Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-13, 13:31   #1
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard Texurer ser konstiga ut

tja, som ni kan se nedan så är mina textuer helt knasiga... jag har ingen aning om varför. jag följde gmax skolan som finns på forumet (fast jag använde 3ds max) tror det blev något fel på vägen, för dessa texturer ser mycket knasiga ut just nu...

jag följde guiden så långt jag kunde, tills den tog slut. så efter det så valde jag bara exportera till .im format (bara för att kunna kolla så alla texturer ser bra ut), men jag har för mig att man måste göra någonting i mellan, men jag vet inte vad. Jag använde ett annat program förrut och provade att titta på en .3ds bild, men där blev det massa gröna kanter, så jag tänkte göra på detta viset för att kolla ut allt blir

så jag hoppas att någon kan svara på detta, så kanske det kommer några fina skapelser till trainz/msts (då jag ger ut dessa i 3ds format)

(bilden ska föreställa ett transformator hus (efter bengans bilder)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trans.jpg (28.6 KB, 70 visningar)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam

Senast redigerad av leoj den 2005-07-13 klockan 13:34.
leoj besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-07-13, 13:43   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Tyvärr vet jag inte vad felet är som så utan jag tänkte bara säga att jag flyttade tråden till "Allmänt om tågsimulatorer" då den ju tar upp 3d design i både msts o trs!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009