Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-24, 13:40   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Få ner köpta saker till TANE SP1

Jag har fått installera om TANE. (Ny SSD).

Tidigare så hade jag en del köpta saker samt den kostnadsfria Niddertalbahn. De var inga problem att få in dessa i spelet men nu efter ominstallationen så kommer de saker jag betalt ner men Niddertalbahn får jag inte ner. Så jag prövade att "köpa" om den och det kommer mejl att allt går bra och banan kommer att dyka up i TANE nästa gång jag startar. Men det gör inte det.
Vet någon vad som felar?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 18:48   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Ingen aning om vad som felar, men lite idéer kanske:
De andra föremålen du betalat för och laddat ned, "installeras" de på samma sätt som Niddertalbahn? Fick du mail som konfirmerade att de installerats också?
Finns banan i CM om du söker efter den? Är den i sådana fall faulty?

Låter lite märkligt i mina öron att du får ett mail som säger att saken är installerad.

En misstanke är om man uppdaterat Niddertalbahn till TANE SP2- eller SP3-standard och att den därför är installerad men faulty för att den har för högt buildnummer. Detta borde enkelt kunna lösas genom att uppdatera TANE.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 19:29   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Tänkte inte på det först men jag har ju köpt ytterligare två banor. Coal Country (Som var rätt snygg men ack så kort) och Mojave Subdivision. Alla dessa banor var installerade och körbara när jag tidigare hade TANE installerad
Det är ju ett tag sedan jag köpte dessa saker så de ursprungliga mejlen har jag inte kvar. Det var bättre förr när man kunde ladda ner filen. Nu skall ju allt gå direkt in i spelet. Som bäddat för problem. Ja Niddertalbahn finns med i Trainz Content men där står det ju bara att det är Built in payware. Alla banorna ska fungera med SP2. Jag har inte installerat SP3 ännu.

Senast redigerad av CGD den 2018-08-24 klockan 19:34.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-25, 12:30   #4
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har varit ouppmärksam. Jag måste installera SP2 för att få tillbaka Coal Country. Så nu har jag den och Mojave Subdivision. Men Niddertalbahn får jag inte ner.
Kan jag ha gjort fler fel?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-25, 20:31   #5
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag löste det. Det gick inte att få ner banan via Trainz shop men jag hittade den på DS.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009