Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-23, 20:01   #1
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Post hej. serielnumber till TS2010?

Har i helgen inhandlat TS 2010 från Game! men jag kan inte hitta "serielnumber"?? är det nån som vet var man ska hitta den?


(OT, kan jag om jag vill byta spelet mot ett som har ett serialnumber, i en annan Game-butik än den jag köpte den i eller måste bytet göras där jag köpte spelet?)

mvh Andreas
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de
andreas_92 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 20:04   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

I stort alla som köpt TS2010 i Sverige har haft problemet, så gå till återförsäljaren och be om ett serienummer så ska de fixa det.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 20:22   #3
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Standard

ok då så, det ska jag göra!
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 18:42   #4
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Post

Hej, Nu har jag vänt mig till Game. Men där sa han att dom inte kunde göra så mycket och sen att jag skulle vända mig till distributören lr utvecklaren något sånt sa han. Så jag gör väll det antar jag (lr ska typ Game kunna fixa det?)
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 18:50   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andreas_92 Visa inlägg
Hej, Nu har jag vänt mig till Game. Men där sa han att dom inte kunde göra så mycket och sen att jag skulle vända mig till distributören lr utvecklaren något sånt sa han. Så jag gör väll det antar jag (lr ska typ Game kunna fixa det?)
Då tycker jag att den försäljaren var väldigt lat. Gå dit igen, och kräv ett serienummer. Game ska kunna fixa det. Jag köpte mitt från CDON, efter ett mail till deras support hade jag ett nummer...

Så, snacka med dom igen och var lite jobbig. Räcker med att maila dom, och be dom skicka tillbaka ett nummer helt enkelt. Annars vänder du dig till någon annan affär nästa gång du köper spel.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 19:27   #6
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!
Ja, jag köpte också mitt från CDON och de hänvisade mig till leverantören Wendros. Skickade ett mail dit och förklarade mitt ärende. Efter ett tag kom ett mail tillbaka med ett serialnumber. Stå på dig och be GAME göra detsamma. Det är deras skyldighet att få sina kunder nöjda.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 19:30   #7
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Question

Hmm sånt låter hopplöst , dåligt av dom, men jag har en fråga har för er som har 2010 , vad är de för skillnad på TR2009 & 2010, är grafiken ännu bättre eller finns de mer smarta saker?
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:03   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Jag vet inte om jag är rätt person att svara, men jag var ju så kritisk mot 2010 i mina tidigare inlägg här på forumet så jag kanske skall skriva några positiva rader ändå.

Efter att nu ha använt 2010 en stund så ser jag både fördelar och nackdelar. En fördel som jag tycker är bra är att kunna arbeta i "lager". Man kan då låsa ett lager och arbeta med ett annat ovanpå vilket gör det lättare att flytta och rotera saker utan att det påverkar föremålen på det undre lagret. När man är klar så lägger man samman alla lagren till ett.

Man kan också skapa separata lager i en session så att det tillexempel finns det en rutt till en industri i en session, men en annan industri i en annan session, men med samma bana (route).

Grafiken är också bättre. Till en viss nackdel kanske då en hel del gräs, typ G: och JVC blir lite ljusare i 2010. Men det går ju att ändra till andra grästyper, eller annat underlag.

En nackdel är dock att en del saker som är gjorda för äldre versioner (2004 - 2006) inte fungerar fullt ut. Det lyser rött i listan men en del fungerar trots det (precis som de lyste rött i 2009 när det gällde äldre saker). Andra lyser ilsket rött och syns inte i minifönstret och fungerar överhuvudtaget inte alls.

Sista positiva uttalandet är väl det att man får lite mer "liv" i vegetationen då en hel del träd rör sig i vinden (som du kan växla både riktning och styrka). Träden följer också årstiderna efter det datum du ställer in i spelet. På hösten får de höstfärger och på vintern tappar de löven.

Mer står säkert i denna länken. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26434
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009