Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-27, 11:04   #1
TGV Paris-Lyon
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 19
Question Starta MSTS utan CD-Rom?!

Hej!

Visst är det lite besvärligt att första CD-Rom skivan till MSTS måste ligga i CD-Rom enheten varje gång man startar spelet eller verktygen!? Men så läste jag ett tips på en Australisk sida att detta inte behövdes efter nedladdning och installation av MSTS 1.2 update. Detta gjorde jag, men datorn vill ändå att skivan ska ligga i enheten!

Någon som vet något mer om detta?

Länk till tips sidan i Australien
http://steam4me.railpage.org.au/trai...ips.html#tip40

Ha det bra!
__________________
TGV Paris-Lyon besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 11:19   #2
TGV Paris-Lyon
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 19
Standard Löste det på egen hand!

Installationsprogrammet var förinställt på

C:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator

Här finns det visserligen delar installerade, men hela installationen som MSTS själv valt vid huvudinstallationen var

C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator

Vad jag gjorde var alltså att ändra Program Files till Program innan jag valde Unzip.

Så allt är OK igen(förutom att jag fortfarande inte lyckats med att varken se eller få dem att röra på sig, vad jag pratar om är tåg som simulatorn kör, AI tåg eller vad det kallas. Men jag jobbar vidare även om det ibland känns lite

Ha det fortsatt bra!
__________________
TGV Paris-Lyon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 15:31   #3
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Hej!

Kolla den här tråden. Tredje inlägget uppifrån har en lösning på problemet.

http://217.197.57.186/forum/showthre...6rjar+fr%E5gor

Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 23:00   #4
TGV Paris-Lyon
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 19
Standard Tack för tipset, men...

Tack för tipset, men som jag skrev i föregående inlägg så löste jag det på egen hand! Men tack ändå!
__________________
TGV Paris-Lyon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 23:13   #5
Perre
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
Question

Citat:
Ursprungligen postat av TGV Paris-Lyon
Hej!

Visst är det lite besvärligt att första CD-Rom skivan till MSTS måste ligga i CD-Rom enheten varje gång man startar spelet eller verktygen!? Men så läste jag ett tips på en Australisk sida att detta inte behövdes efter nedladdning och installation av MSTS 1.2 update. Detta gjorde jag, men datorn vill ändå att skivan ska ligga i enheten!

Någon som vet något mer om detta?

Länk till tips sidan i Australien
http://steam4me.railpage.org.au/trai...ips.html#tip40

Ha det bra!
Det har jag aldrig nånsin behövt ha någon CD skiva i för att köra MSTS, varken med Ver 1.0 eller 1.2?! Installerar man rubbet är det bara att tuta och köra utan CD..

Såg sen att det behövs med den andra utgåvan. Men då kommer en följdfråga, att ha en CD skiva i som ska ladda ner nåt med jämna mellanrum, ger inte det laddhack och andra otrevligheter när man kör MSTS?

Senast redigerad av Perre den 2006-03-27 klockan 23:18.
Perre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-28, 10:29   #6
TGV Paris-Lyon
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 19
Standard

MSTS kollar bara om skivan är på plats när spelet börjar, sedan laddar den inget från skivan vad jag har tänkt på, utan den ploackar från det som installerats på hårdisken! Men i och med uppdateringen så slipper man nu detta! det är bara att köra på! Så jag hoppas alla har gjort denna uppdatering!

Ha det bra!
__________________
TGV Paris-Lyon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-07, 18:19   #7
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Exclamation Installera inte uppdateringen!!!

En liten brasklapp:

UbiSoft Exclusive's version av MSTS (d v s 2:a utgåvan) innehåller redan ver 1.2.

Dock fixar den inte problemet med att CD-skivan måste ligga i när du startar spelet.

Om du installerar uppdateringen på uppdateringen så kommer du få problem med ljudet i spelet, d v s du får inget "distanserat" ljud, utan allt ljud har samma "volym" när tåget passerar.

Så vart det iallafall för mig, innan jag installerade om MSTS.
Så jag får leva med att CD:n måste sitta i, hellre det än att tågljudet är på "max" oavsett från vilket avstånd du ser det ifrån!
  Svara med citat
Gammal 2006-09-07, 20:35   #8
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Jag kan starta msts utan att behöva ha cd skivan i & har inte upplevt några problem med ljudet.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 16:42   #9
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Jag har aldrig haft cdn i överhuvudtaget.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 08:26   #10
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag har aldrig haft cdn i överhuvudtaget.
Kan ju bero på att du har version 1 d v s den första releasen som släpptes av MS av MSTS d v s den "med stor box" och manualer mm i tryckt papper?

UbiSoft och Xplosiv gjorde sedan "nyreleaser/budgetutgåvor" av spelet med bl a DVDcase och manualer/handböcker i PDF-format på CD-n,
och då krävdes helt plötsligt att CD:n skulle sitta i när man startade MSTS.
Det är det vi diskuterade i denna tråd...
  Svara med citat
Gammal 2006-10-10, 21:51   #11
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Jag har heller aldrig behövt ha cd:n i för att kunna köra MSTS eller verktygen men däremot får jag upp rutan med varning "ingen disk i enheten" om jag haft/har en cd (kvittar vilken) i datorn efter det att jag startat/startat om den. Det är dock bara att klicka på "Fortsätt" så kommer man vidare utan cd.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009