Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-23, 00:53   #1
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard God Jul Alla!

Får passa på att önska alla en riktigt god jul!

Har inte suttit på forumet på länge som några kanske märkt men intresset är ganska svallt och alltid går till skolan och har även varit ute och jobbat på olika båtar 6månader utav året.

Så en liten kort sammanfattning om vad som har hänt under året skulle vara trevlig samt lite info om dom stora nyheterna som komit..
__________________
// John
prymikom besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 01:35   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

God jul själv!

Bra prioritering du gör! Det är nog trots allt bra att en del saker går före tågsimmande....


Snabb sammanfattning av årets "highlights", sett från min vy då:

Absolut största är i min värld att Kuju tillkännagett att dom jobbar intensivt med en ny simulator, länkar finns på e-bzz förstasida. På deras sida finns några riktigt fina bilder, om det är från spelet "live" eller om det är renderat i verktyget tvistar de lärde om... Men, om man tittar o jämför med andra titlar, kollar hur mycke detaljer det egentligen är i scenen, väger in högre nyttjandegrad av modernt grafikkort etc, finns det inget som säger att det INTE skulle kunna vara från spelet... det är ju ändå 3:e generationen av tågsim från Kuju, så nog blir det ett rejält lyft hursomhelst...

Näst största är ju då TMTS, samma sak där me länk. har inte visats så mycke bilder än från det spelet, bara några tidiga "lab-bänkar" egentligen. Highlights för TMTS må vara att det ärver MSTS gigantiska underlag i form av inte bara fordon utan även rutter. TMTS kan man i dagsläget kanske säga vara nästa version av MSTS, om man tillåter sig.

Båda två är sagda att komma under 2006, så det egentliga som hänt under 2005 är ju mer vetskapen om dessa. Mycke återstår att se. Båda två har en ypperlig närvaro med tågsim-utövarna genom forum etc, vilket är mycket glädjande.

På Trainz-sidan har TRS2006 släppts, under sensommaren. Förbättringar och nya möjligheter, ett flertal rutter "in the box" likaväl. Jag själv har bara TRS2004, så nån annan får svara på mer ingående om dess fördelar, går självklart att läsa sig till här åsså.

På MSTS kom tidigt i år ScaleRail, vilket jag tycker var ett jättelyft för MSTS. Spåren ligger mig lite varmt om hjärtat, lixom. Jag konverterade min LLJ, likaväl som den för några veckor releasade GDSJ-rutten bygger på.

Jag har följt utvecklingen på trainz-sidan åsså, men må erkänna att jag har inte i ryggmärgen vilka nya saker förutom TRS2006 som kommigt under 2006, nån annan får fylla i där.. På MSTS-sidan för oss svensk-rallare har vi fått ypperliga Hilding Carlsson-bussar, en underbart fin spårvagn från Sigma är under bygge.

Det är nog en snabb sammanfattning om vad jag upplevt vara höjdpunkterna under 2005 i tågsimmandet... har säkert glömt en hel del, andra får fylla i eller korrigera mig...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-12-23 klockan 01:46.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 19:12   #3
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Har ju släppts även en hel del nya rutter till MSTS:

Berlin Subway, den första tunnelbanerutten med en otroligt bra grafik, samt en "inbyggd realism" släpptes efter lång väntan i slutet på november, och har fått stående ovationer från hela Europa (den är så populär i Tyskalnd att den är slutsåld sedan länge):
http://217.197.57.186/forum/showthre...newpost&t=9697

Så det satsas faktiskt även på MSTS också.

Det har även släppts en betaversion av "Södra Lidingöbanan" av Pierre, där Sigmas tidigare nämda spårvagn kommer att passa helt perfekt!

Skall väl också passa på att nämna lite nyheter på forumet:
Månadens bild, som är väldigt uppskattat, och dessutom gett forumet en hel del nya forumister!
  Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 19:36   #4
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Har även släppts en Tunnelbanerutt till TRS och det är också från Berlins tunnelbana.
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 23:24   #5
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

God Jul på er !!
__________________
Mvh Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009