Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-18, 20:25   #1381
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Krya på dig! Hoppas att det blir bättre så snart som möjligt
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 20:40   #1382
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Inne på min tredje vecka på sjukhuset, och det ser ut att bli åtminstone en vecka till.
Jag får iaf lite 3D arbete uträttat, det är väl på ett ungefär det enda positiva med det.
Ojdå, Krya på dig!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 13:22   #1383
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Kommer hem efter 3,5 veckors backpackande på balkan... Kommer hem till en faktura från trafikförsäkringsföreningen - men inte ett enda brev från försäkringsbolaget.

Visar sig att de skickat ut en faktura, men då postgången på min adress är värdelös (Brevbärarna delar ut breven i fel lådor osv, en del brev har kommit fram två veckor efter stämplingsdatum osv) har den fakturan aldrig kommit. Och då jag varit bortrest så... Ja, ni förstår ju.

Bilen står oförsäkrad och jag behöver använda den omgående. Dyra pengar att betala eftersom posten är inkompetenta idioter som inte kan sköta sitt uppdrag Och till råga på allt betalar man skatt för att finansiera idiotin.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 16:51   #1384
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja posten nuförtiden är inte mycket att hänga i julgran. Hoppas det löser sig!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 19:16   #1385
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Eftersändning av posten har inte fungerat bra för oss.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-27, 16:37   #1386
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Kom hem från en månads studier, slog igång datorn, kunde konstatera att grafikkortet har sagt upp sig totalt. Blir att beställa nytt på måndag. Surt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-27, 20:06   #1387
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Kom hem från en månads studier, slog igång datorn, kunde konstatera att grafikkortet har sagt upp sig totalt. Blir att beställa nytt på måndag. Surt.
Ajdå! Se till bara att grafikkortet har bra kylning! Min har tre steglösa fläktar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-27, 20:18   #1388
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Kom hem från en månads studier, slog igång datorn, kunde konstatera att grafikkortet har sagt upp sig totalt. Blir att beställa nytt på måndag. Surt.
Va synd
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 05:59   #1389
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Kom hem från en månads studier, slog igång datorn, kunde konstatera att grafikkortet har sagt upp sig totalt. Blir att beställa nytt på måndag. Surt.
Pfff, det är väl inget att klaga på, förstå om man kunde få en försvarbar ursäkt att investera i ett nytt grafikkort :P

Skämt åsido, det är bara kul att mecka och uppgradera om det sker på ens egna villkor.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 22:44   #1390
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Ge mig en förtidspension nu!

Har varit två och ett halvt år på en helt meningslös Fas3-plats, där vi gjort nada på dagarna. Förra veckan hörde min handläggare på AF av sig. Han hade hittat en praktikplats, som han trodde skulle passa mig och kanske skulle leda till anställning (tog det med anställning, såklart med en nypa salt).

Jag blev glad och tacka självklart ja (visseligen får man ju inte tacka nej). Vi var dit förra torsdagen och kolla och prata med chefen. Allt var frid och fröjd och jag skulle börja nu i måndags. Kom dit och dom hade inga arbetskläder åt mig, utan skulle ordna det senare på dan, men dom hitta nån gammal jacka, som jag dock inte kunde knäppa. Sen fick jag börja jobba i mina egna kläder (utan skyddsskor!) direkt.

Efter 2-3 timmar fick jag byxor, skor och handskar. Då var mina jeans och tröja rejält smutsiga och mina dojor leriga (regnade). Sen gick han på som en stenkross och jag kände hans ögon i nacken hela dan. Då jag inte arbetat på över två år och dom endast hade en rast (lunchen), så var jag rejält slut, när jag åkte hem.

På tisdagen, så var det samma sak. Jag var nästan helt färdig efter lunch och hade en chef, som försökte jobba ihjäl mig. Trots praktik, så hade jag ingen handledare. Och när jag skar mig i fingret, så var första hjälpen lådan helt tom. Jag fick ont i ryggen och det segare och segare att jobba för mig (gjorde ju ondare ju mer jag ansträngde mig). Försökte ta ett par minuters vila/rast och då blev det ett jäkla liv. Hans andra anställda smet iväg och rökte och fika och då sa han inget. Ville man dricka vatten, fick man göra det i en städskrubb, då dom inte hade kallvatten i fika/lunch rummet.

Han var sur att jag inte kunde hålla samma tempo som hans övriga anställda. Jag sa att jag inte jobba på över två år och inte visste var alla verktyg m.m. fanns. Det tog han ingen hänsyn till. Han sa inte ett ord till mig, när jag gick hem. Jag ringde mig sjuk idag och då tyckte han jag kunde söka en annan praktik. Jag instämde.

Jag fick arbeta utan skyddsskor, skita ner mina egna kläder, blev utdömd för jag inte kunde hålla samma tempo som andra (som vart där i flera år). Han kunde för fasen uppmuntrat mig. Efter ett par veckor, hade jag säkert kommit upp i samma tempo som dom. Så nu har jag varit i helvetet och träffat djävulen!

Edit: Ville bara tillägga att jag aldrig blivit behandlad så här förut och på mina förra arbetsplatser ville dom inte ens att jag skulle sluta. Var på en praktik på en trädgård i 4 månader och där var det jag som ville testa nått annat. Och innan dess, anställd nått år på Systembolagets depå och där kunde jag inte fortsätta p.g.a. att jag inte fick stämpla upp. På bolaget hade jag gärna vart kvar, om dom gett mig minst 4 dar i veckan, men det kunde dom inte..tyvärr..
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2015-11-11 klockan 23:00.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 22:55   #1391
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Har varit två och ett halvt år på en helt meningslös Fas3-plats, där vi gjort nada på dagarna. Förra veckan hörde min handläggare på AF av sig. Han hade hittat en praktikplats, som han trodde skulle passa mig och kanske skulle leda till anställning (tog det med anställning, såklart med en nypa salt).

Jag blev glad och tacka självklart ja (visseligen får man ju inte tacka nej). Vi var dit förra torsdagen och kolla och prata med chefen. Allt var frid och fröjd och jag skulle börja nu i måndags. Kom dit och dom hade inga arbetskläder åt mig, utan skulle ordna det senare på dan, men dom hitta nån gammal jacka, som jag dock inte kunde knäppa. Sen fick jag börja jobba i mina egna kläder (utan skyddsskor!) direkt.

Efter 2-3 timmar fick jag byxor, skor och handskar. Då var mina jeans och tröja rejält smutsiga och mina dojor leriga (regnade). Sen gick han på som en stenkross och jag kände hans ögon i nacken hela dan. Då jag inte arbetat på över två år och dom endast hade en rast (lunchen), så var jag rejält slut, när jag åkte hem.

På tisdagen, så var det samma sak. Jag var nästan helt färdig efter lunch och hade en chef, som försökte jobba ihjäl mig. Trots praktik, så hade jag ingen handledare. Och när jag skar mig i fingret, så var första hjälpen lådan helt tom. Jag fick ont i ryggen och det segare och segare att jobba för mig (gjorde ju ondare ju mer jag ansträngde mig). Försökte ta ett par minuters vila/rast och då blev det ett jäkla liv. Hans andra anställda smet iväg och rökte och fika och då sa han inget. Ville man dricka vatten, fick man göra det i en städskrubb, då dom inte hade kallvatten i fika/lunch rummet.

Han var sur att jag inte kunde hålla samma tempo som hans övriga anställda. Jag sa att jag inte jobba på över två år och inte visste var alla verktyg m.m. fanns. Det tog han ingen hänsyn till. Han sa inte ett ord till mig, när jag gick hem. Jag ringde mig sjuk idag och då tyckte han jag kunde söka en annan praktik. Jag instämde.

Jag fick arbeta utan skyddsskor, skita ner mina egna kläder, blev utdömd för jag inte kunde hålla samma tempo som andra (som vart där i flera år). Han kunde för fasen uppmuntrat mig. Efter ett par veckor, hade jag säkert kommit upp i samma tempo som dom. Så nu har jag varit i helvetet och träffat djävulen!
Jag är tämligen säker på att vi inte har ett helvete vi kan hamna i om vi missköter oss i detta liv så som många religioner vill att vi ska tro.
Med tanke på allt lidande, alla krig och alla sjukdomar som våran värld dras med. Så kan jag näst intill garantera att vi allihopa är i helvetet just nu.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 23:03   #1392
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Pengar, pengar, bara pengar är det handlar om. Folk jagar efter pengar. Så det är problem i världen.
Enda sättet är stanna upp och fundera på vad vi gör egentligen.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 17:33   #1393
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Idag skulle jag äntligen få tillträde till min nya lägenhet. Flyttlasset var på väg, jag betalade hos mäklaren och fick nycklarna. Chocken kom då jag steg över tröskeln. Då jag var på visningen var det tydligt att det behövde städas, men det var en hel del möbler kvar som dolde hur illa det faktiskt var. Både jag och mäklaren hade ju dessutom tagit för självklart att säljaren skulle ordna med städning.

Och nu menar jag inte att det var lite dammigt i hörnen eller så, utan verkligen totalt snusk. Det kan inte ha blivit städat på år och dag. I det skick det är nu går det helt enkelt inte att bo i lägenheten. Mäklaren bad mig ta bilder och nu letar vi desperat efter en städfirma. Otroligt nog är alla i stan uppbokade hela nästa vecka. Nu bor jag på hotell på obestämd framtid, vilket jag verkligen inte har råd med. Trött och arg blir man.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 22:42   #1394
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Bara ett att göra, ta tag i päronen. Om det var ditt eget barn som satt i den sitsen skulle du hjälpa med utan tvekan

Hur många stjärnor har hotellet?

Hoppas det finns en bra restaurant!
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-03, 10:42   #1395
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja, idag skulle det komma en tekniker och få liv i mitt bredband. Klockan 8 var det tal om. Nu har det ännu inte kommit någon och jag ska till jobbet om 5 minuter. Man blir lite sur, känns ganska kasst att betala för något som inte fungerar (halva månaden har gått sen jag beställde och jag har inte kunnat använda det alls...)!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009