Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-09-19, 12:02   #1
Jarne
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1
Standard Ledade vagnar

Nybörjarfråga:

Om man vill bygga ledade vagnar till spårvagnar, som Tvärbanan i Stockholm t.ex. - eller för den delen nya tunnelbanevagnarna - eller de kommande pendeltågsvagnarna (105 m långa, 6 sammanlänkade vagndelar.. kul om den kunde köra innan den finns på räls...)
- Hur gör man länken, eller "bälgen"?

Jarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-09-21, 13:12   #2
gr8
Junior Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 2
Standard

Tunnelbanan vore skoj....

gr8 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-09-21, 15:14   #3
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

I msts kan du inte åstatkomma en rörlig ledning som är beroende på hur tåg är placerat relativt spåret utan att göra en specialare. Visseligen så rör sig objekten med namn "BogieX" (där x är en siffra mellan 1 och 3) efter spåret. Men det smartaste är att bygga (exempel c20, vagn 2000) som tre enheter som "sticker" in i varandra så att det ser ut som en ledning... Frågan är hur man får det att se något sånär bra ut... Har behövs troligen ganska mkt experimenteradnde...

HP
hp besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-09-23, 10:12   #4
ässzzve
Junior Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 1
Standard

Citat:
quote:
I msts kan du inte åstatkomma en rörlig ledning som är beroende på hur tåg är placerat relativt spåret utan att göra en specialare. Visseligen så rör sig objekten med namn "BogieX" (där x är en siffra mellan 1 och 3) efter spåret. Men det smartaste är att bygga (exempel c20, vagn 2000) som tre enheter som "sticker" in i varandra så att det ser ut som en ledning... Frågan är hur man får det att se något sånär bra ut... Har behövs troligen ganska mkt experimenteradnde...
Det behövs inget experimenterande. Jag löste det problemet redan för ett år sedan med mina artikulerade/ledade amerikanska containervagnar. Jag kan bygga hur långa artikulerade/ledade vagnsätt som helst. Containervagnarna gjorde jag i tre- och femvagnssätt.

ässzzve besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-09-23, 15:38   #5
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Trevlig att ha dig tillbaka gammle vän!

Eftersom jag är lite mer lagd åt det teckniska hållet så undrar jag hur man gör detta? Vilken hirarki samt namn på delarna skall man ha? Ska man ha någon animering??

HP
hp besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-09-23, 16:37   #6
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Hej igen, Svante! OT: Måste du fortfarande skapa nya profiler för varje postning du gör i detta forum?

____________________

Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fler vagnar Hcore MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2005-02-26 02:32
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS Olaf Lindström Off-topic 0 2003-03-23 11:47
Lok och vagnar? findell MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-20 11:17
Jag såg Orient Express vagnar i Gävle! / Zzarr Zzarr MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2002-06-25 17:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009