Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-23, 00:49   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Ratt till datorn

Har letat ratt till datorn, då jag fastnat för Euro Truck simulator och har ett par andra bra bilspel (NFS the run, Dirt rally).

Först tänkte jag mig Logitech G25 eller G27, men då dom kostar en del, så började jag kolla efter Logitech Driving Force GT istället (passar min ekonomi bättre). Det var en resa, då en del säljare inte gick att få tag i och en del inte ville skicka. Nu har jag dock hittat en och han ska skicka med Blocketpaketet imorron.

Och mitt i allt, så såg jag att Elgiganten har Veckans erbjudande på Logitech G29 (PC, PS3, PS4) och G920 (PC, Xbox One) för 1890kr. Men då hade det blivit nudlar resten av månaden, så blev en beg. ändå.

Till erbjudandet: http://www.elgiganten.se/product/spe...bility-trigger

Visst fick jag inte det jag egentligen ville ha, men tror jag blir nöjd, då min enda tidigare erfarenhet av ratt, är en Microsoft Sidewinder Precision Pro (från stenåldern)...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 00:37   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Fick ratten idag och när jag hämtat den på posten (affären), så började jag undra vad jag skulle fästa den i (spelar på tv´n). Mitt soffbord var för lågt. Fick dock tag i ett litet fyrkantigt bord (aningen bredare än ratten). Det var ett par cm högre än soffbordet, men jag fick inte dit ratten p.g.a. en tvärslå. Så skruva bort den och sågade bort en bit, sen fick jag dit ratten. Satte golvskydd under benen och provade sen Euro Truck Simulator 2, NFS the run och Dirt Rally.

Ratten, alla knapparna och pedalerna fungerade bra. Pedalerna låg still på laminatgolvet, men bordet gled runt på golvet. Såg sen att Clas Ohlson har gummifötter, som är 1,5 cm höga. Dom borde sätta stopp för bordsförflyttelsen + att jag får upp bordet en bit till. Ska in och handla dom imorron.

ETS2 provade jag först och ratten skakade hela tiden, så jag trodde den var felande. Upptäckte sen att spelet hade FF även på motorn och när jag drog ner inställningen, så lugna den ner sig. NFS gav mig en workout, fick kämpa för att svänga mot en väldigt motsträvig FF. Dirt Rally fungerade perfekt direkt, men vilket svårt spel det är (jag kommer behöva träna mycket på det). Tror med lite fifflade med inställningar, så kan dock allt bli bra.

Jaja, jag kan iallafall rekommendera denna ratt (Logitech Driving Force GT), för dom som har lite sämre ekonomi eller inte vill köpa en ratt för 3000-4000 kr. Denna kostar 400-800kr beg. och har Force feedback, 22 knappar, sek. växelspak, upp till 900 graders rattutslag och en bromspedal, som är lite hårdare, än gaspedalen.

Bilder och info: https://www.komplett.se/product/775769#
Ratten fungerar till PS2, PS3 och PC. Glöm inte ladda ner drivare till ratten!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2016-11-26 klockan 00:47.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009