Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-10, 17:33   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Dovetail Games är det nya...

..namnet på RailSimulator.com

http://www.dovetailgames.com/

Mer i ämnet här:

http://www.engine-driver.com/article...dovetail-games

och på Uktrainsim:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=361&t=135245

Namnbytet med anledning av att man avser att gå in på fler marknadsområden än bara tågsimulering.

Bolaget har fler rekryteringsannonser ute nu:

http://www.dovetailgames.com/vacanci...-director-sim2
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 18:23   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

En av de utannonserade tjänsterna är ju lite intressant:

Dovetail Games is seeking to recruit a senior software engineer with extensive experience in Unreal 4 (or an Unreal 3 expert seeking to upgrade to Unreal 4) to work with a small team to rebuild our Train Simulator using Unreal 4 technology.

Hela annonsen här:

http://www.dovetailgames.com/vacanci...chnical-expert
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2013-12-10 klockan 18:25.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 14:23   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Om man avser att använda Unreal-motorn och det blir såhär eller bättre, så är det kanske inte så tokigt...

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=75#p1676615
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:45   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Det finns många stora fördelar med att byta till Unreal, vilket jag påpekat för dom, dock hade det funnits större fördelar med CE3, men det är ju vad man föredrar att jobba med, har också för mig att licensen för unreal är billigare än vad CE3:s licens är.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 22:06   #6
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det finns många stora fördelar med att byta till Unreal, vilket jag påpekat för dom, dock hade det funnits större fördelar med CE3, men det är ju vad man föredrar att jobba med, har också för mig att licensen för unreal är billigare än vad CE3:s licens är.
Bara för att jag är nyfiken men vilka blir fördelarna? Mer för utvecklarna eller för oss spelare?
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator

Senast redigerad av AlleDahlle den 2014-03-25 klockan 22:07. Anledning: Stavfel
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 16:20   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Fortfarande en hel del platsannonser hos DTG:

http://www.dovetailgames.com/vacancies

En del UE4 och TS15 i annonserna...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 17:33   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Vad handlar nyheterna om? Jag förstår inte sidorna.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 17:42   #9
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Vad handlar nyheterna om? Jag förstår inte sidorna.
Det är platsannonser, inte nyheter.

Innehållet i vad de olika tjänsterna har för kunskapskrav och uppgifter kan ju dock vara av intresse. Bra eller dåligt. Noterar t.ex. att jag inte på någon tjänst ser att det krävs/är bra att kunnande eller intresse för järnvägars drift och funktion finns med hos den person som söker. Mindre bra kan jag tycka för en simulatorutvecklare. Hmm. eller är det spelutvecklare...

Men bra i alla fall att man stärker sin organisation med mer utvecklingsfolk. TS-15 får man lite intrycket att tjänsterna adresserar.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 12:29   #10
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

DTG har tydligen 60 personer per februari i år och planerar att bli 40 till under 2014:

http://www.southeastbusiness.com/sec...s-with-help-fr

Företaget verkar må bra i alla fall...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 00:20   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Lite klipp och klistra från Steams forum för TS2015:

DTG_Martin [utvecklare] 31 mar @ 10:42am
Ursprungligen skrivet av ScottyT:


Will the next version of TS be on the new engine? Not asking for a release date.


Thanks for the question ScottyT.

We are still working away on the next generation of Train Simulator which will use the Unreal 4 Engine. That version of Train Simulator is not due for release this year. We will be releasing the next TS in the series based upon the current technology.

Thanks again for the question,

- Martin


Så, inget UR4-baserat från DTG i år, kanske inte helt förvånande.

Originaltråden här:

http://steamcommunity.com/app/24010/...=1427769993#p3

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 12:13   #12
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Finns väl ännu pengar att mjölka ur svindyra DLCs antar jag...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 15:49   #13
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Finns väl ännu pengar att mjölka ur svindyra DLCs antar jag...
Tror snarare att det handlar om att de inte vill göra samma misstag som många inom spelindustrin gjort på sistone. Släppt ofärdiga spel. Personligen så ser jag fram emot att få se vad de hittat på med UE4, men jag vill inte se ett spel som crashar eller är fullt med buggar.

Sedan måste jag säga att jag tycker personligen att DTG får mycket skit. Visst de hade kunnat sänka priserna på sina DLC och hade de halverat priset hade bog fått lika mycket vinst som nu då fler hade köpt deras rutter m.m, men man måste också ha i åtanke att basspelet faktiskt är väldigt billigt. Endast 30€ senast jag kollade . Det är halva priset på vad många andra spel säljs för. Vi behöver heller inte köpa en ny kopia varje år utan får nästa spel gratis. Och med tanke på hur många moddar som finns så är det nog många som aldrig köpt DLC. Och om man har detta i åtanke så är det plötsligt, i alla fall enligt mig, inget att klaga på deras priser. Självklart vill de tjäna pengar, de är ju ett företag. Jag har inget emot deras priser. Då är jag dessutom en fattig student som inte har mer än studiebidraget varje månad, så tycker faktiskt att vi ska sluta klaga på deras priser. Call of duty är värre. De släpper i princip ett skin varje år till ett spel som i princip är samma sak. Och detta för 60€ plus DLC.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 16:28   #14
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
Tror snarare att det handlar om att de inte vill göra samma misstag som många inom spelindustrin gjort på sistone. Släppt ofärdiga spel. Personligen så ser jag fram emot att få se vad de hittat på med UE4, men jag vill inte se ett spel som crashar eller är fullt med buggar.

Sedan måste jag säga att jag tycker personligen att DTG får mycket skit. Visst de hade kunnat sänka priserna på sina DLC och hade de halverat priset hade bog fått lika mycket vinst som nu då fler hade köpt deras rutter m.m, men man måste också ha i åtanke att basspelet faktiskt är väldigt billigt. Endast 30€ senast jag kollade . Det är halva priset på vad många andra spel säljs för. Vi behöver heller inte köpa en ny kopia varje år utan får nästa spel gratis. Och med tanke på hur många moddar som finns så är det nog många som aldrig köpt DLC. Och om man har detta i åtanke så är det plötsligt, i alla fall enligt mig, inget att klaga på deras priser. Självklart vill de tjäna pengar, de är ju ett företag. Jag har inget emot deras priser. Då är jag dessutom en fattig student som inte har mer än studiebidraget varje månad, så tycker faktiskt att vi ska sluta klaga på deras priser. Call of duty är värre. De släpper i princip ett skin varje år till ett spel som i princip är samma sak. Och detta för 60€ plus DLC.
Jopp. Jag tänker klaga på deras priser...

Jag köpte en gång i tiden Rail Simulator eller om det möjligtvis var Rail Works, minns inte. Men många år sen är det och sedan dess har inte DTG och allt vad dom kallats sig genom åren fått en enda spänn av mig. Och jag tycker det är ett problem. Det finns inget i det dom tjänar pengar på som intresserar mig. Men det säger mig också att det dom tjänar pengar på är just DLC. Vilket i min värld inte alls är bra.

På inget sätt missunnar jag dom att tjäna pengar, tvärtom, dom får gärna tjäna mycket pengar så alla som jobbar där har fet lön och jobbar bra, det gynnar mina intressen i förlängningen. Men...

Ett företag som har sin huvudsakliga inkomst från DLC kommer aldrig att anstränga sig något som helst extra för att underlätta för oss som bygger freeware eller payware-dlc. Vi är ju direkta konkurrenter till det dom lever av. Det är väl ganska tydligt med den fullständigt usla dokumentation som RW har. Upprörande dålig till och med.

jag skulle mycket hellre... väldigt mycke hellre, betala en årlig uppgraderingskostnad för själva simulatorn. Jag hoppas att kommande simulatorfabrikat har någon variant på detta tema snarare än att tjäna på DLC. Då finns det motiv och ekonomi att göra det så lätt som möjligt för utomstående DLC-kreatörer att skapa saker till deras simulator.

Det är i alla fall vad jag tycker.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 18:49   #15
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Jopp. Jag tänker klaga på deras priser...

Jag köpte en gång i tiden Rail Simulator eller om det möjligtvis var Rail Works, minns inte. Men många år sen är det och sedan dess har inte DTG och allt vad dom kallats sig genom åren fått en enda spänn av mig. Och jag tycker det är ett problem. Det finns inget i det dom tjänar pengar på som intresserar mig. Men det säger mig också att det dom tjänar pengar på är just DLC. Vilket i min värld inte alls är bra.

På inget sätt missunnar jag dom att tjäna pengar, tvärtom, dom får gärna tjäna mycket pengar så alla som jobbar där har fet lön och jobbar bra, det gynnar mina intressen i förlängningen. Men...

Ett företag som har sin huvudsakliga inkomst från DLC kommer aldrig att anstränga sig något som helst extra för att underlätta för oss som bygger freeware eller payware-dlc. Vi är ju direkta konkurrenter till det dom lever av. Det är väl ganska tydligt med den fullständigt usla dokumentation som RW har. Upprörande dålig till och med.

jag skulle mycket hellre... väldigt mycke hellre, betala en årlig uppgraderingskostnad för själva simulatorn. Jag hoppas att kommande simulatorfabrikat har någon variant på detta tema snarare än att tjäna på DLC. Då finns det motiv och ekonomi att göra det så lätt som möjligt för utomstående DLC-kreatörer att skapa saker till deras simulator.

Det är i alla fall vad jag tycker.
Jodå jag håller med dig. Skulle också se att de slutade släppa gratis uppdateringar och att man fick köpa ett nytt spel. Även kanske slutade satsa sina resurser på DLC och satsade mer på större mekanikförändringar i själva spelet.

Det jag ville få fram är att egentligen finns det ingen direkt anledning enligt att klaga allt för mycket på deras affärsplan.

Om de skulle släppa ett nytt spel varje år så får man också kanske förvänta sig en större prislapp samtidigt. Runt 60€ som "vanliga" spel skulle nog inte vara helt otroligt.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009