Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-05, 18:11   #1
autoliv
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 5
Standard Problem med LARS

Hej
Jag har problem med LARS.
Har provat med de fyra spårsnuttarna för Bulk, Malm, Passagerare och Styckegods. Har även provat med Timmerlastplatser och Flislastplatser. Inget fungerar. Jag har ingen möjlighet att ställa in Properties det blir bara en ruta att fylla i namnet på.
Behövs det ytterligare filer? Läste på en hemsída att man behövde Lars_Setup_kit-zip? Finns tydligen på TPR-s hemsida men jag hittar den inte.
TRS2004 egna lastplatser fungerar, tex kolkraftverk, kolgruva, timmerlastplats och generell lastplats. Kan någon hjälpa mig?

Göran P
autoliv besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 18:44   #2
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Detta är nog något för Lars (LLJ) att svara på men så länge kan du prova följande:

- Har du uppdaterat TRS till senaste version, SP4?

- Har du installerat allt som behövs? Såsom produkter spåren använder, ikoner, osv. På STW's skiva finns en separat pack med produkter o ikoner har jag för mig.

Lars_Setup_kit skall inte behövas utan installerar man bara allt som spåren är beroende av så borde det funka.

Oftast om någon ikon saknas eller liknande så brukar man inte kunna placera objektet alls eller så klagar TRS vid nästa start att kartan saknar något. Att du bara får en ruta med namnet och inga inställningar tycker jag lutar åt att TRS inte är korrekt uppdaterat till SP4 men det är bara en vild gissning.

Så ge dig inte på att ominstallera om du redan har rätt SP4 till din build utan vänta då på bättre råd
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-06, 00:25   #3
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard LARS kräver SP4

Hej.

Som Deskgrunt redan sagt så krävs TRS2004 SP4 för att LARS industrierna skall fungera.

Om du inte har SP4, så se till att du laddar hem rätt fil som uppdaterar från den build (version) som du nu har. Det är mycket viktig att du väljer en som har exakt rätt build, annars får du installera om TRS2004 igen.

/Lars (skapare av LARS)
__________________
LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-06, 09:22   #4
autoliv
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 5
Standard Ni verkar vara på spåret

Hej
Jag har inte SP4 installerad så vi kan börja i denna ända. Jag har hittat annat som inte heller fungerar bl a kontaktledningarna från STW. Man ska ju få dessa rostiga och det fungerar inte heller. Jag återkommer med resultat från min uppdatering

Tack för tipset

Göran P
autoliv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009