Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-16, 08:37   #31
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Fantastiskt bra jobbat Fredrik!
Ser verkligen fram emot att rulla runt med detta det kommer göra enormt mycket för simuleringen!

*hmmpf* Om man kanske skulle lära sig 3Ds max också vid sidan av maya och börja exportera lite modeller man har liggandes som skulle passa bra med din ATC!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 11:22   #32
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag är så imponerad då du gjort allt detta utan att ha jobbat med ATCn i verkliga livet (för det har du väl inte?). Två små saker dock:

- Vid uppstart visas bara siffrorna 1-6 i indikatorn inte hundratalen även om den går igenom det du visar nu. Om något är fel (jag vet inte exakt vad) så kan siffran 7 visas efter 'nödbromstestet 6' och försvinner när man matar in värdena men då är något fel i ATCn.

- När du kör för fort (+5-9km/tim) så blinkar gröna lampan, inte lyser. I övrigt så kan vi lika gärna visa riktiga bilder från verkligheten för så bra är det.

Om du kommer till Borlänge någon gång så kan vi leka med ATCn på något av våra lok..... jag skall bara börja på nya jobbet först vilket jag gör på fredag.
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2013-04-17 klockan 11:23.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 16:30   #33
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Jag är så imponerad då du gjort allt detta utan att ha jobbat med ATCn i verkliga livet (för det har du väl inte?). Två små saker dock:

- Vid uppstart visas bara siffrorna 1-6 i indikatorn inte hundratalen även om den går igenom det du visar nu. Om något är fel (jag vet inte exakt vad) så kan siffran 7 visas efter 'nödbromstestet 6' och försvinner när man matar in värdena men då är något fel i ATCn.

- När du kör för fort (+5-9km/tim) så blinkar gröna lampan, inte lyser. I övrigt så kan vi lika gärna visa riktiga bilder från verkligheten för så bra är det.

Om du kommer till Borlänge någon gång så kan vi leka med ATCn på något av våra lok..... jag skall bara börja på nya jobbet först vilket jag gör på fredag.
Det där är dock skillnader mellan ATSS (Ansaldo) och Bombardiers system. Bombardier räknar upp hundratal och ATSS ental vid starttestet. Bombardiers system har väl också att lampa överhastighet lyser med fast sken och ATSS blinkar?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-18, 13:48   #34
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

kanske det. jag har aldrig sett det andra systemet i drift. Det finns inte på vanliga äldre lok i alla fall. Kanske på pendlar och motorvagnar. X3 hade en konstig typ har jag för mig.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 10:10   #35
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Det där är dock skillnader mellan ATSS (Ansaldo) och Bombardiers system. Bombardier räknar upp hundratal och ATSS ental vid starttestet. Bombardiers system har väl också att lampa överhastighet lyser med fast sken och ATSS blinkar?
Kan bara hålla med alla andra. Imponerande jobbat! Jättebra Basse! VTI:s simulator ligger efter nu....

Oavsett om det är ATSS eller Bombardier blinkar lampa överhastighet
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 12:21   #36
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje Visa inlägg
Kan bara hålla med alla andra. Imponerande jobbat! Jättebra Basse! VTI:s simulator ligger efter nu....

Oavsett om det är ATSS eller Bombardier blinkar lampa överhastighet
Jag ska inte ha någon cred, Mawkish som gjort allt jobb

Jag kan tänka mig att Mawkish utgår från olika styrande dokument och i det som gäller just ATC som ombordsystem står det att lampa överhastighet tänds, inte att den blinkar när man kör för fort. Jag har bara kört med ATSS så var osäker på om det skiljer sig på den punkten med, varav frågetecknet.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-05-14, 10:49   #37
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej Mawkish!
Hur går det? Tog du paus? Länge sen du besökte forumet. Det är intressant att följa utvecklingen!

Senast redigerad av Totte den 2013-05-14 klockan 10:55.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 00:30   #38
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Undrar också faktiskt
ATC ger ju en potential också, så många lok och motorvagnar som får uppdateras med ATC för att kunna rulla. Banor också.

Det där med utropstecknet som jag nämnde om, strunta i den bara... den är bara till system där man måste kvittera bort en varning, och det är inte nödvändigt här, anser jag. Gäller bara å se till så man är i hyttläge dock.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 22:20   #39
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej Mawkish!
Hur går det? Tog du paus? Länge sen du besökte forumet. Det är intressant att följa utvecklingen!
Hej

Jag har varit dålig på att uppdatera men det är så att ATC projektet har gått lite i stå på grund av "valpsjukan". Alonzo som yrvädret heter tar all ledig tid för tillfället så detta med tågsimulatorer har helt fått läggas på is. Återkommer dock till detta med ATC och annat när tid finns så klart
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 100_0821.jpg (293.6 KB, 370 visningar)
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 23:28   #40
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Se der ja, det såg jo ut som en trivlig liten valp det der, erfaring tilsier at du ikke blir arbeidsledig med det første
Kan garantert se fram til mye glede sammen med den der skal du se, kos deg !
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 21:34   #41
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Vilken gullig en! Du är högst välkommen tillbaka när du kan
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 22:00   #42
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hej Mawkish!
Jag missade denna nyhet i våras men ser man på Youtube videon så är det ju helt fantastiskt.
Går ju använda denna i utbildning av Atc-systemet ju.
Denna atc blir väldigt kul när den kommer ut.

Ljuden blinken är ju precis så som på videon.
++++++++++
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 18:45   #43
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Låter synd om vovven, stackarn. Hoppas "yrvädret" kryar på sig.

När du väl kommer tillbaka till projektet har jag en liten fundering:

- Kommer systemet stödja det norska signalsystemet som newS och KMW har jobbat med? Kommer den också ha D-ATC/F-ATC-lägen också, som man använder sig utav i Norge? (Eller kanske det kan vänta till att bli en 2.0 - jag vet inte...)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-02, 18:53   #44
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hej! Har det hänt något på sistone?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 21:39   #45
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Oj, det är 17 månader sen Mawkist besökt forumet. Vad har hänt? Någon som vet?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009