Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-29, 22:02   #1
m.n
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 39
Standard Irriterande felmeddelande

Halloj igen!

Känner jag snart kan skriva en bok av alla mina inlägg i detta forumet, beklagar det

Men jag har åter fått problem med ts2009. Håller på att bygga en bana, Norge/Vänernbanan för att vara exakt och då och då testar jag banan för att kolla hur det ser ut osv. Plötsligt får jag ett felmeddelande (Se bild) och plötsligt kan jag inte dirigera tågen till vissa stationer. Meddelandet jag får i inforutan är: "junction is missing lever" vilket borde betyda att jag har missat att placera ut en eller flera växlar. Jag har gått igenom banan säkert 20 gånger och några växlar har inte missat. Någon som vet vad felmeddelandet betyder och om det har något samband med meddelandet i inforutan?

[IMG][/IMG]
m.n besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 23:21   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Sorry, skulle tro att du drabbats av havererade växlar - en vanlig sjukdom. Du får gå igenom samtliga växlar. Har dom en rödgrön pil är det OK, i annat fall måste de återställas fullständigt, Du behöver inte röra själva spårväxeln. Mycket jobb - och tråkigt dessutom.

När du anser dig färdig sätt ut ett lok där banan börjar och dirigera det med hjälp av AI till banans slutpunkt. Går loket igång är banans växlar OK, i annat fall leta. Behöver du ha hjälp med tips hur man testar sig fram så skriv.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009