Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-19, 19:15   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard F1 resgodsvagn modell 1902

En obyggnation av min G3/Gs vagn resulterade i en efterlängtad resgodsvagn, av modell 1902. Liknande vagntyper med samma littera, men olika årsmodell fanns. Detta är mellanvarianten, 1902 års modell, eftersom den första vagnen levererades 1902 av Göteborgs Nya Mekaniska Verkstads Aktiebolag. Totalt fanns denna vagnstypen i 159 exemplar den 1:a juni 1930, och totalt fanns ett 320-tal vagnar med littera F1 och liknande utseende. Vagnstypen gick med i princip varje personförande tåg mellan 1890 (de varianter som fanns då) fram till 1950-talet, så användningsområdet är stort. Dock så tror jag att märkningen var målad under de sista årtiondena, precis som Gs' märkning blev målade, men jag har inget fotografiskt underlag för det. Men fram till 1940-tal såg de nog ut såhär.



Denna vagn bör fungera från TS2009 3.1 (SP2) och uppåt.

Dependencies:
STL-koppel av senaste version
1950-tals bagage v2 post #2
1950-tals resgods v2
Engineconfigs

Tack till Ekan som har bidragit (helt ovetande) med två texturer som jag har märkt på två olika sätt. Totalt finns 4 texturer som bytes som vanligt i propertyrutan.

Mycket nöje!
Bifogade filer
Filtyp: cdp F1_md1902_v3.11.cdp (2.19 MB, 263 visningar)
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009