Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-07-10, 19:49   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Repaint-förfrågan - Snälltåget

Hej vänner! Nu när det börjar dyka upp massor av olika verklighetsbaserade rutter nere på kontinenten och Snälltåget kommit igång med sin nattågstrafik till Berlin har jag börjat klura på lite scenarion. Bland annat inför deras tåg till Österrike i vinter, men också idéer om den danska sträckan och så vidare.

Är det någon som kan hjälpa mig med en repaint av liggvagnar med Snälltågets färger?
Snälltåget använder sig ju av liggvagn typ Bvcmz 248.1 och som av en händelse finns dessa i god kvalité från 3DZug i Tyskland.
https://www.3dzug.de/product_info.ph...cmz-248-1.html

Vill någon ställa upp men kanske inte har ekonomin att köpa vagnen ställer jag hemskt gärna upp med en donation
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2021-07-10, 23:07   #2
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Hej, Bra idé. Att måla snälltåg har varit högt upp på listan, och det första jag gör när K-trains vectron äntligen släpps är att göra Snälltågets färger, men tills dess passar det ju bra att måla lite vagnar.

Tack för att du nämner det där med ekonomi, jag är trots allt fortfarande i skolan och kronorna på kontot är inte många. Om du tycker det är värt att bidra så är det väldigt välkommet och skulle öka motivationen mycket, PM finns i sådana fall.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 19:46   #3
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Jag fixar gärna köpet av vagnen men vad är syftet: ska ni använda den tyska vagnen för att ge den SJ-färger eller hur menar ni?
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-19, 20:43   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Nu blir jag lite förvirrad, är det Railworks Trainsimulator 2021 det handlar om?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 01:03   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Akki Visa inlägg
Jag fixar gärna köpet av vagnen men vad är syftet: ska ni använda den tyska vagnen för att ge den SJ-färger eller hur menar ni?
Inte SJ-färger, det finns det ingen anledning till. Däremot är det så att det privata företaget Snälltåget använder snarlika vagnar i sina nattåg till bland annat Berlin. Till vintern planeras dessa även gå till Österrike.

Då Österrike och södra Tyskland är väl representerat i Train Simulator planerar jag scenarion med Snälltåget på de Tyska och Österrikiska rutterna.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 01:04   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Nu blir jag lite förvirrad, är det Railworks Trainsimulator 2021 det handlar om?
Det gäller Train Simulator 2021. Forumet är felorganiserat.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-07, 00:35   #7
rapid94
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Malmö, Sweden
Inlägg: 245
Skicka ett meddelande via MSN till rapid94
Standard

Är det någon som kan tipsa om en bra guide hur man gör en repaint hade jag kunnat göra ett försök med att måla om vagnen i Snälltågets färger. Med rätt teckensnitt och märkning på vagnen.
rapid94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 19:53   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag köpte Vectron igår för 350 kr. Ganska dyr för min pension. Jag laddade hem Snälltågets lok. Spännande körning!
Hur går det med vagnarna till loket?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 17:45   #9
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Fint köp! Jag vill gärna fixa snälltågsvagnar men vagnarnas texturer är gjorda på ett annat sätt än vad jag är van vid. Man måste använda "child objects" för att separat lägga till texturen, vilket jag inte gjort förrut.
Om jag får känslan någon gång så kan jag nog lösa det, men jag och motivation är fungerar sådär. Vi får se
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009