Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-09, 18:12   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard 2010 revolutionerat

Nu har tydligen N3v vaknat upp ur 2010-dvalan. Jag har för ett par dagar sedan ominstallerat datorn (fjärde gången under inte fullt ett kvartal). Installerat 2010 i vanlig ordning, men möttes nu senast av en mindre chock: Startrutan har fått ett nytt utseende samtidigt som möjligheterna att jobba i sessionsläget beskurits eller, rättare sagt, tagits bort..

Normalt gör jag all byggnation i sessionen för att sedan merga över till routan. Till följd av dåliga erfarenheter använder jag inte lagerhanteringen. Att merga routen till sessionen går inte längre.

Jag har efter ominstallationen patchat 2010 till 49933 – ingen förändring här alltså.

Eftersom jag ser dåligt använder jag mig av större textstil på Skrivbordet. Bilderna får tala sitt tysta språk,
.
Första bilden inga märkvärdigheter, Den är sig lik. Routen SNJ har i vanlig ordning kompletterats med en session. När jag nu klickar på sessionen så försvinner den (bild 2) liksom möjligheten att välja sessionsläget. Roligare, och obegripligare, blir det när jag ändrar stil grad (bild 3).

Angående den något tillspetsade rubriken: Jag har jobbet som rubriksättare i många herrans år. Sånt sitter i.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bild 1.jpg (64.4 KB, 61 visningar)
Filtyp: jpg Bild 2.jpg (42.0 KB, 62 visningar)
Filtyp: jpg Bild 3.jpg (55.9 KB, 61 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:16   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag tror inte N3V rör ett finger mer för TS2010, så detta är nog nåt annat!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 21:56   #3
Ursus94
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 117
Standard

Hade detta problemet själv för ett tag sedan, det tog ett tag innan jag klurade ut hur jag lösta skulle lösa det.
Kan det hjälpa Nisse om du trycker på den gula stjärnan som finns precis till vänster om den gröna triangeln (under texten "Search"), ovanför listan med banor som syns på din första bild? Då vill jag minnas att stjärnan blir grå. Som det är nu hos dig visas bara banor och sessioner som ligger som favoriter.
__________________
Bygger gärna smalpår. Desto smalare, desto bättre!

Senast redigerad av Ursus94 den 2015-11-09 klockan 21:58. Anledning: Förtydligande
Ursus94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009