Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic > Grattis

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-22, 16:25   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Börjar jobba på måndag!

Efter stämplat ett år börjar jag jobba på systembolagets depå på måndag. Blir köra truck och plocka order till ombuden i norra Sverige. Verkar vara ett bra jobb, men man lär väl bli sugen på allt flytande godis på lagret...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:28   #2
Victor S
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 147
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Grattis till nya jobbet! "Vält" med en pall och ta hem det som inte blev förstört
Victor S besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:31   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Stort grattis
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 18:15   #4
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Grattis!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 20:11   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tackar!

Ska bli kul att ha nått att göra på dagarna igen. Man blir rätt seg av att gå hemma...

Ganska bra koll där med kameror överallt och vaktbolag, så man får nog vara så snäll och gå på bolaget i fortsättningen också tyvärr!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 20:17   #6
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Grattis! Kul med fler truckförare på forumet!

/Erik. Truck: A+B
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 21:20   #7
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Wink Grattis i efterskott Pierre

Hej!
Jag såg att Pierre fyllde år den 3:e maj. Grattis i efterskott får jag ta och säga!

Tack för all hjälp jag har fått med simulatorerna!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 00:23   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tackar!

Angående jobbet, så blev det inte riktigt vad jag trodde. Har bara fått jobba 3 dagar än sålänge. Det var genom ett bemanningsföretag och det skulle först vara nån slags test i tre dagar för att dom skulle se om jag passade för jobbet och hur bra/dåligt jag jobbade. Efter dom dagarna var det tyst i några dar, sen hörde han av sig med domen.

Jodå dom hade tyckt det gått ganska bra, men helt nöjda var dom inte. Dom tyckte det verkade som jag inte ville stå vid packborden, att jag försökte undvika det. Ja herregud, för det första så visa dom mig lite snabbt hur man skulle göra där och det var lite komplicerat med att knappa in olika nummer i datorn och få ut kvitton, etiketter och följesedlar. Och när jag sen ville ha hjälp igen, så hade ingen tid att hjälpa mig. Fattar inte hur dom kunde klaga på mig efter bara varit där i tre dagar? Tror dom verkligen man ska kunna jobbet innan och utan efter 3 dar???? Och jag gjorde heller inget fel under dom dagarna, vilket andra där gjorde...

Nu ville dom iallafall jag skulle jobba tre dagar till. Hmm tänkte jag, vad är detta!? Ska det bli 3 dar varann vecka och lämna in tidsrapport till bemanningsföretaget och närvarorapport till försäkringskassan och få pengar från två ställen med olika utbetalningsdatum. Det går bara inte, det blir kaos i min ekonomi och jag tjänar ju heller inga pengar på det. Om jag fått jobba en hel månad hade det blivit 4000 mer i månaden rent och det var ju så jag hoppades på att det skulle bli.

Tackade ändå ja till att jobba tre dar till, men upptäckte idag (när jag skulle iväg) att det gick inte ihop med försäkringskassans brytdag, som för mig är den 10e varje månad. Var tvungen att ringa och säga att jag inte kunde jobba dessa dagar. Hade jag gjort det, så hade jag inte kunnat betala skulderna nu i slutet på månaden (då hade det fattats 3 dars inkomst). Hörde att han blev sur, men vad fasen ska man göra. Skulderna går först för mig!

Skumt land vi lever i, där man kan förlora på att jobba...
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-05-06 klockan 00:24.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009