Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-28, 00:25   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Flight Simulator 2004

Vad krävs för att flyga FS 2004 på ett bra sätt. Dator och kontrolltillbehör. Om det utfaller till belåtenhet undrar jag då också hur det är med FS X.

Kan ni också nämna några bra sidor för att ladda ner respektive köpa extramaterial. Jag har för mig att jag på youtube sett lite "roligare" flygplan så som USA:s B36, B1 eller B2.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 01:13   #2
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

FS2004 kräver inte en hästdator i dagens mått. fsx om man kör utan directx 10 så får du bra prestanda på en normal dator, med dirextx10 så kräver det sin dator för att driva det med hyffsad prestanda. nu är jag våldsamt kräsen, minsta hack och jag brukar uppdatera datorn. en joystick är ett måste, sen vad som finns att köpa till fsx vet jag inte, men till fs2004 köpte jag ett par plan, bland annat en 737 som var våldsamt roligt att flyga, visst, var inget plan man bara startade och körde iväg med. för det krävdes rätt mycket som spelare för att få roligt med det planet, programera flygdator mm. jag har nog lagt ner säkert 400 timmer på just köpeplanet 737. men nu är det bara tåg som gäller man ledsnar på att sitta en bra stund med flygdatorn för att flyga en liten stund. visst man kan flyga utan med förstås, men när man har kört ett bra tag med den börjar det kännas som man fuskar om man inte använder den jag köpte även fsx, men kändes mer som en upphottad 2004 faktiskt, visst mycket bättre grafik, men själva spelet funkar mer eller mindre på samma sätt. så har man inte mycket kräm datorn så rekomenderar jag 2004 istället för fsx.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 09:48   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Tack Melin.
Joystick är inte det mer för militära plan. Jag har bara sett FS2004 en gång och den killen hade en flygratt och pedaler på golvet. Måste man inte ha just pedaler, även om man har joystck.

Det här skriver Microsoft,
Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: 1.0 Ghz
RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
Hard Drive: 14GB
Video Card: 32MB DirectX 9 compatible

Jag har ju bara spelerfarenhet utav Trainz och där vet jag att det som tillverkaren anger som rekommenderad prestanda är löjligt lågt.
Så skulle en Intel E4500:2.2GHz räcka.

"man ledsnar på att sitta en bra stund med flygdatorn för att flyga en liten stund. visst man kan flyga utan med förstås, men när man har kört ett bra tag med den börjar det kännas som man fuskar om man inte använder den " Vad menar du egentligen??

Combat Flight Simulator är det samma spel men med andra plan? Kan man ladda ner CF plan till FS eller finns det speciella militärplan till FS?

Senast redigerad av CGD den 2008-11-28 klockan 10:01.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 10:36   #4
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Tack Melin.
Joystick är inte det mer för militära plan. Jag har bara sett FS2004 en gång och den killen hade en flygratt och pedaler på golvet. Måste man inte ha just pedaler, även om man har joystck.

Det här skriver Microsoft,
Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: 1.0 Ghz
RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
Hard Drive: 14GB
Video Card: 32MB DirectX 9 compatible

Jag har ju bara spelerfarenhet utav Trainz och där vet jag att det som tillverkaren anger som rekommenderad prestanda är löjligt lågt.
Så skulle en Intel E4500:2.2GHz räcka.

"man ledsnar på att sitta en bra stund med flygdatorn för att flyga en liten stund. visst man kan flyga utan med förstås, men när man har kört ett bra tag med den börjar det kännas som man fuskar om man inte använder den " Vad menar du egentligen??

Combat Flight Simulator är det samma spel men med andra plan? Kan man ladda ner CF plan till FS eller finns det speciella militärplan till FS?
hehe,,,ja den datorn hade inte jag velat flyga med. visst dra ner allt som finns kanske det går att starta .

jag menade på mitt 737 plan, jag är lite fjantig när det är flyg, vill ha de realistiskt, så det blir inga snabb flyg med en 737, annars hoppar jag gärna in i en cessna och flyger, flög till gotland bland annat tog en stund. sen att inte gotland ser ut som gotland är ju en annan sak, USA ser ju alltid hyffsat ut i deras spel, är ju ett amerikans spel. i fsx är förstås backen bättre,

en joystick måste du ha, tycker jag i all fall, flygkänslan blir noll annars, jag har inga pedaler, jag har en joystick som går vrida på, så jag har pedalerna i joysticken. jag använder en som heter cyborg EVE. jag är nämligen vänsterhänt och den går att ändra så den passar vänsterhänta.
Den finns tonvis med plan till fs även millitärplan.

nej combat flight simulator är en stridsflygs simulator under andra världskriget. jag har spelet och det är väldigt roligt spel. men rätt gammalt. gillar du stridsflyg och sånt rekomenderar jag IL2 sturmovik 1946. i den har du de flesta slagfält. man kan köra även campainger som pilot i olika länder, till och med finnarna under vinterkriget
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 18:27   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Jag rekomenderar att du har kvar fs 2004, det finns mycket bättre addon till det spelet än till FSX och det flyter på bättre och så.
Om du vill ladda ned till 2004/X så ska du nog gå in på avsim.com. man måste vara medlem men där finns allt, och då menar jag allt!
om du vill ha en stridsflygsimulator så ska du köpa IL2 Stumovic 1946 (eller tidigare versioner) det är nog det bästa spel man kan köpa inom kategorin stridsflygsimulatorer och det är -vill jag minnas- inte så fasligt dyrt och man behöver ingen superdator för att få det att flyta på bra.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 18:44   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD

Det här skriver Microsoft,
Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: 1.0 Ghz
RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
Jaa, Microsoft är roliga dom. När man kör Vista operativsystem rek. 1GB ram, men när man ska spela (läs köpa) räcker tydligen 512MB. Kallas taskig försäljningstaktik i mitt tycke.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 23:25   #7
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

vista med 1 gb är trögt, jag körde vista med 2 gb..och de känndes trögt, för att inte tala om när man startade spel. la in ett 1 gb till så jag hamnade på 3 gb i ram, då började det likna något som gick att använda. men jag har återgått till xp igen, alldeles för många spel som jag gillar som inte gillar vista.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 18:24   #8
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Finns det något bra forum som liknar detta men där ämnet är FS?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 19:10   #9
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Finns det något bra forum som liknar detta men där ämnet är FS?
Det finns en nordisk (Svensk-finsk) underbar sida när det gäller flygsimulatorer:
Flight Simulator Nordic! (www.fsnordic.net) där man kan diskutera flygfritt, screenshots, spotting, onlineflygning och självklart även huvudämnet, flygsimulatorer. Dessutom med ett filarkiv och en hel del annat gottigt.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 19:49   #10
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Justfilght har forum (på engelska) där det brukar vara ganska mycket fart.
http://forum.justflight.com/
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009