Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-27, 13:31   #1
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard mystiskt..

JAg försökte göra en aktivitet idag men tågen kom aldrig upp i rutan när dom skulle köra...
signalerna gav körtecken men inget tåg såg jag på kartan..
är det ngn som vet varför?
mattiasb besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 14:15   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Hur menar du med att tågen inte kom upp? Inte ens ditt egna tåg?

Hur fungerade aktivitets-skapandet, avslutades ditt arbete i editorn utan felmeddelande?

Kunde du "torr-köra" aktiviteten i Aktivitetseditorn? Om ja, skulle du ha andra tåg vid din startpunkt?

Möter du några tåg om du åker iväg?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 14:59   #3
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard

JAg kunde köra tågen i den riktiga simulatorn men när jag gör rutten och vill torrköra den så kommer inte ett tåg upp på kartan..
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 15:13   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Okey, när du testkör din aktivitet i aktivitetseditorn, så måste du sätta en start-tid, den börjar på kl 00:00 annars och då kan man ju få vänta på att det ska hända nått. det låter nu i mina öron som ett hett tips...

Start-tiden sätter du lämpligen när din aktivitet ska börja, eller när dina första AI-tåg ska ha kommit til världen...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 17:11   #5
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard

JAg trycker in starttiden på när tåget ska starta..
grejen är att jag bygger aktiviteter hela tiden men idag så bara försvann tågen..

Vagnar som jag kanske vill sätta ut på sidospår utefter banan går inte att få dit...
Dom finns inte..
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 17:13   #6
HAI
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Trondheim, Norway.
Inlägg: 83
Skicka ett meddelande via MSN till HAI
Standard

Hei
Jeg kjenner til det samme problemet, men jeg aner ikke hva feilen er. Prøv å reinstallere MSTS, da løste det seg til meg.
__________________
Mvh
HAIr
HAI besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 18:49   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Instinktivt gillar jag inte att installera om MSTS, bättre att hitta vad som orsakat felet så man inte hamnar där igen... Försök fundera igenom om du gjort något speciellt precis innan felat började at uppträda.. i 99 fall av hundra brukar svaret finnas där, bara man kan dra sig till minnes...

Om du skapar en helt ny aktivitet, med nya pathar, etc, fungerar det?

Förstod jag dig rätt tidigare att du kunde köra på din aktivitet ute i simulatorn?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 21:47   #8
ojje
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , .
Inlägg: 21
Standard

Hej,

Jag har haft samma problem en gång och har för mig att svaret finns här någonstans på forumet. Det är ett värde registret som skall ändras.

/Ojje
ojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 21:49   #9
ojje
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , .
Inlägg: 21
Standard

http://217.197.57.186/forum/showthre...hlight=regedit
ojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 23:48   #10
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard Historien

Det fungerar inte hur jag gör...

JAg fick just igång grammen banan och meråker och inlandsbanan när detta inträffade..

JAg hade provkört lite och kände för att ha en rejäl aktivitet med många tågrörelser för drammen banan så kunde jag inte se tågen..

Jag började bygga på meråker med ett malmtåg varje timme som skulle gå i vardera riktningen ungefär ett tåg varannan timme i vadera plus en TK El 16
som gick var tredje timme med vändning i trondheim..
När jag hade fixat detta klar men inte kunde se ngt tåg utan bara en vild chans att det skulle fungera så kunde den inte starta upp..

En liknande händelse har inträffat men då misstänkte jag att jag bara hade för mkt tågrörelser..

När jag provkörde på kartan lr vad man ska säga på meråker igen så kom jag bara till kl 7.13.08 i tid sedan hängde sig det..
HAde hoppats på att köra lite med msts i helgen men nu tror jag inte det blir så mkt med det..


Så här är historien ungefär.. Mazz
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 08:45   #11
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Jag har ett annat , men mindre problem i aktivtets-editorn. När jag placerar ut en consist så får man inte den symboliska bilden på tåget på sitt spår alls. Så länge som jag vet var jag har satt ut tågen så är det ju inget problem, tågen står ju verkligen på plats när jag kör min aktivitet. Men om jag vill ändra i aktiviteten så kan det bli problem.
Jag gillar inte heller att installera om MSTS. Jag vet inte hur mycket jag behöver backa upp, men för en tidigare ominstallation så tog jag backup på hela 'TRAIN' och alla rutter utöver standard.
Har någon annan råkat ut för detta.?
Jag har inga AI-tåg installerade.
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 09:28   #12
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elektro
Jag har ett annat , men mindre problem i aktivtets-editorn. När jag placerar ut en consist så får man inte den symboliska bilden på tåget på sitt spår alls. Så länge som jag vet var jag har satt ut tågen så är det ju inget problem, tågen står ju verkligen på plats när jag kör min aktivitet. Men om jag vill ändra i aktiviteten så kan det bli problem.
Jag gillar inte heller att installera om MSTS. Jag vet inte hur mycket jag behöver backa upp, men för en tidigare ominstallation så tog jag backup på hela 'TRAIN' och alla rutter utöver standard.
Har någon annan råkat ut för detta.?
Jag har inga AI-tåg installerade.
Hälsningar Olle M
Har du kollat i AE så att "View"-> "Service Info" är ibockad???

Tycker dock att den här attityden med att inte ominstallera MSTS verkar lite underskattad... En fräsch ominstallation av MSTS löser många problem...

Eftersom de flesta freeware, och till viss mån en hel del payware-rutter, ställer till problem vid en avinstallation, så är nog en ominstallation av MSTS att föredra framför att "lappa och laga" en befintlig MSTS-installation.
  Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 10:54   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Har du kollat i AE så att "View"-> "Service Info" är ibockad???

Tycker dock att den här attityden med att inte ominstallera MSTS verkar lite underskattad... En fräsch ominstallation av MSTS löser många problem...

Eftersom de flesta freeware, och till viss mån en hel del payware-rutter, ställer till problem vid en avinstallation, så är nog en ominstallation av MSTS att föredra framför att "lappa och laga" en befintlig MSTS-installation.
Precis...

Så, eftersom det är freeware-grejjer och kan ställa till trassel så är det väl bättre att lösa bekymmren runt dom istället... När man sen lyfter in sina backade grejjer, så får man kanske tillbaka felet igen, hur bra är det?

För att inte tala om den ökade kunskapen man får, när man löser problemet istället för att kasta sig på en ominstallation. När man upptäcker ett fel, så ger det i sin tur upphov till en medvetenhet om potentiella bekymmer när man installerar nya grejjer och påverkar vad man gör när man installerat nått nytt, så man är säker på att allt fortfarande funkar..

Man lappar o lagar inte en MSTS-installation... Antingen har man bekymmer eller så fungerar den fullgott, så magiskt är det inte...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 12:03   #14
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Det som har krånglat för mig de senaste månaderna har framför allt varit att filerna och katalogerna för lok och vagnar inte har varit kompletta. Nu håller jag på och går igenom mina installerade fordon med hjälp av Conbuilder så att de inte innehåller några fel.
De som jag inte direkt kan fixa till flyttar jag bort så länge.
Om jag ändå skulle få felmeddelande vid starten av MSTS så stoppar jag och tar en ny genomgång av fordonet.

Mitt problem i AE har funnits rätt länge så jag vet inte när det uppstod.

Kanske jag installerar om till slut...
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009