Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-05, 20:38   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard TS2010 Varför just den?

Jag har läst inlägg hela hösten om alla besvär många haft med TS2009, jag har själv kämpat mig upp från Ts2009 med alla patchar för att slutligen landa på TS2010 Build 44088 och den fungerar i det närmaste felfritt på min gamla burk (2 Gb internminne och Nvidia Geforce 7800 GT, 256 Mb GDDR3. Har satt Virtuella minnet (Växlingsfilerna) till 8 Gb på hårddisk D: och låter Windows bestämma storleken på C:
Sen dess fungerar allt perfekt, vid normal belastning hackar det inte ens.

Det är väl bara att konstatera att Auran använt TS2009 som försöksplatform för att utveckla TS2010 och satt vårt tålamod på svåra prov under tiden. Prövotiden verkar vara förbi nu när Auran vågar satsa på en MultiPlayer-version av TS2010 ?

En uppmaning:
Skrota alla gamla versioner av Trainz och installera TS2010 Build 44088. Trimma upp din dator så skall du se att alla bekymmer snart är över. Till Nvidia fungerar OpenGL klart bäst som grafikdriver, hur det är med andra grafikkort kan väl andra uttala sig om.

Jag är, just nu, väldigt nöjd!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 22:05   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag har läst inlägg hela hösten om alla besvär många haft med TS2009, jag har själv kämpat mig upp från Ts2009 med alla patchar för att slutligen landa på TS2010 Build 44088 och den fungerar i det närmaste felfritt på min gamla burk (2 Gb internminne och Nvidia Geforce 7800 GT, 256 Mb GDDR3. Har satt Virtuella minnet (Växlingsfilerna) till 8 Gb på hårddisk D: och låter Windows bestämma storleken på C:
Sen dess fungerar allt perfekt, vid normal belastning hackar det inte ens.

Det är väl bara att konstatera att Auran använt TS2009 som försöksplatform för att utveckla TS2010 och satt vårt tålamod på svåra prov under tiden. Prövotiden verkar vara förbi nu när Auran vågar satsa på en MultiPlayer-version av TS2010 ?

En uppmaning:
Skrota alla gamla versioner av Trainz och installera TS2010 Build 44088. Trimma upp din dator så skall du se att alla bekymmer snart är över. Till Nvidia fungerar OpenGL klart bäst som grafikdriver, hur det är med andra grafikkort kan väl andra uttala sig om.

Jag är, just nu, väldigt nöjd!!!
Det finns ingen anledning att skrota TS2009 då den nu är helt kompatibel med TS2010, båda ligger på version 3.3. Den stora skillnaden är bl.a. användargränssnittet och layerfunktionen.

Sen måste man komma ihåg att alla övriga (flertalet användare), som inte har bekymmer, inte syns här på forumet med denna typ av frågor.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-12-05 klockan 22:08.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 22:25   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Bra synpunkter, Svenolov, men betänk nu hur t.ex. Layer-funktionen kommer att påverka Multiplayer-miljön. Om nu Auran hävdar att MP kommer att bygga på TS2010 så får vi väl tro det. Med tanke på att TS2010 kostar under 150 kr så tycker jag att vi alla borde ha råd att ha samma platform, skulle nog förenkla en hel del för oss alla!?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 22:55   #4
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Det är ju fullt möjligt att Multiplayer när det väl kommer i skarp version är en del av Trainz 2011 eller var det X. Egentligen så vet vi ju inte mycket alls om hur det kommer att se ut men det låter ju när man läser andra tådar här i forumet som om fler än jag är nyfikna.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 02:35   #5
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

LAn, nu tänkte jag inte så mycket på multiplayer, utan mera på att de som har TS2009 och är nöjd med den behöver inte alls känna sig på sidan om. De kan lungt använda det som vi utvecklar i TS2010 miljön.

Det unika som har hänt nu, med SP4-patchen för TS2009, är t.o.m. att man kan installera rutter som är byggda i TS2010!! Det är unikt och har aldrig hänt tidigare i Trainz-historien, vad jag vet. Och det har väl aldrig hänt med något annat program heller.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 17:21   #6
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
LAn, nu tänkte jag inte så mycket på multiplayer, utan mera på att de som har TS2009 och är nöjd med den behöver inte alls känna sig på sidan om. De kan lungt använda det som vi utvecklar i TS2010 miljön.

Det unika som har hänt nu, med SP4-patchen för TS2009, är t.o.m. att man kan installera rutter som är byggda i TS2010!! Det är unikt och har aldrig hänt tidigare i Trainz-historien, vad jag vet. Och det har väl aldrig hänt med något annat program heller.
Precis så svenolov.
Personligen är jag inte intresserad av MP, och kommer troligen inte att använda det. För dom som är intresserade kan det nog vara en höjdare. Och vad jag förstod så var Multiplayer bara för beta testning än.
Men att Ts 2009 och 2010 nu är lika är mycket bra. Man kan använda allt nytt som kommer till 2010 i 2009.

Jag har båda spelen och Sp4 till 2009. 2010 är uppdaterad till build 44088. Men jag föredrar 2009. Det fungerar nu perfekt för min del. Bättre än Ts 2010 åtminstone för mig. Efter installtionen av Sp4 Går trainz klockrent för mig.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 17:30   #7
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Min dator har reagerat tvärtom vad alla era datorer har reagerat. jag har både 09 & 10 men jag kör med 09 för att 10 hackar, iochmed den senaste uppdateringen i 09 så har det börjat hacka lika mycket som 10 så jag får väl gå tillbaka till 06

PS. Jag tycker att prestandan borde förbättras iochmed en uppdatering DS
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )

Senast redigerad av maxlk96 den 2010-12-06 klockan 17:36.
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009