Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-30, 21:05   #1
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard Provbyggt lite spår

Hej

Har suttit och försökt att få ihop lite spår med hjälp av det ni skrivit. Har också kommit på en del själv.
Det finns knappar att markera med en liten prick som tänds. (längst ned till vänster.
Om man drar ett enkelspår en bit och sedan lägger till ett sidospår med knappen manuell växel så skapas det en sådan som man kan ändra växeln med manuellt med musen genom att dra i spaken, så att säga. Kul!

Det finns de som säger att det inte går att höja spår till en sluttning. Fel.
Uppe till vänster finns en knapp "gardinett" (jag och engelska). Markera den och så kan man högerklicka vart man vill på rälsen så skapas det en pil där man klickar. Håll in vänster musknapp och peka på pilen och drag spåret upp till önskad nivå. Kanske finns det möjlighet att skriva önskad höjd också? Har inte kollat.
Där emot blir jag inte klok på hur man får upp banvallen till spåret. Satt en stund och försökte pilla till det manuellt fast det går ju inte å hålla på så.
Finns säkert någon funktion till det också. Någon som vet?

Kalle
__________________
KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 09:47   #2
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Hej Kalle,

Jag lyckades också med manuell växelomläggare nu, det finns tydligen enbart på vissa spårtyper.

Jag tror det är snap terrain du far efter? Den finns under målarpenseln och sen magneten. Sen målar du på rälsen så flyttar sig terrängen upp eller ner till spåret. Det är ganska likt Trainz men här finns även parametrar längst ner som vinkel och bredd på banvallen.

Mats
Bifogade bilder
Filtyp: jpg snap.jpg (11.4 KB, 215 visningar)
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009