Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-26, 15:47   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Station Basic folk i fel riktning

Hej!

Nu vänder jag mig till er sakkunniga här på forumet. Jag håller på och bygger en bana och tänkte använda mig av "Station Basic" (117140:22005).

När jag nu lagt ut all räls, enligt vänstertrafik, så kom jag på att folket på perrongen står i fel ände. Loket stannar i början av plattformen istället för i slutet.

Min fråga är: Går det att ändra i Configen så att man spegelvänder stationen? Alternativt: Kan ni ge tips på en bättre station (med plattform)? Det är lättare för mig att byta ut stationerna istället för att lägga om allt räls till högertrafik.

Banan är som sagt i nystartsläge och mycket återstår.

Vänliga hälsningar från ett för stunden snöigt, regnigt, stormigt (27 m/s i byarna), kallt och varmt Newfoundland. Skönt att sitta inne och leka med Trainz med andra ord.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg StationBasic.jpg (94.0 KB, 110 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2014-01-26 klockan 15:52.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 16:22   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

När jag använder osynliga stationer för passagerare (kan tillägga: det är sällan, väldigt sällan jag gör det, ser så trist ut med alla stillastående personer bara) så använder jag AJS's stationer. Jag är osäker på vad dem egentligen heter, men dem har AJS och Station i namnet Dem funkar väldigt bra tycker jag.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009