Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-10, 18:50   #1
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Till alla Trainz-skapare och tillverkare av allt som gör livet njutbart!

Så är ännu ett Trainz-år tillända och ett nytt tagit sin början. År 2011 var nog bland de mest fantastiska Trainz-år i alla fall jag upplevt. Det är inte ofta jag tar till orda här på forumet. Skulle jag göra det varje gång jag upplever något nytt, glädjande och otroligt fint byggt vore det närmast var eller varannan dag. Med detta vill jag dels – igen – säga ett mycket varmt tack till alla för allt som görs till oss – jag är sannolikt inte ensam – som bygger Trainz med svensk inriktning.
Jag känner gång på gång när jag laddar ner det ena läckra efter det andra att jag skulle vilja kunna gottgöra detta på nåt sätt. Men det kan jag inte! Kan helt enkelt inte göra sånt. Bara använda det. För det gör jag. Om ni alla visste hur många timmar, veckor och år jag suttit och ”lekt”/”hobbyarbetat” med Trainz skulle ni nog häpna. Ända sedan den första versionen kom för många år sedan har jag varit trollbunden. Det är ju så förbaskat roligt!
Men må detta vara en liten tröst till er alla som bygger – det ni gör är oerhört uppskattat. Om ni så heter Ian, björnl, ekankal, spyfrog, Bengan, svenolov (som scriptar vad jag förstår), korvtiger och alla andra. Varmt tack!! Borde ju säga detta oftare förstås. Kan förstå frustrationen om man lägger ut och lägger ut, men sällan ens får ett tack. Dystert. Kan bara be om ursäkt för det. Men ni ska veta att jag är inne på detta forum nästan minst en gång varje dag och följer inte bara downloads utan även annan diskussion.
Har ett inte oävet tågkunnande själv, både från svenska smal- och normalspårsbanor, från tider då det begav sig. Och också genom många års tågintresse och fotograferande. Åkte t.ex. ofta till skolan med smalspårståg dragna av ånglok och sedan YBo5p (YP)- bussar. Underbart därför att kunna åka med dem igen – hemma! – när som helst och i egenhändigt skapad miljö! Ibland har jag haft någon egen liten synpunkt på det som skapas, men har känt det lätt förmätet att förmedla dem eftersom jag ändå inte kan göra något åt dem själv.
Skulle vilja sluta med några frågor men tar dem i ett särskilt meddelande. Har förstått att man inte ska blanda innehåll för mycket här.
Ser också fram emot den dagen då det även ev. går att åka YBo6 och alla dess ”släktingar”. Byggandet av allt detta redovisades ju av Ian på forumet i våras och det var knappt jag kunde iväg på semester i mars. Nåväl, som andra ibland så riktigt påpekar här på forumet. När tiden är mogen och om byggaren så vill så presenteras det. Det görs ju helt på enskilt initiativ och för oss ”nedladdare” helt gratis. Vi är mycket tacksamma för det vi får! – och har fått!!
torpet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 18:55   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det här var så förbaskat roligt att läsa.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 22:49   #3
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Det var det bästa tacktal jag läst på länge.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 09:02   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Håller med ovanstående talare till fullo, sånt här är roligt att läsa .
Man får nog börja rota igen, i högen (berget) av alla grejor som man inte har laddat upp .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 08:58   #5
ekv
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
Standard

Tack för det du skrev, torpet. Precis som du skriver jag inte så mycket på forumet, men jag är inne och kollar av läget varje dag. Precis som du är jag oerhört tacksam mot dem som gör alla dessa fantastiska modeller som passar till svenska förhållanden.

Jag instämmer i torpets tack till alla duktiga kreatörer. Trainz är det roligaste spel som finns, tycker jag. Spel och spel förresten - jag kanske borde säga att Trainz och allt som hör därtill höjer livskvaliteten mångfalt.
__________________
Trucken
ekv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 09:29   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Tack för de vänliga orden torpet, det värmer.
som mindre produktiv medlem av forumet så är det lätt att känna att man hamnar lite i skuggan av de duktigare och flitigare skaparna så det känns kul att bli omnämnd.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 10:24   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Smile Man blir så glad!

Tack Torpet för denna uppmuntran!
Jag vet ju att det finns många som är inne och tittar i trådarna men det är väldigt värmande när nån av er mer anonyma tar till orda, det ger energi att fortsätta producera svenskt materiel !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009