvagn M5 när den fungerade i mitt 2009. Det stod en förare redan på plats där också. Tacksam för hjälp även med detta.
Hälsningar från en gammal göteborgare.
torpet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 15:48   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av torpet Visa inlägg
Och - ett annat bekymmer. När jag ska köra spårvagn M 23 och M 25 sitter det en förare redan på plats och är så att säga i vägen. Finns det något sätt att lyfta bort denne man? Har inte upplevt något liknande tidigare. Hade samma problem med spårvagn M5 när den fungerade i mitt 2009. Det stod en förare redan på plats där också. Tacksam för hjälp även med detta.
Hälsningar från en gammal göteborgare.
Här har du lösningen på gubben i knät.

Du får ta och ladda ner Lennarts osynliga lokis.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....98&postcount=8

och sedan leta reda på honom i listan och låta honom köra/sitta på plats för aktuell spårvagn.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bengolle_20140124_0000.jpg (112.2 KB, 104 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 12:46   #3
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Tack!

Varmt tack för den förklaringen. Hade den osynlige nedladdad, men visste inte att det var med hans hjälp man kunde få den andre föraren att lämna sin plats för mig. Men nu funkar den delen.
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 13:23   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

kuid 67375:101950 är drivboggin till M5, du har kanske missat att ladda ned den ?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 20:32   #5
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Tack!

Varmt tack för detta. Måste ha glömt att ladda ner den, trots ambitionen att inte missa något. men nu har jag M5 med släp rullande igen. Härligt. Igen - tack!
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009