Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-25, 23:48   #31
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Har nu fått tillbaka min dator från service och installerat mitt Trs där. Funkar perfekt
förrutom att jag inte kan öppna cmp? Varje gång jag trycker på cmp att den ska
öppna kommer det upp: " Content manager plus har slutat fungera blablabla.. Skicka felrapport
Skicka inte." Nån som vet vad problemet är?
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 00:12   #32
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis
Har nu fått tillbaka min dator från service och installerat mitt Trs där. Funkar perfekt
förrutom att jag inte kan öppna cmp? Varje gång jag trycker på cmp att den ska
öppna kommer det upp: " Content manager plus har slutat fungera blablabla.. Skicka felrapport
Skicka inte." Nån som vet vad problemet är?

jag har fått de meddelandet tusen gånger ungefär jag fixade det med att plocka bort asset.tdx i trainzmappen och assets.bku under cashmappen. inte alldit assets.bku finns. men när du har plockat bort dessa så tvingar du cmp att skapa nya, så första gången du startar cmp tar det tid om du har massor med saker, kan även stå programet svarar ej under aktiveteshanteraren. men stäng det inte utan ge det tid. har du otur tar de en jäkla tid. detta är igentligen samma sätt du ska göra när du installerar sp1 och ska in dina gamla saker igen. men när jag har gjort detta så brukar cmp funkar. visst, den rasar igen sen. de gör den alltid.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 08:17   #33
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
jag har fått de meddelandet tusen gånger ungefär jag fixade det med att plocka bort asset.tdx i trainzmappen och assets.bku under cashmappen. inte alldit assets.bku finns. men när du har plockat bort dessa så tvingar du cmp att skapa nya, så första gången du startar cmp tar det tid om du har massor med saker, kan även stå programet svarar ej under aktiveteshanteraren. men stäng det inte utan ge det tid. har du otur tar de en jäkla tid. detta är igentligen samma sätt du ska göra när du installerar sp1 och ska in dina gamla saker igen. men när jag har gjort detta så brukar cmp funkar. visst, den rasar igen sen. de gör den alltid.

Har tagit bort båda assets filerna och det funkar fortfarande inte?
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 10:31   #34
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

ja då har jag tyvärr inga bra ider längre, de var min bästa. ominstallera spelet, går själva spelet igång då?
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 10:34   #35
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
ja då har jag tyvärr inga bra ider längre, de var min bästa. ominstallera spelet, går själva spelet igång då?

Ja spelet går igång och jag bygger på min rutt. Men vill ha in tåg
men nu funkar inte cmp. Det står att det stött på problem och måste
avslutas.
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 10:42   #36
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

kolla med så att inte antivirus programet stoppar programet, jag har tex telia säker surf, den gillar att stoppa de mesta. annars får du nog hoppas på att nån annan har en bra ide.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 20:34   #37
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Någon annan som vet någon lösning?
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009