Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-07, 23:42   #1
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard Repaints Färdiga! Släpp Väntar.

Som rubriken lyder så är de repaints jag gjort klara. Tack för alla svar på frågor!
Jag kommer släppa de i fyra olika pack:

SJ Repaints V1.0
GC Repaints V1.0
TÅGAB Repaints V1.0
Övriga Repaints V1.0

De att kommer släppas vid olika datum, vilka annonseras i denna tråd.
I inlägg i denna tråd kommer jag att publicera bilder och annonsera släpp till loken.
Jag vill påminna er alla om att detta är mina allra första repaints någonsin, jag är inte van vid någonting, men jag har ändå försökt få fram högsta möjliga realism!

Det finns lok t.ex med en logga men annan märkning osv. Om det är något ni
tycker inte stämmer överens, tänk en gång till för jag har kollat varenda modell så att det ska vara realistisk, även rätt hastighet och kraft till varje lok!
Kända grejer vilka inte stämmer överens med verkligheten kommer att stå i README-Filen som medföljer.

Hoppas att de gläder någon!

Mvh
Erik Widenfalk
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 02:25   #2
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard

Har bifogat en bild på packet med SJ-Lok, vilket är det första som kommer att släppas inom kort. Det innehåller följande lok:
SJ Rc2 Blå
SJ Rc2 1091 Orange
SJ Rc2 1099 Orange
SJ Rc3 Blå
SJ Rc3 1061 Orange
SJ Rc3 Svart
SJ Rc3 Svart Radiostyrd
SJ Rc6 1422 Orange

Detta pack krävs för att ha efterföljande pack.

Mvh
Erik
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-01-07_00003.jpg (189.6 KB, 165 visningar)
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 02:59   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Coolt at du har lyckats med detta! Jag har nog en lista på repaints av signaltavlor som jag saknar, för jag har inte lyckats exportera repaints till RW. Vad för program använder du och hur exporterar du målningar så de funkar?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 11:12   #4
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard

Jag gör som det står i tutorialen av Bombardier trains i detta forum.
Jag använder mig av programmen RSBintool, DXTBmp, GIMP och Paint.
Om du eller någon annan är frivillig att bidra med bilder kan jag kanske göra dessa signaler.

Kan tillägga sen att TKAB Rc6 blå medföljer i ett annat pack. PGA att loggan var svår att få in på loket, håller texterna mm ganska låg kvalitet men man ser iaf att det är TKAB Rc6 vilket är målet. Kan säga utan att överdriva att TKAB Rc6 är min värsta repaint men men.... PM:a mig för bilder på den eller andra lok
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 23:45   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Okej, jag och Rc1-1007 har nu gått ihop och jag har nu utökat mitt expertis och hjälpt till med att packa repaintserna. De svarta loken kom inte med pga. lite problem med hytten, som han försöker lösa. Resten är klara att släppas, men det är upp till han.

I paketet så finns .rwp-filen som installeras genom utilities.exe. Därefter ska man in på Assets/Sweden och köra Install_SJ_Repaints.bat som då kopierar alla nödvändiga filer som krävs från de andra RC-loken för att få ommålningarna att fungera.

Dessa två stegen är viktiga att följa, för det är denna distrubitionsmodell jag kommer att packa reskinsen med!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 00:13   #6
gp3119
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
Standard

Men ni har glömt nog en. Den allra spektakulära rc loket Silverfemman /Rc5 1377 skulle nog vara till passa bra till bruna 80 tals vagnar men även orange rc lok.
__________________
_____________________________
Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29

Senast redigerad av gp3119 den 2016-01-11 klockan 00:15.
gp3119 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 08:54   #7
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard

I och med att rc-lokens texturer deupliceras, dvs man gör bara en sida och en front som sen återspeglas på andra sidan. Hmmm får se hur jag löser det om jag gör någon. Kommer i särskilt pack då.
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 23:14   #8
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Tester & Felsökning har nu genomförts av TÅGABs och Hector Rails ommålningar. Nu kommer jag att packa ihop dem på samma sätt som första paketet innan jag skickar dem till Rc1-1007 inför release!
Dessa kommer i varsitt paket, så Hector Rail är ett eget paket!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009