Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-06, 21:06   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard MSTS Hänger!

Gahhh!!!!!
När jag ska ominstralera MSTS så hänger själva programmet.
Jag hinner till "Inztazing", kan ej stava det, det ska altså stå något efter "Inztalazing"! Det tar låång tid och efter kanske 3 min så trycker jag CTRL+ALT+DEL där jag ser att MSTS inte svarar. Vad sjutton har hänt!!?? Jag måste ju kunna avinstralera MSTS utan att det hänger sig?! Vad ska göras??
Jag vill avinstralera MSTS, så svara snabbt! Snälla, hjälp mig nån!

MVH Dson i Sandviken.

VD för VBK-Tåg AB
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-06, 21:43   #2
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Hallo Dson!

Har du nått tillläg till MSTS installerat ??
För dom har en förmåga att ställa till de ibland om du har de avinsallera dom först.

Hoppas att de löser sig för dig!

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-06, 22:05   #3
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Nicke_123

Hallo Dson!

Har du nått tillläg till MSTS installerat ??
För dom har en förmåga att ställa till de ibland om du har de avinsallera dom först.

Hoppas att de löser sig för dig!

M.V.H Nicke!
Tack för tipset! Nu gick det! Ska jag bara instralera också, men det tar jag imorgon

MVH Dson i Sandviken.

VD för VBK-Tåg AB
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-07, 19:17   #4
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jaha, nu är allt avinstralerat och sedan instralerat igen. Men då klagar det rackarns MSTS Editors and Tools på detta:
Failed to reading TrainDatabase: Trains\Trainset\Mz 1401\mz1401.eng Jag kan välja på ja och nej. Jag väljer ja för att fortsätta, då kommer ett exakt lika medelande upp, väljer ja där med.
Då klagar den på detta: Failed to Reading TrainDatabase: Trains\Trainset\NSB EL16N\EL16N.eng Väler ja där med för att fortsätta, kommer ett exakt lika medelande upp (där det står samma sak som där den klagar på EL16N) Väljer ja för att fortsätta, då kommer det där rackarns Send/Don't Send-medelandet upp! Väljer såklart Don't send, annars hänger sig datorn.
Då kastas jag ur och får ett medelande där det står ungäfär: Detta program har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att stängas. All information som inte har sparats kommer att gå förlorad.
Vad ska jag göra för att få det att funka, jag älskar att göra aktiviteter, det är lixom det bästa som jag vet på datorn! Sen så är jag ju som ni alla vet, VD för VBK-Tåg AB. Så vad kan jag göra?
Kan nån hjälpa mig?
Får jag hjälp blir jag jätteglad!, Den som hjälper mig så det funkar får en specialgjord aktivitet som jag gör, den kan se ut nästan hur som helst!


MVH Dson i Sandviken.

VD för VBK-Tåg AB
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-07, 19:21   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Dson!

När jag avinstallerar något, brukar jag kolla att allt verkligen är borta. Prova att avinstallera MSTS igen och kolla efter. Om du har kvar något, kasta det!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-07, 19:33   #6
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Hej Dson!

Kolla igenom datorn satt du inte har glmmöt att ta bort något jag vet hur krånglig det kan va att avinstallera MSTS och sen så installera det igen men kolla satt du inte har glömmt att ta bort nån map eller tilllägg och kolla satt inte nått har hamnat på fel ställe om du har installerat nått som du har laddat hem för det har hämt mig flera gånger att sakerna inte ligger där dom ska ligga.
Det är väll dom tipsen ja har.

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-07, 22:20   #7
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Ett löfte är ett löfte och löften är till för att hållas! Och eftersom både Pierre och Nicke_123 har hjälpt mig så det funkar så ska jag göra en aldeles speciell aktivitet till båda er två, det blir altså en var.
Så, Pierre och Nicke_123 maila mig, antingen på min hotmail ( daniel_trainfreak@hotmail.com )eller First Class ( daniel.odlander@utb.sandviken.se ) och skriv hur ni vill ha aktiviteten!
Jag tackar så hjärtligt mycket, tack både Pierre och Nicke_123!!!

MVH Dson i Sandviken.

VD för VBK-Tåg AB
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-07, 22:32   #8
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Det va så lite!
Men det bästa va att det löst sig för dig!!
Ja mail dig imorrn då ser fram imot aktivitet ska bli kul [][]

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-08, 00:43   #9
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Säger samma sak. Det var så lite! Och man försöker ju hjälpa till, om någon har problem.

Har mailat dig på Hotmailen!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med Pass80, MSTS klagar... Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2003-10-11 19:54
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-18 20:32
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-01-30 21:21
MSTS hänger sig när den laddar JBJ. Dson Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 8 2002-09-17 16:13
MSTS hänger sig när det laddar min route /Zzarr :( Zzarr Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 43 2002-08-16 18:50



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009