Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-06, 16:49   #16
fremi
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Ängelholm, Sweden
Inlägg: 26
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Ja det går. Om du öppnar railworks-fönstret (innan man tycker på Start Railworks) Och sen väljer du fliken "Package Manager" och sedan "install legacy Railsimulator addon"
Går det att göra något liknande för rutter? Har en rutt jag hållt på med rätt länge i railsimulator som jag gärna skulle vilja föra över till rw2. Verkar inte fungera att bara dumpa in rutten i manuellt.
fremi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 19:40   #17
Gripen00
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 53
Skicka ett meddelande via MSN till Gripen00
Standard

jag upptäckte för ett tag sen en kul sak
ni vet nar man tänder ljuset med tangentbordet för mig var L (tillfälligt hjärndöd) så trycker man en gång tänds det som det ska tryck en gång till å du så ändras ljus sättning som vanligast bakåfram sen tryck igen så händer inget mer (du kan trycka 100 gånger inget mer händer) å som vanligast får å lösa detta klickade man på F4 hud ljus knappen å ljuset slocknar.
Men nu testa detta tryck L 2 gånger sen för å släcka Leftshift+F poff ljuset slocknade..

bara en liten sak

Gripen00
Gripen00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 23:09   #18
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Hur fasen fick man in RC-loken i loklistan? Kan ju bocka i "sweden" i listan som ska få fram loken i loklistan vid utplacering men just denna patch kommer inte upp. Alla andra gör ju det. Vad ska jag mer göra? Jag kör RW 3 och det har funkat innan jag uppgraderade till Win 8 Pro. Om det har någon betydelse, för alla andra delar funkar som det ska i spelet.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 18:25   #19
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Okej, kanske en dum fråga men jag har googlat runt i en halvtimme utan resultat.

I tidigare verisioner har jag för mig att man kunde välja själv vilka tangenter som skulle styra vad i simmen, nu verkar det vara helt borta i 2014.

Har tröttnat helt på att använda musen på den fula hudden och att använda musen på reglagen direkt i cabben funkar inte så bra heller, jag föredrar att använda mig helt av tangentbordet.

I manualen kan man ju se vilka knappar som gör vad och det jag är ute efter är bromsarna, hur i helsefyr styr man dom med ett svenskt tangenbord?? hittar bara engelskt tangentbord.

Så snälla hjärtans medmänniskor förbarma eder över mig, vilka knappar gäller för lokbroms, tågbroms och dynamisk broms??

Ps, en sak till bara, kunde man inte i tidigare verisioner se kommande signals status om man tryckte på F3, nu har man bara kartan till hjälp för att se om det är kör eller stopp när försignalerna är luriga?? Vi behöver bannemig ATC Har nämligen flera gånger fått signalbesked vänta kör och sedan inte hunnit bromsa när signalen egentligen var röd och vise versa.
__________________
Mange

Senast redigerad av vadokunvot den 2014-01-27 klockan 18:30.
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 19:12   #20
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Allt funkar för mig.
Om signaler, många utländska rutter är knepiga, en del har inte försignaler.
Min rutt kommer att vara så riktigt som möjligt med signalsystemet och även Sth.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 19:42   #21
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Okej, kanske en dum fråga men jag har googlat runt i en halvtimme utan resultat.

I tidigare verisioner har jag för mig att man kunde välja själv vilka tangenter som skulle styra vad i simmen, nu verkar det vara helt borta i 2014.

Har tröttnat helt på att använda musen på den fula hudden och att använda musen på reglagen direkt i cabben funkar inte så bra heller, jag föredrar att använda mig helt av tangentbordet.

I manualen kan man ju se vilka knappar som gör vad och det jag är ute efter är bromsarna, hur i helsefyr styr man dom med ett svenskt tangenbord?? hittar bara engelskt tangentbord.

Så snälla hjärtans medmänniskor förbarma eder över mig, vilka knappar gäller för lokbroms, tågbroms och dynamisk broms??

Ps, en sak till bara, kunde man inte i tidigare verisioner se kommande signals status om man tryckte på F3, nu har man bara kartan till hjälp för att se om det är kör eller stopp när försignalerna är luriga?? Vi behöver bannemig ATC Har nämligen flera gånger fått signalbesked vänta kör och sedan inte hunnit bromsa när signalen egentligen var röd och vise versa.
Ä och ^ för tågbroms
Å och ` för lokbroms.
Så övre höger hörn vid backspace så klarar du dig.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-27, 22:38   #22
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Tusen tack Marcus! Höll på att bli galen där
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009