Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-01, 20:16   #1
Aaron
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 5
Standard Realitets bild

Jag har inte spelat MSTS på väldigt länge (runt 4 år för att vara exakt), och jag upptäckte för inte alls länge sedan att man ed "add-ons" kan tilläga nya trafiklinjer osv.

Så jag har ett par frågor om allt detta....:
1) Finns det människor på stationerna nu?
2) Öppnas dörrarna nu? ifall om dem gör det, gör man det manuellt när man kommer till stationen eller öppnas de självmant, och stänger man dörrarna manuellt?
3)Hur installerar man ett "add-on"?

Jag skulle bli väldigt tacksam om jag fick svar på dessa frågor
Tack Aaron
Aaron besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 21:41   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aaron
Jag har inte spelat MSTS på väldigt länge (runt 4 år för att vara exakt), och jag upptäckte för inte alls länge sedan att man ed "add-ons" kan tilläga nya trafiklinjer osv.

Så jag har ett par frågor om allt detta....:
1) Finns det människor på stationerna nu?
2) Öppnas dörrarna nu? ifall om dem gör det, gör man det manuellt när man kommer till stationen eller öppnas de självmant, och stänger man dörrarna manuellt?
3)Hur installerar man ett "add-on"?

Jag skulle bli väldigt tacksam om jag fick svar på dessa frågor
Tack Aaron
Hej!
Välkommen tillbaka till MSTS!
1) Människor finns på en del rutter, men de står stilla.
2) Vissa tåg har öppningsbara dörrar, X-2000 och Reginnan och mer vet jag inte.
3) Rutter och tåg finns att ladda hem i många hemsidor, bl.a. www.Banbyggarna.se http://msts.pointclark.net/e-buzz/files/html/
Banbyggarna har länkar till samtliga hemsidor att ladda hem.

Senast redigerad av Totte den 2008-12-01 klockan 21:43.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 21:44   #3
Aaron
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 5
Standard

Tack Behövde verkligen veta det
Aaron besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-02, 23:39   #4
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Söker du utländska rutter så är www.train-sim.com en bra sida med massor med gratis rutter, tåg och vagnar.
  Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 00:31   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aaron
Jag har inte spelat MSTS på väldigt länge (runt 4 år för att vara exakt), och jag upptäckte för inte alls länge sedan att man ed "add-ons" kan tilläga nya trafiklinjer osv.

Så jag har ett par frågor om allt detta....:
1) Finns det människor på stationerna nu?
2) Öppnas dörrarna nu? ifall om dem gör det, gör man det manuellt när man kommer till stationen eller öppnas de självmant, och stänger man dörrarna manuellt?
3)Hur installerar man ett "add-on"?

Jag skulle bli väldigt tacksam om jag fick svar på dessa frågor
Tack Aaron
1. Det beror på om ruttbyggaren satt ut människor i rutten. Många av dom nyare rutterna har det, men inte alla. I Lidingöbanan om jag gjorde, satte jag ut animerade människor lite här och där...Lidingöbanan blev dock bara en beta, men jag tycker den ändå är värd att testa!

2. Beror på om tåget byggts med den funktionen. Förr var man tvungen att använda tangenten för strömavtagaren och då öppnades dörrarna på båda sidor samtidigt. Men nu i.o.m. MSTS bin så kan båda sidor öppnas separat. Och ja, man måste själv öppna/stänga dörrarna.

3. Finns många sätt att installera ett add-on på (beror på hur byggaren packat det och om det är manuell eller automatisk intallation). Läs readme filen som följer med add-onet!

Var det 4 år sen du spela MSTS sist, så kommer du blir överraskad av hur mycket som hänt och vilka fina rutter det finns nu...
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2008-12-03 klockan 00:33.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009