Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-12, 11:58   #16
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
.
Det är väl egentligen bara alla duktiga tredje parts skapare av alla möjliga och omöjliga underbara objekt som har gjort att man har upplevt att "spelet" har blivit "bättre" för varje ny utgåva, när spelet egentligen har stått å stampat på mer eller mindre samma fläck hela tiden.
.
Väl skrivet ekan.
tredje parts skapare är dom som ser till att detta spelet lever. Om sen dom tar betalt för sina saker eller inte. Är av ringa betydelse i slut ändan.
Med den nya spelmotorn, som utnyttjar vad en dator verkligen kan göra idag, kan detta bli riktigt bra.
Så ser jag fram emot detta.
Och ett bidrag kommer jag också att ge.

Nisse
kickstarter, är en sida där du kan bidra med pengar till som i detta fallet N3V för att dom skall kunna slutföra projektet. (vilket jag verkligen hoppas det gör)
Du bestämmer själv summan, men om den totala summan inte kommer upp till det mål dom satt upp.
Betalar man inget.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2013-11-12 klockan 12:00.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 14:04   #17
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 278
Standard

Det här låter verkligen spännande! Man slänger väl fram plånboken nu och hoppas på det bästa! Trainz har ju varit ens liv sedan 2004(snart 10år!)
__________________
Jerka
Bambistor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 16:20   #18
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Nu har jag inte hållit på med Trainz lika länge som många av er andra, men känner ändå att man vill bidra! Har ju varit en stor del av ens liv från 2009 tills nu, och det fortsätter det förhoppningsvis. Detta verkar ju väldigt lovande, och gör nog att Trainz kommer ikapp Railworks på den biten!
Blir till att öpnna lilla studentplånboken och bidra lite längre fram. Hur länge håller "Kickstarten" på förresten, ni som har hängt med lite mer än mig? Fram tills release?
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 14:22   #19
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Nu är vi på rätt spår ...

Trainz: A New Era - Kickstarter

Trainz: A New Era - Forum
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-13 klockan 14:45.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 14:40   #20
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

bilderna med den önsvärda grafiken är väll inte jätte mycket att hänga i granen, allt dom gjort i stort sett är att lägga till HDR och Bloom, dock är videofrekvensen på natten rätt imponerande, ska fortsätta följa utvecklingen av detta med stort intresse.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 17:28   #21
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Nu har jag gjort en "kickstarter" insats. Jag började med $100 AUD. Jag kan ju alltid ändra min insats innan den 18 december i år.

Jag valde "belöningen" boxad version av Trainz: A New Era - SENIOR ENGINEER. Då får jag också tillgång till betaversioner och kan vara med och påverka i vilken ordning allt ska utvecklas, mm.

Jag väljer följande två funktioner (av fyra) som jag vill ha med i första utgåvan: A och D.

EDIT: Jag undrar vad summan av insatserna kommer att hamna på när USA vaknar upp i morgon? Trainz: A New Era - Kickstarter
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-14 klockan 15:40.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 18:51   #22
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
bilderna med den önsvärda grafiken är väll inte jätte mycket att hänga i granen, allt dom gjort i stort sett är att lägga till HDR och Bloom, dock är videofrekvensen på natten rätt imponerande, ska fortsätta följa utvecklingen av detta med stort intresse.
Det var precis min första tanke också, Bloom och HDR så originellt
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 18:59   #23
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Sådär

Signade upp på kickstarter där på de nya trainz.

engineer (box)

bästa $80 AUD jag spenderat o så får jag spela de från pre-beta och vara med och säga min åsikt

och jag säger som tidigare talare, detta ser lovande ut och en ny era för trainz tror jag de blir. Man har ju varit på rälsen sen 2001 och tack för alla bra prylar ni byggt STW o andra härinne. Ni är som gudar

Senast redigerad av rock den 2013-11-13 klockan 19:32.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:02   #24
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Själv skiter jag fullständigt i om det heter Bloom, HDR, Kalle Anka, eller nåt annat, och lika lite bryr jag mej om det är orginellt eller inte.
Det jag SER är den enorma skillnaden hur den visuella upplevelsen kommer att förbättras gentemot hur det ser ut idag.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2013-11-13 klockan 19:04.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:07   #25
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Komplett med ett gul-orangt dis till filter över allt och fläckvis så överexponerat att man knappt ser vad det föreställer. Bloom är inget bra, inte på något sätt. Tyvärr är det allt för vanligt att spel nuförtiden lägger sig till med det för att göra allt "snyggare" så billigt som absolut möjligt.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:24   #26
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Oj

Den digitala utgåvan ska ha DRM som kräver verifiering mot den butik man köpt den hos ibland. Jag ökade på till "engineer(box)".

Då får man en fysisk DVD och där kan man köra hur länge man vill utan DRM....

Tänk på detta ni som vill kunna köra "offline" länge.

Står i FAQ sektionen på trainz kickstarter sida samt i "new era" forumet.

Senast redigerad av rock den 2013-11-13 klockan 19:31.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:58   #27
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Själv skiter jag fullständigt i om det heter Bloom, HDR, Kalle Anka, eller nåt annat, och lika lite bryr jag mej om det är orginellt eller inte.
Det jag SER är den enorma skillnaden hur den visuella upplevelsen kommer att förbättras gentemot hur det ser ut idag.
Håller med dig Ekan. Att så många hakar upp sig på själva grafiktekniken, och bortser från en helt ny spelmotor (läs tågsimulering) och mjukvara som kan utnyttja dagens kraftfulla teknik (hårdvara). Den visuella upplevelsen kommer vi få som bonus.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:06   #28
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rock Visa inlägg
Den digitala utgåvan ska ha DRM som kräver verifiering mot den butik man köpt den hos ibland ...
Det kan hända om man köper den från vissa ställen (tex Steam), men det gäller väl inte om man köper en digital utgåva från N3V (vilken också kan köras offline)?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-13 klockan 20:12.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:46   #29
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Det kan hända om man köper den från vissa ställen (tex Steam), men det gäller väl inte om man köper en digital utgåva från N3V (vilken också kan köras offline)?
Då de råder oklarhet i de där så valde jag och gå till boxad version. Jag klarar mig bra utan mitt namn i spelet som i praktiken var den enda skillnaden på engineer early bird o engineer box. samt en pris skillnad. Jag tippar dom lyckas få in pengarna före helgen

Håller koll på de där i alla fall, de är ju lite tid kvar till 18 december

Men jag ska med på tåget, de får inte lämna perrongen utan mig

Citerar aurans forum för nya trainz

"The boxed version (a DVD in plastic case with paper manual) installs using a CD Key and can be reinstalled at any time without an online connection.

The digital version (with digital manual) does not require a CD Key and instead uses your log-in details to activate your product.

Both versions can be played offline.

The boxed version of Trainz will be DRM free and will include a unique CD Key in the box. This version will operate without ever requesting to contact an online server to activate your product.

The digital download version will require a valid log-in to the store from which you purchased it.

Official Payware DLC requires a log-in and online connection to download, then can be used offline.

Digital versions will require online authentication periodically (currently every month).

3rd parties may offer non-DRM payware (e.g. .cdp or.exe installs)

An internet connection and log-in are also required for Download Station Access, iTrainz Chat and Multiplayer. "

Senast redigerad av rock den 2013-11-13 klockan 20:48.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:50   #30
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Väl talat Ekan!
Alla dessa teknikaliteter berör inte mig heller!
Jag tänker inte betala in något för att "köpa grisen i säcken" heller

Jag är stark kritisk mot N3Vs marknadsföringsmetoder, men det är ju upp till var och en att sponsra ett utvecklingsarbete som kanske rinner ut i sanden. N3V villl ha in ca. 1 miljon kronor för att ens fortsätta
Jag säger inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Själv skiter jag fullständigt i om det heter Bloom, HDR, Kalle Anka, eller nåt annat, och lika lite bryr jag mej om det är orginellt eller inte.
Det jag SER är den enorma skillnaden hur den visuella upplevelsen kommer att förbättras gentemot hur det ser ut idag.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009