Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-29, 09:22   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard SVTTL är buggad!!!

Nej riktigt så illa är det inte men jag har hittat två större räknefel i kontrakten på SVTTL som jag nu rättat till. [V]
Tack MrMoore. Dessa två har varit med ända från början och är:

1. Elloksavgifterna saknar en variabel så att man inte betalar per dag tåget går utan endast första dagen tågen går. Detta kommer jag dock inte att ändra på eftersom det fungerar bra som det är och har så gjort i 1 år. jag vill inte skinna er in på bara kroppen .

2. Godstrafiken fick inte heller några inkomster per dag man körde tåget utan endast första dagen. Detta är inte alls bra utan jag har ändrat detta. För att inte operatörerna nu skall tjäna 7 gånger mer (om man kör 7 dagar) pengar så har jag nu ändrat priset per lastad vagnkilometer till samma som på persontågen, alltså mellan 0 - 1,50 kr per lastad vagnkilometer och dag. Detta gäller från och med nu i alla nya och uppdaterade kontrakt. [:I]



För er som har excel inlagda i era datorer så finns det nu en mall ni kan använda för att räkna ut era kontrakt. På min dator (Windows XP, alla uppdateringarna, IE6 osv) så går det att mata in data direkt i internet explorer och leka med siffrorna. När man stänger ned sidan så finns möjligheten att spara excelarket och sedan kan ni enkelt skicka det till mig så att jag kan föra in siffrorna i lugn och ro.

Länken är www.svttl.se och länken 'kontraktsbeställning för er som har excel'.

OBS!!!! Notera att de siffror ni får fram inte till 100% överrensstämmer med de på SVTTL. Jag använder ju som bekant levande siffror från börsen, dollarkurs räntor och dieselpriser i mina uträkningar. Ni använder en chablon som skall ligga i närheten. Jag har testat detta och det fungerar hyfsat bra. OBS!!!


Vad gör vi nu med er som inte har excel? [8] [8] [8]

- Vill ni se hur sidan ser ut (utan möjligheter att mata in siffror) så föreslår jag att ni går till följande länk:
http://www.bibl.vgregion.se/z/toolbox/toolbox.htm
och laddar hem microsoft Excelviewer.

- Prova att installera någon av de gratis officeprogram som finns tillgängliga och som klarar av att jobba med Exceldokument om ni vill kunna använda kontraktsmallen. Ett exempel är http://www.openoffice.org/ . Någon annan kanske har bättre förslag?

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-08-09, 08:23   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Fyra små förändringar har gjorts på SVTTL denna vecka.

- Skatten har höjts från 35% till 37%. Först hade vi 35% och pengarna flödade in på SVTTL. Sedan höjdes det till 40% och det blev nästan tvärtom. Nu provar vi 37% i 10 veckor eller så.

- Tomma godståg kommer fortsättningsvis att få åka gratis på SVTTL. Det innebär att inga speciella kontrakt kommer att göras för dessa tåg men att restider, arbetstider och annat läggs in i de fulla godstågen. Det är alltså endast trafikavgifterna som försvinner. Detta gäller på alla nya kontrakt från och med V33.

- SVTTL kommer nu att börja köpa in arbetsfordon för att kunna göra reparatiner och annat på rutterna. Det har snart rullat tåg i ett år och SVTTL tjänar mycket pengar. Det är inte mer än rätt att även SVTTL måste ha någon form av utgifter. Kanske måste det även anställas personal framöver för att kunna utföra jobben.

- Kontrakten för godståg kommer att läggas på rutten NER. Det är helt onödigt att göra tre olika kontrakt (om gådståget körs på tre olika rutter) så länge man inte har behov av resandestatistik.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nya SVTTL är här! vl Virtuella Tågbolag 114 2005-05-21 14:42
SVTTL behöver en ny medarbetare. Pursche Virtuella Tågbolag 12 2004-11-11 09:07
SVTTL, anmärkning ang. fordonsdata! Dson Virtuella Tågbolag 2 2004-04-20 11:53
Nya Tider på SVTTL. Pursche Virtuella Tågbolag 4 2004-03-23 17:43
Ekonomin rullar på SVTTL Pursche Virtuella Tågbolag 50 2004-02-08 09:05



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009