Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-01, 22:37   #1
Tågroger
Junior Member
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 6
Standard Trainz 2004

Hej
Jag undra vad som krävs för att trainz skall fungera? Jag har en dator Acer Aspire 1300. Jag köpte men fick inte spelet att fungera, jag kunde byta in det igen. Jag tror att det beror på att videografiken inte kan klaras av i min dator. Sedan har jag inte den där xdirekt 9 eller vad ddet heter jag har en tvister grapihq 3 tror jag. Eller är det något annat som krävs för att det skall fungera? Jag är sugen på det spelat det ser så realistiskt ut och sedan kommer ju mera program till det då inte mtst längre skall ges ut i nyare versioner. Snart är mitt minne i datorn slut dessutom, spara tågfiler tar ju väldigt mycket plats på hårdisken. Hälar Tågroger

Hej jag gillar tåg!

EDIT: Flyttad från Allämnt om MS Trainsimulator /Roger
Tågroger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 22:57   #2
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Undra kan man ju alltid göra, att det sedan står klart och tydligt om än i små bokstäver på förpackningen (åtminstone på den nordiska varianten) vad som krävs är ju en helt annan femma.
Enligt min förpackning är det följande som gäller och som vanligt är det minimumkraven som anges och dessutom tror jag inte att kraven har minskat vartefter servicepacken har släppts:

P3 733mhz med 256 Mb ram
32Mb grafikkort (NVIDIA GeForce eller motsvarande)
DirectX 9 eller högre
DirectX kompatibelt ljudkort samt 8x cd-rom.

Dessutom undrar jag om inte DirectX 9 ingår i Trainz, är ganska säker på att så är fallet.



/Harry
Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-02, 00:58   #3
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

Om det står att spelet kräver vissa saker, så står det så för att det är minimkrav. Så jag förstår inte varför du försökte om du redan på förhand visste att du inte hade Directx 9[8]

Skulle föreslå att du börjar titta efter en kraftfullare dator, låter som det är en ganska gammal burk du har just nu.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-03, 02:17   #4
mr_magnell
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard

Acer Aspire 1300 är ingen gamal dator (vad jag kan se när jag söker efter den på altavista), däremot är den en laptop med inbygt grafikkort som delar det interna minnet för grafik minnet (S3 Graphics Savage8) och sen har den bara 256MB intern minne viket är väldigt lite fär Trainz 2004. Grafik korten till laptop datorer brukas det alltid sparas in på eftersom dessa datorer egenteligen inte är avsett för spel.

Vad beträffar DirectX kan det alltid laddas ner från http://www.microsoft.com/directx eller via windows update, men det krävs så klart att grafikkortet har stöd för det också (det brukar också alltid följa med spelen som kräver detta)

Skall du kör trains 2004 så köp en stationär dator med minst 512MB intern minne(gärna mer), 80GB hård disk och minnst ett ATI9600 XT grafikkort.

Mvh,
Magnell
mr_magnell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-03, 08:22   #5
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

Fel av mig [:I]. Det lät some gammal maskin.
Men som sagt den lämpar sig nog inte så väl till spel.
DirectX 9 finns med på TRS2004 CD'n.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Updatering av Trainz 2004 andlil Trainz - Allmänt om Trainz 2 2005-01-11 12:10
Kustpilen för Trainz 2004 csgaard Trainz - Allmänt om Trainz 9 2004-12-15 14:17
Problem med Trainz 2004 PCC Trainz - Allmänt om Trainz 15 2003-12-30 20:27
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 31 2003-05-23 10:51
Hjälp önskas... RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-11-13 10:07



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009