Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-06, 16:51   #16
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Auran verkar vara undantaget som bekräftar den välkända regeln (?). Jag får ursäkta mig, jag har inte varit i kontakt med dem.
Mycket starkt gjort av Auran att lyssan på sina kunder. Det är ju trots allt dem som har köpt spelet! Kontaktar man Microsoft gör man det med all sannorlikhet förgäves.



Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

/ Webmaster på www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2002-04-06, 16:56   #17
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

MS vet nog inte vad kundkontakt är... :/

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-06, 18:05   #18
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Kan intyga från min horisont att Auran har av mig fått högsta betyg i kundkontakt. Jag fick totalt 4 mail från dom runt juletid, när tullen satt o spelade Trainz och jag väntade. Bra uppföljning, väl uppsatta uppföljningsdatum för när dom skulle börja eftersöka paketet. Det behövde inte ske, för paketet dök upp innan.
Den sista mailväxlingen var att jag meddelade att NU har paketet kommit fram, och förväntade mig inget svar. Men till och med det svarade dom på och tackade för informationen i en lättsam och personlig ton.

Så jag tycker nog dom vet vad kundvård är...

__________________________________________________ __
/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-08, 21:34   #19
KB
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , .
Inlägg: 108
Standard

Eftersom det funkar på andra datorer med XP så är det troligen i din konfiguration som felet ligger i. Har du installerat än ny drivrutin till grafikkortet nyligen ? Installerade du då om Direct X ? Om inte, prova det ! Installera alltid om Direct X när du byter drivrutin, gör det som en regel, för det kan lätt bli knas med Direct X när man byter drivare, har hänt mig flertal ggr. Om du installerade en ny drivare, avinstallerade du den gammla fullständigt ? Dvs. tog bort alla gammla filer fullständigt, även från registret och i Windows/inf ? Det finns ett program som gör det åt dig om du inte kan göra det manuellt, kom inte ihåg vad det hette, men du kan hitta det här..
http://www.guru3d.com/ Kolla även vad du har för värde på Graphics Apperateur Size i Bios, sätt minst 64 meg, 128 om dit chipset stöder det. Jag tror att ditt problem ligger i grafikkorts drivaren eller Direct X. En fråga jag bara måste ställa ! Varför kör ni XP ? För att ni tycker om att arbeta som beta testare åt Bill gratis ? Vänta istället på att SE Versionen kommer ut innan ni byter OS, då slipper ni en massa onödigt strul. Sen tar ju XP enormt mycket mera prestanda utav datorn än 98, är det inte bättre att använda den till train sim och andra program om ni har en gammal dator ? Jag skulle själv inte köra XP på mindre än 512 meg ram. Något att tänka på kanske ?

Kent B



KB besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-10, 16:00   #20
Stoffe
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås, , Sweden.
Inlägg: 11
Skicka ett meddelande via ICQ till Stoffe
Standard

Varför man kör XP? Av den enkla anledningen att det är det bästa som finns.
98 tuggar upp minnet och för att fungera bra så måste man installera om allt varje månad, minst. (Jag har levt med 98 i fyra år och sett prestandan ändras radikalt). Me behöver vi väl inte ens nämna? 2000 är väl alternativet, men undertecknad har inte haft möjligheten att prova det än.
Visst är XP inte det bästa när det gäller processorkraftsanvändande, men det är i alla fall jag beredd att acceptera när man får den stabilitet som ändå ges. Har lyckats låsa nya burken en gång under tre månader, och det var när jag plockade filer från en 98-burk...

Mina erfarenheter av 98 är alltså inte något vidare... XP var himmelriket när jag fick det (Professional så klart)

/Stoffe
Stoffe besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-10, 16:44   #21
Mikael
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 2 003
Standard

Citat:
quote:
Varför man kör XP? Av den enkla anledningen att det är det bästa som finns.
98 tuggar upp minnet och för att fungera bra så måste man installera om allt varje månad, minst. (Jag har levt med 98 i fyra år och sett prestandan ändras radikalt). Me behöver vi väl inte ens nämna? 2000 är väl alternativet, men undertecknad har inte haft möjligheten att prova det än.
Visst är XP inte det bästa när det gäller processorkraftsanvändande, men det är i alla fall jag beredd att acceptera när man får den stabilitet som ändå ges. Har lyckats låsa nya burken en gång under tre månader, och det var när jag plockade filer från en 98-burk...

Mina erfarenheter av 98 är alltså inte något vidare... XP var himmelriket när jag fick det (Professional så klart)

/Stoffe
Tuggar inte XP upp mer minne?

Mvh Mikael R



VD på VTK AB - Virtuella Tågkompaniet AB
Mikael besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-10, 16:51   #22
ghostwalker
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 266
Skicka ett meddelande via ICQ till ghostwalker
Standard

det laggar förmig också har 850MHz AMd T-bird, 384MB SDRAm PC133 Orgianal, Creative GF3 Ti200 64MB AGP. ibm 7200 rpm. kör med default inställningar, var ändrar man opengl/directx? ska dra ner nya drivisar om det finns.

/Johan
ghostwalker besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-10, 16:57   #23
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

När du startar Trainz kommer det först upp en ruta där du får massa val.

På den andra raden står det "Configure Trainz" - Tryck där så hittar du inställningen

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-11, 09:57   #24
Stoffe
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås, , Sweden.
Inlägg: 11
Skicka ett meddelande via ICQ till Stoffe
Standard

Citat:
quote:
Tuggar inte XP upp mer minne?

Mvh Mikael R
Kanske i det korta loppet, men på lång sikt, nej. 98 fungerar perfekt och fint om man har tid och ork att formattera om...

Jag vet inte riktigt varför, men jag har fastnat för XP i alla fall.

/Stoffe
Stoffe besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-11, 16:24   #25
ghostwalker
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 266
Skicka ett meddelande via ICQ till ghostwalker
Standard

Citat:
quote:
När du startar Trainz kommer det först upp en ruta där du får massa val.

På den andra raden står det "Configure Trainz" - Tryck där så hittar du inställningen

/Fredrik
Forumvärd
jo där har jag varit och kollat har dock inte
hittat något om directx/OpenGl ska kolla igen.

ska installera om Trainz också för nu kraschar det redig ofta.


/Johan
ghostwalker besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-11, 16:52   #26
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Du har väl reggat dig på forumet hos auran så att du kan ladda ner de patchar som finns.

Att det krachar tycker jag låter lite märkligt. Vad har du för dator och grafikkort? Vidare på vilket sätt kraschar det och när...?

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-12, 08:31   #27
ghostwalker
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 266
Skicka ett meddelande via ICQ till ghostwalker
Standard

Citat:
quote:
Du har väl reggat dig på forumet hos auran så att du kan ladda ner de patchar som finns.

Att det krachar tycker jag låter lite märkligt. Vad har du för dator och grafikkort? Vidare på vilket sätt kraschar det och när...?

/Fredrik
Forumvärd

har en AMd T-bird 850MHz, 38´4Mb SDram PC133 minnen, Creative 3D Blaster Gf3 Ti200, 64Mb AGP. Hårddisk IBm Deskstar 7200rpm, OS-Win2k Pro Swe.

Oftast kraschar ´det i "driver mode" helt plötsligt så skickas man ut i windows där man får nåt fel meddelande om "hardware acess error" och/eller JEt OpenGl fail eller ngt liknade. har checkat Gf kortets inställningar & uppdaterat drivrutin. hjälper inte.

/Johan
ghostwalker besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-12, 08:50   #28
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Om du följt tipsen som står här http://www.auran.com/trainz/techfaq.htm

så tycker jag att du ska maila support@auran.com

De kommer att ta sig tid och hjälpa dig.
Vad kallar du dig på Aurans forum?

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-04-12, 10:31   #29
ghostwalker
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 266
Skicka ett meddelande via ICQ till ghostwalker
Standard

Citat:
quote:
Om du följt tipsen som står här http://www.auran.com/trainz/techfaq.htm

så tycker jag att du ska maila support@auran.com

De kommer att ta sig tid och hjälpa dig.
Vad kallar du dig på Aurans forum?

/Fredrik
Forumvärd
har inte en egen version än, har lånat kompisens version som han köpte för ett tag sedan så jag har bett honom att maila supporten.

Ska nog dra upp till stockholm den 27:e o köpa den till "special pris". Skulle egntligen redan ha köpt det men Medal oF Honour kom före har inte råd att köpa 2 nya spel på en så kort period. När jag väl har fått min egen version så kommer jag nog att kalla mig någonting som är Ghost -realterat, typ Ghostwalker/Ghostrider det beror på vad som finns tillängligt. jag brukar bli redigt sur när nån har stulit "mitt" nickname.

/Johan
ghostwalker besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" lan Trainz - Allmänt om Trainz 7 2004-02-23 18:40
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? Pierre Off-topic 8 2003-03-04 22:18
Hjälp önskas... RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-11-13 10:07
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20
Pang-nyheter om Trainz Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 8 2001-10-13 19:23



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009