Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-23, 21:54   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard 80-talsvagnarna Connex uppdaterat för TRS2006

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och uppdaterat Connexvagnarna för TRS2006.
Så nu har även taklisten fått färg.

Har gjort detsamma, med alla 80-talsvagnar.
Men jag har än så länge, bara tillåtelse från tufftuff att lägga upp mina ommålningar på vagnarna. Då dessa inte är med på Svenska Tåg 2005.
Så fort matrialet är släppt från skivorna, så kommer dessa för nedladdning.
Kan eventuellt komma tidigare. Beroende på vad tufftuff svarar i mailet, som jag har skickat till honom.

Under tiden, ska jag försöka göra färdigt dom andra påbörjade ommålningarna om nu gumman ger mig tillåtelse under semestern.
Det vill säga. BlueX och några svarta vagnar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_030.jpg (124.1 KB, 583 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: cdp Connexvagnar TRS2006.cdp (1.91 MB, 189 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 23:03   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Myspys! Det tackar vi för! *installerar*
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 14:13   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och uppdaterat Connexvagnarna för TRS2006.
Så nu har även taklisten fått färg.

Har gjort detsamma, med alla 80-talsvagnar.
Men jag har än så länge, bara tillåtelse från tufftuff att lägga upp mina ommålningar på vagnarna. Då dessa inte är med på Svenska Tåg 2005.
Så fort matrialet är släppt från skivorna, så kommer dessa för nedladdning.
Kan eventuellt komma tidigare. Beroende på vad tufftuff svarar i mailet, som jag har skickat till honom.

Under tiden, ska jag försöka göra färdigt dom andra påbörjade ommålningarna om nu gumman ger mig tillåtelse under semestern.
Det vill säga. BlueX och några svarta vagnar.
Måste ta en paus i byggandet,så jag halkade in här.Ang Connex,ingen som har några sovvagnar på gång ? Då skulle man kunna köra en realistisk Lapplandspil,vet inte om den kallas så längre(Stocholm-Luleå-Narvik).Den går genom Sundsvall så jag ser den varje dag,bor bara ca 100 m från S-valls C.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 14:37   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Har egentligen bara sett den här färguppsättningen på sov/liggvagnar. Där dörr saknas i ena änden.

Ommålningen är bara gjorde, efter vad jag skulle kunna tänka mig. Hur dom skulle ha sett ut som första, andra och dubbel.

Skulle vara intressant att höra. Om dessa finns norröver, där Connex (Veolia) kör. Har bara sett sov/liggvagnarna när dom kommer hit ner till Stockholm.

Någon däruppe som vet?

EDIT: Man skulle kunna göra ett litet fuskjobb och måla över ena dörren, så att den blir grå. Bara det, att då kommer den inte vara helt rak nertill vagnen. Utan att det blir en liten avsatt ner, där dörren satt.

EDIT IGEN: Som vagnen skulle kunna se ut, med fuskmålningen. Där dörren satt, där går sidan längre ner vid ramen. Har på bilden målat i grått, kanske syns det mindre om jag målar svart där istället. Sen återstår det stora problemet, fönstrena. Kanske det går att få till hyfsat, om någon har bra bilder på vagnen från båda sidorna av den.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_033.jpg (120.4 KB, 548 visningar)
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2008-07-24 klockan 15:38.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 09:18   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Har egentligen bara sett den här färguppsättningen på sov/liggvagnar. Där dörr saknas i ena änden.

Ommålningen är bara gjorde, efter vad jag skulle kunna tänka mig. Hur dom skulle ha sett ut som första, andra och dubbel.

Skulle vara intressant att höra. Om dessa finns norröver, där Connex (Veolia) kör. Har bara sett sov/liggvagnarna när dom kommer hit ner till Stockholm.

Någon däruppe som vet?

EDIT: Man skulle kunna göra ett litet fuskjobb och måla över ena dörren, så att den blir grå. Bara det, att då kommer den inte vara helt rak nertill vagnen. Utan att det blir en liten avsatt ner, där dörren satt.

EDIT IGEN: Som vagnen skulle kunna se ut, med fuskmålningen. Där dörren satt, där går sidan längre ner vid ramen. Har på bilden målat i grått, kanske syns det mindre om jag målar svart där istället. Sen återstår det stora problemet, fönstrena. Kanske det går att få till hyfsat, om någon har bra bilder på vagnen från båda sidorna av den.
Var nere på S-valls C i morse med dig.kameran i högsta hugg.Tji Lapplandspil.Läste tidtabellen,ändrad den 15`e,verkar som den går över Ånge-Ljusdal igen.Annars hade det varit läge att fota ,då den stod inne här ca 30 min. på nervägen.Det är så där, ibland ser man inte skogen för alla träd.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 16:19   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Fel cdp-fil för att ladda ner för Connexvagnarna.

Se bifogad länk och ladda ner rätt cdp-filer.

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...755#post153755

Kan någon från Forumet, ta bort cdp-filen överst i tråden.
Så ingen laddar ner den i onödan.
Kommer inte åt, att editera längre i tråden.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009