Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-26, 14:30   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard Vad göra?

Hejsan

Jag har länge använt Trainz för jag helt enkelt tycker de har de enklaste verktygen för att få in modeller och bygga banor.
Men tyvärr tror jag att Trainz är över. Jag vet inte ens om jag litar på att N3V överlever. Det är naturligtivis TANE som spökar. På min dator är TANE rena döden, det funkar inte alls..

Men problemet är djupare än TANE - N3V har tvingat på oss DRM från och med Trainz 2012 DRM. Så i princip är det bara Trainz 2010 som man kan vara garanterad att fortsätta använda i evighet - men där så kan man inte längre använda alla modeller mm pga de är "uppdateras till Trainz"..
Både TANE och TS2012 riskerar man sitta med en oanvändbar plastbit om några år eller när N3V går i putten.

Egentligen skulle jag vilja byta till OpenRails men deras roadmap är ju deprimerande på ett sätt - det är inte förrän i version 4.0 som de kommer med en egen route editor! Tills dess måste vi som inte längre hittar på våra MSTS diskar alltså låta bli det hela då... med dagens takt lär det ta minst 5 år innan OpenRails är i version 4.0...

Så vilken väg är den rätta vägen i framtiden? Jag känner att fd Railworks bara satsar på att sälja nerladdade färdiga rutter. Jag har en starkt känsla av att det nya programmet från Crosstie Studios kommer att bli starkt inriktat på att sälja färdiga saker än att folk skall bygga eget också - de är ju från en sådan bakgrund...

Så vad ska man egentligen satsa på? Vadfinns det för tips?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009