Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-10, 01:24   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Post Lika bra att ge forumet ett nytt namn

OBS
i detta forum får man inte uttrycka sina åsikter, bara man håller med och

kalla det för , skam vet "Tottes forum" kanske.
till 98 procent så är det ju bara Totte som skriver här, vilket är helt fantastiskt, trots ingen svara på 99 procent av hans inlägg.

jag är mycket imponerad av att Totte orkar skriva och visa bilder för sådana ointresserade medlemmar
ni borde skämmas.........
resten som skriver vill bara bråk.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 02:19   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Själv kritik finns det något som heter. Har jag gjort allt rätt. (Har alla andra fel)
Risk nu att Fredrik får mer att göra......Du har skrivet på 3 ställen ungefär samma sak.

Det är väldigt få som håller på med Tågsimulator i Sverige aktivt.
Känns som det 10-20 stycken sedan finns det många som kollar av forumen ändå för att se om något nytt händer.

Sedan har du väl upptäckt att det är 3 grenar, Auran (Tane, Trainz) och dovetail (trainsimulator, TSW) och MSTS och OR och även vissa RUN8.
Vissa håller på med flera grenar samtidigt.

Det gör ju att det skrivs ännu mindre i varsin gren.
2001 när MSTS kom ut så fanns det bara det och då var tågsimulatorer stort, det skrevs mycket. Så ju fler simulatorer som kommer ut gör att vi blir splittrade ännu mera.

Sen är det väl nu att ingen simulator är riktig "het" just nu så det är en mellanperiod nu i tågsimulator hobbyn vad jag upplever just nu.
därför skrivs det inte så mycket just nu på detta forum och man kan inte kräva det heller.
Man kan inte tvinga fram engagemang från medlemmarna, det måste komma naturligt.

Och de som är engagerade som gör rutter och tåg ska vi vara otroligt glada att vi har. Positiv feedback och inte negativ feedback
Att kräva att de ska göra ditten och datten hjälper inte. Vi kan komma med förslag men det är allt. De är inte betalda konsulter som har till jobb att göra en produkt.

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-12-10 klockan 02:28.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 09:49   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
resten som skriver vill bara bråk.
Nej nej nej nej nej! Vi vill INTe ha bråk, vi vill inte ha surgubbar, det är allt!

Flera av oss är uppriktigt trötta på ditt negative feedback och har fått nog, Därför ger vi itne dig feedback för den delen, det är inte värt det!

Om du hatar visa saker, kallar folk Ididoter, tycker att spel är hemsk dåliga osv. så är det dina åsikter, men sättet du skriver de på gör att du borde skämmas, sådana typ av människor har inget här och göra, tycker jag!

För det drar ner stämningen
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 11:12   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Nej, vi vill varken ha bråk eller tysta någon.
Alla har rätten till sin åsikt, men likt alla andra åsikter så finns det en tid och en plats för att vädra dom.
Och du har suttit och skrikit dig hes gång på gång, på gång, på gång, på gång.
Och det i flera olika trådar, där relevansen varit ovidkommande.

Det är inte bråk vi vill ha, det är en rimlig tankebana ifrån dom som skriver.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 11:42   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
När jag blev medlem 1 mars 2002 tyckte jag var mycket trevlig forum. Jag började skriva 26 mars och det handlade om Trollhättanrutt, då fick jag otrolig stor feedback.
Innan jag började skriva vågade jag inte skriva nåt i 25 dagar, bara läst inläggen utan kommentar.
Forum är till för att ge, ta emot, hjälpa och ge feedback till varandra.
Det tråkiga är mycket svårt att få tåg och objekt till simulator. Många klarar inte av p.g.a. dataspråk. Så därför behöver många ha hjälp av experter. För de som kan, ska få stort eloge.
Döp inte om forumet!

Senast redigerad av Totte den 2017-12-10 klockan 11:44.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 12:33   #6
boande
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Strängnäs, Sweden + Nerja, Spain (Vintertid)
Inlägg: 96
Smile Bra forum

Jag tittar in i forumet ganska regelbundet för att hänga med i vad som händer. Gick med 2001 och då var det ganska mycket aktivitet. Numera använder simulatorn regelbundet ca två gånger per vecka och tycker det är trevlig avkoppling. Jag tycker det har blivit svårare att få "hemmagjorda" rutter och lok och vagnar att fungera eftersom det ofta behövs en lång rad nedladdningar för att det ska fungera. Jag är också med i motsvarande spanska forum eftersom jag delvis bott i Spanien under vinterhalvåren. Jag har 4-5 spanska rutter installerade utöver de mer officiella från övriga Europa.
Hoppas att de som bygger och visar sina objekt verkligen fortsätter!
boande besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009