Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-23, 20:39   #1
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Ännu mer bekymmer

Trainzvänner,
Har två gånger tidigare frestat ert tålamod med mina problem och nu kommer jag med ett tredje. - Efter ett datorhaveri fick jag först hjälp med hur jag skulle få alla saker att likna sig själva och inte se ut som mosaiker, sedan att uppgradera mitt Trainz 2009 till build 40040 (SP2 version 3.1). Det hjälpte till del - MEN det stora problemet återstår. De svenska modellerna fungerar inte. Flertalet är röda i listan, de som går att ställa ut är konstiga, några förare går inte att installera - när jag försöker med "driver setup" får jag meddelandet: "Warning: no locomotives are available for driver placement". I Driver går några lok att hjälpligt köra men vill man in i hytten sitter där redan en gubbe, som man på något sätt hamnar i magen eller ryggen på. Inte heller alla driver-funktioner finns med. T.e.x. körreglaget och hatsighetsmätaren går inte att få fram. Något är uppenbarligen helt fel.
När jag uppdaterade till build 40040 gjorde jag det efter att jag återinstallerat allt som jag hade sparat. (de återfanns som en otroligt stor mängd "hash" med olika litterering). Skulle jag uppdaterat först och sedan lagt in alla tillbehör inklusive de svenska produkterna. De är, enligt min uppfattning, det som gör Trainz värt att hålla på med. Går nu inte det kanske jag tvingas lägga ner detta, som sysselsatt mig sedan det allra första Trainz kom.
Tacksam för råd ännu en gång. Finns det något enkelt magiskt som rättar till allt. Eller total omstart - igen. (Är inte någon våldsamt datakunnig person). Gör kanske fel genom att ta upp frågan i en ny tråd, men känns som ett nytt problem.
/Torpet
torpet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 20:56   #2
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Kan du gå in i CMP och se vad det är för fel den röd varnar för blir det lättare att hjälpa dig :-/
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 20:47   #3
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard

Det verkar vara Missing Dependencies
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 20:53   #4
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

okej posta en lista i din tråd här så kanske du kan få råd om var du hittar iaf en del av dem
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-26, 18:49   #5
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard

Tack för hjälpen, men jag bestämde mig för att radera allt och installera om och göra sker och ting i annan ordning. Får se om det kan hjälpa.
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009