Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-27, 10:28   #1
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard Ts 2009

Fick just detta besked från Auran: Thank you for pre-ordering Trainz Simulator 2009: World Builder Edition. We are now pleased to inform you that the Release Version 1.0 is now available for you to download. Kan det bli mycket roligare än så här?
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 14:58   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Jo visst är det bra men bättre blir det.
De av oss som samlar på lådor och beställt DVD från Auran får våra DVD skickade från UK så vi slipper moms och tull och liknande pålagor. Det finns oxå löfte om att man kommer att underhålla TRS2009 med en SP troligen runt årsskiftet.
De av oss som haft tillgång till betaversioner verkar nöjda med det mesta i TRS2009.

En sak som troligen många kommer att undra om är skillnaden mellan TRS2009 WBE och TRS2009 EE.
WBE, World builders edition, är den som släpps nu och den kommer bara att kunna köpas direkt från Auran (men levereras från några platser runt om i världen).
EE, Engineers edition, kommer att släppas senare och är en ren kör version (surveyor kommer inte att ingå). Här blir Wendros www.wendros.se distributör för de nordiska länderna. Troligen finns den på hyllorna under första kvartalet 2009
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 15:49   #3
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Jo visst är det bra men bättre blir det.

WBE, World builders edition, är den som släpps nu och den kommer bara att kunna köpas direkt från Auran (men levereras från några platser runt om i världen).
Jaha!?
Det där var en ren besvikelse Förmodligen en del som inte kommer kunna köpa WBE, då långt från alla har Visa, Mastercard eller kan betala via Paypal...
Vad återstår då om man verkligen vill köpa WBE men inte kan för att auran inte släpper det på annat sätt än sin egna sida?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 16:12   #4
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Det där var en ren besvikelse Förmodligen en del som inte kommer kunna köpa WBE, då långt från alla har Visa, Mastercard eller kan betala via Paypal...
Vad återstår då om man verkligen vill köpa WBE men inte kan för att auran inte släpper det på annat sätt än sin egna sida?
Be någon som kan köpa den, betala så får du föra över pengar och dylikt sen?
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 17:34   #5
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Jo visst är det bra men bättre blir det.
De av oss som samlar på lådor och beställt DVD från Auran får våra DVD skickade från UK så vi slipper moms och tull och liknande pålagor. Det finns oxå löfte om att man kommer att underhålla TRS2009 med en SP troligen runt årsskiftet.
De av oss som haft tillgång till betaversioner verkar nöjda med det mesta i TRS2009.

En sak som troligen många kommer att undra om är skillnaden mellan TRS2009 WBE och TRS2009 EE.
WBE, World builders edition, är den som släpps nu och den kommer bara att kunna köpas direkt från Auran (men levereras från några platser runt om i världen).
EE, Engineers edition, kommer att släppas senare och är en ren kör version (surveyor kommer inte att ingå). Här blir Wendros www.wendros.se distributör för de nordiska länderna. Troligen finns den på hyllorna under första kvartalet 2009
Samla på lådor? Du skämtar. Givetvis vill jag också ha en låda men nu kunde jag inte hejda mig.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 17:36   #6
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Be någon som kan köpa den, betala så får du föra över pengar och dylikt sen?
Låter enkelt men då blir inte Dson ägare. Det bästa vore att någon kär familjemedlem förbarmar sig över Dsons öde och ställer upp med ett kort.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 17:48   #7
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

mjahapps.. får man ta och ge sig själv en julklapp i år med andra ord..

En fundering dock, kommer EE innehålla nått som inte WBE innehåller?
Typ mer avancerat av något?
eller innehåller WBE exakt samma, fast med "bonusen" surveyor?
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 18:11   #8
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

hur är kvallen, prestanda mm i jämfört med 2006 och även rail simulator? är de mest amerikanska grejor i 2009?
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 18:24   #9
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Låter enkelt men då blir inte Dson ägare. Det bästa vore att någon kär familjemedlem förbarmar sig över Dsons öde och ställer upp med ett kort.
Var väl ungefär så jag tänkte också, men skrev det på ett annorlunda sätt Går ju att lösa på något sätt iaf!
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 19:35   #10
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

En fråga, från en som inte har hängt med i informationen om TRS2009.

Hur stor är skillnaden mellan 06 och 09.
Är dom stora eller små

Fungerar gammalt matrial från dom tidigare versionerna av Trainz i 09.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 20:57   #11
knutteS
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
En fråga, från en som inte har hängt med i informationen om TRS2009.

Hur stor är skillnaden mellan 06 och 09.
Är dom stora eller små

Fungerar gammalt matrial från dom tidigare versionerna av Trainz i 09.

Farsan körde en pre order åt mig och jag har testat betan, men som jag kan se det är det en del i STW skivorna som inte funkar alls.
Men om det beror på att det var en beta eller inte låter jag vara osagt.

Annars så är det i mitt tycke bara lite lyft på grafiken och lite funktioner som dom har förbättrat.
Men innan dvd´n landar med V1.0 är det svårt att säga bu eller bä.
knutteS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 22:10   #12
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

hur är grafiken jämfört med railsimulator? lite sugen på att köpa 2009 men vill nog veta mer innan jag lägger pengar på 2009, tänkte mig köpa msts2 när det kommer, och flyter på bra eller krävs det en superdator?
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 23:26   #13
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Vad finns det mer för förbättringar? Går det att luta rälsen fungerar signalsystemet bättre? Eller är det bara lite kosmetiska förbättringar på några lok? Och inte tycks det vara några speciella förbättringar för att ta till vara hårdvaruförbättringar.
Är det bara ett panikbygge för att komma före Microsoft. Om deras simulator kommer att vara bättre vet vi ju inte men nog verkar de var mer grundliga i sin uppbyggnad.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 23:32   #14
knutteS
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
hur är grafiken jämfört med railsimulator? lite sugen på att köpa 2009 men vill nog veta mer innan jag lägger pengar på 2009, tänkte mig köpa msts2 när det kommer, och flyter på bra eller krävs det en superdator?
Jo grafiken har fått ett lyft utan tvekan, klarar du 2006 klarar du 2009 med

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Vad finns det mer för förbättringar? Går det att luta rälsen fungerar signalsystemet bättre? Eller är det bara lite kosmetiska förbättringar på några lok? Och inte tycks det vara några speciella förbättringar för att ta till vara hårdvaruförbättringar.
Är det bara ett panikbygge för att komma före Microsoft. Om deras simulator kommer att vara bättre vet vi ju inte men nog verkar de var mer grundliga i sin uppbyggnad.
Grafiken är ett lyft och en del förbättringar i surveyor men inget man lyfter på ögonbrynen för och ett par nya industrier hade ju inte suttit helt fel.
Dom problem som finns med svenska tåg skivorna...kommer dom att fixas så dom funkar i 2009, tvivlar på det ...
Känslan från beta är vi gör det lite snyggare och en del saker som cmp funkar lite bättre med andra ord same old..same old med lite snyggare grafik.
MSTS 2 so far känns mer spännande och intressant

Senast redigerad av Joel den 2008-11-27 klockan 23:41.
knutteS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 23:42   #15
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

ok, eftersom trainz 2006 laggar på min dator nu, lär nog inte trainz 2009 funka bättre. väntar nog på microsofts nya och se vad det är. känns lite av de ni säger att det är typ samma trainz fast med lite snyggare grafik.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009