Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Visa resultat för omröstning: Vilken Class 66 2.0-DLC har du?
EWS Class 66 v2.0 4 66.67%
Freightliner Class 66 c2.0 5 83.33%
Powerhaul Class 66 v2.0 2 33.33%
Midland Mainline: London to Bedford Route (Incl. EWS Class 66) 2 33.33%
Ingen av de ovan, dock en annan Class 66 (T.ex. WCML, S&C eller BR266) 1 16.67%
Flervalsomröstning. Antal röster: 6. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-29, 14:47   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Vilka varianter av Class 66 v2.0 har ni på Train Simulator?

I samband med mitt bygge av Nordlandsbanan så genomför jag en undersökning om vilken eller vilka DLCn med Class 66 v2.0 är som ni har.

Undersökningen är för mig att kunna använda den lok som har flest röster att ha med scenarios för mina rutter och projekt. Flera repaints-experter kan använde det loket i fråga för att måla om i skandinaviska färger.

Följande lok kan använda riktigt grymma ljud från Armstrong powerhouse, och är därmed inkluderad i omröstningen.
-EWS Class 66
-Freightliner Class 66
-Freightliner Powerhaul Class 66
-Midland mainline - London to Bedford route (Som har en egen Class 66)

Class 66 finns i varianter i andra DLCn, men APs ljud inkluderas inte i dessa pga. rättighets- eller kompabilitetsproblem, och jagväljer att inte ha dem med i min undersökning:
-WCML Trent walley (An thompson, som inte tillåter kommersiella modifieringar av sina projekt)
-BR 266 (Tysk variant av class 66 - får inte APs ljudpaket i sig tyvärr)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-29, 15:05   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag har 6 st Class66 Cargonet, Black och Blue.
Cargonet finns ju i Sverige och Norge.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-29, 15:38   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ja, men den repainten är baserad på den gamla Class 66 som inte längre säljs på steam imed att 2.0 finns! Den gamla versionen kommer dock med vissa gamla rutter, vilka minns jag inte exakt.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-29, 21:25   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

______________

Senast redigerad av Totte den 2015-11-29 klockan 21:40.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 15:56   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

EWS & Freightliner verkar vara rätt vanliga.

Jag tänkte en sväng och kom på att jag kan använda assets från London to Bedford, där en 66:a ingår i paketet. Den 66:an kan jag också använda till betasläpp av rutten. Sedan har jag tydligen "Rhinevalley1" (Köln-Koblenz) ibockad i assets-listan, men har inte använt ngt därifrån, så jag kanske byter bock. Vi får se. Jag tackar för undersökningen iaf.

Finns det någon fint modernt betongtunnel som jag kan använda igenom det stora berget söder om Hell?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 19:21   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Den äldre versionen Class 66, kom den med tillsammans med TS-spelet?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 20:12   #7
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Nej!

Men ett antal gamla rutter hade en äldre Class 66 med sig. Settle to Carlisle har den gamla Class 66 med sig, vars ovcns målningar passade till. Andra varianter av den gamla class 66 har man slutat sälja när v2.0 kom år 2013.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 20:55   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Settle to Carlisle har jag inte. Är den betalrutt?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 21:51   #9
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Settle to Carlisle har jag inte. Är den betalrutt?
Ja!

Men jag antar att du har ngt annat som inte längre säljs då du kan köra ovcn's repaints utan några problem.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009