Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-11, 10:28   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Transport Fever

God middag. Äntligen ett spel som tar upp hela min fritid ett tag. Att bygga imperium är helt i min smak om man har lite tid över. Detta helt nya spel är riktigt roligt där man numera även har fartyg och flygplan att ta med i beräkningarna. De största nyheterna jämfört med Train Fever är annars:
- Leverans av mer än bara gods och passagerare. En stad behöver ett antal olika material för att må bra. Bränsle, mat, tegel för att bygga, tools som säljs i affärerna osv.
- Större värld. Alltid roligt men kör man på högsta ingame-världen så anänds 2,6gb arbetsminne och det finns en bugg som gör att spelet efter ett tag tappar FPS till 2 eller något sådant. Omstart krävs och man kan spela i 30 minuter igen.

Har någon annan spelat detta och vad är era tankar?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 11:09   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Började lite smått igår och hittills är det väl positivt. Inte märkt några buggar ännu och ekonomin går bra...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 14:16   #3
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Om Train fever var ett bra spel är Transport fever ett skitbra spel

Musiken i Train fever var bra men efter att ha lyssnat på dom i 412 timmar är dom sådär, älskar Transport fever's musik, kommer nog ta lång tid innan jag tröttnar på dom.

Har hittat en bugg:
Ibland när man bygger järnväg blir terrängen fel (se bild 1)



Moddar:
No costs
Gwinda's signal pack (fungerar inte med "Left side signals")
Stadler Flirt - NSB
Stadler Flirt - MTR Express
Mercedes-Benz Citaro
Gwinda's bridge speed remover
Concrete bridge for high-speed railway lines
Left side signals
NSB El 18

Några bilder på min värld:
Arestad C







Mitt ända problem med Transport fever är att jag har 5 fps i storstäderna
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 20:24   #4
coffiehans
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Falun
Inlägg: 255
Standard

Hej jag undrar kan man köpa det i sverige på dvd
Å isåfall var ?
eller måste man ladda ner det på steam.
isåfall hur betalar man det ?

m.v.h
H-E Hedström
coffiehans besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-11, 20:33   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag tittade på bilderna och det är inget för mig. Elstolpar på perrongen t.ex.
Jag sysslar bara med en simulator och det är TS2017.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 00:23   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Jag tittade på bilderna och det är inget för mig. Elstolpar på perrongen t.ex.
Jag sysslar bara med en simulator och det är TS2017.
Det här spelet är mkt. annorlunda jämfört med TS, då man inte bygger banor o kör tåg, utan man bedriver ett transportföretag och ska bygga infrastruktur för att få sitt företag att växa. Jämför t.ex. med Cities Skyliens eller SimCity-serien...

Själv provade jag lite smått missions-delen i Schweiz. Jag ville transportera Tools med tåg, men det gick inte, så tågen gick tomma.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 15:42   #7
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
...Jag ville transportera Tools med tåg, men det gick inte, så tågen gick tomma.
Förstår det mesta om hur spelet fungerar till skillnad ifrån Train Fever, om du kanske lägger upp en bild på hur det ser ut så kan jag nog hjälpa till.

Tycker att detta spel är väldigt mycket bättre än Train Fever, speciellt hur man bygger spår. Har hittat en liten bugg när man uppgraderar stationer, nämligen ibland kan tågen som åker mot stationen vända och köra tillbaka till förgående station, vilket kan skapa tågstopp och förluster på flera miljoner.

Gillar även att allt har blivit dyrare jämfört med Train Fever också (men kanske lite för dyrt?) Istället för att ta ca. 10-20 år innan pengarna bara rullar in tar det nästan 3 gånger så lång tid.

Följde inte deras developement diaries särskild mycket och därför vet jag inte om de har sagt detta, men jag läste i en diskussion på steam att max 20 minuters restiden är borta, vilket är ganska logiskt om en slutprodukt måste passera 2-3 industrier innan den kan skeppas till sin slutdestination.
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 16:15   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Fråga till er som kan bättre: jag har provat att köra godståg mellan bangårdar jag byggt i de olika samhällena, men tågen går tomma. Jag tänker att de olika städerna ska producera olika saker så att det ska finnas en viss efterfrågan.

Bygger godstransporter enbart på leveranser från platsen där råvaror produceras (bondgårdar etc) och städer? Eller ska man kunna köra gods även mellan städerna? Känns inte helt realistiskt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-14, 14:32   #9
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Fråga till er som kan bättre: jag har provat att köra godståg mellan bangårdar jag byggt i de olika samhällena, men tågen går tomma. Jag tänker att de olika städerna ska producera olika saker så att det ska finnas en viss efterfrågan.

Bygger godstransporter enbart på leveranser från platsen där råvaror produceras (bondgårdar etc) och städer? Eller ska man kunna köra gods även mellan städerna? Känns inte helt realistiskt.
Industrier som producerar varor är alla utplacerade i världen, de industrier som finns i städer förbrukar endast dessa och producerar inget som man kan transportera. Om du vill ha industrier som producerar saker i städerna så verkar det finnas ett mod som tillåter en att bygga industrier själv: http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=796227914
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-27, 16:21   #10
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacmob01 Visa inlägg
Industrier som producerar varor är alla utplacerade i världen, de industrier som finns i städer förbrukar endast dessa och producerar inget som man kan transportera. Om du vill ha industrier som producerar saker i städerna så verkar det finnas ett mod som tillåter en att bygga industrier själv: http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=796227914
Kostar det pengar att abonnera på tillbehören.
Markerat en del och fått oidentifierade avdrag på kontot.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-27, 17:04   #11
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nej, det ska det absolut inte göra.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009