Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-17, 20:26   #16
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Nah, that's not being rude. It's how things are in an adult life where you go up 4.30 in the mornig, spend 1- to 2 hours to get to work, spend 8 hours at the office, spend 1-2 hours going back home from work, do some shopping, come home, prepare dinner, eat, spend time with your family, tuck your kid(s) into bed, spend time with your wife. And then at 23.00 you might have some time over for leisure, if you're not tired and decide to call it a day and go to bed. Sounds boring? Welcome to the life as an adult.
What a beautiful explanation, Janne! Suddenly being a teenager commuting 200 km a day became great...!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 22:11   #17
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
What a beautiful explanation, Janne! Suddenly being a teenager commuting 200 km a day became great...!
Yeah, and I'm only commuting 175 km per day (and have been for the past 12 years), so who am I to complain?
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 22:42   #18
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Sorry for the delay. Right now STW Vägskydd is put on hold for other projects within STW. There will be an update later on when one of these other projects converge with the level crossings. As for making Finnish or other country content: No, there is simply not enough time as I focus on swedish content only. However I'm open for anyone to use the script for other projects as long as it's freeware and STW is credited as orignal author.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 19:02   #19
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Hässelby Vst, Sweden.
Inlägg: 762
Question Problem

Hur gör jag för att bommarna skall gå upp igen då tåget kommer från andra hållet och gör ett uppehåll på stationen vid trackmarkern och först när det börjar röra sig igen mot bomarna att dom går ner. Har inga problem med dom vanliga bommar eller signaler.
Tack för detta bompaket som gjorde att jag kom igång med Trainz igen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bommar.jpg (263.9 KB, 496 visningar)
__________________
hgkn@bahnhof.se
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 14:32   #20
juhis
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Finland
Inlägg: 99
Standard

MatsS, when you release STW Vägskydd 1.3, could you please adjust LM Ericsson's bell slightly higher?


There is the picture which I'm talking about.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Some kind of strange thing.JPG (14.1 KB, 458 visningar)
juhis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 20:44   #21
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Citat:
Hur gör jag för att bommarna skall gå upp igen då tåget kommer från andra hållet och gör ett uppehåll på stationen vid trackmarkern och först när det börjar röra sig igen mot bomarna att dom går ner. Har inga problem med dom vanliga bommar eller signaler.
Tack för detta bompaket som gjorde att jag kom igång med Trainz igen.
Jag tror det är så här i verkligheten, rätta mig gärna om jag har fel:

* Antingen är den styrd av en huvudsignal. Först då tågvägen läggs efter uppehållet på stationen börjar bommarna gå ner, därefter får man klart från huvudsignalen.

* Eller så går bommarna ner vid infarten men då tåget stannar på stationen går de upp igen. Jag har för mig det heter tågavkännare eller liknande i rälsen.

Inget av detta finns i STW Vägskydd men den andra är möjlig att lägga till tror jag. Dvs är en viss punkt av SI/SII belagd samt att tåget står still, så går vägskyddet in i viloläge. Då tåget börjar röra sig aktiveras det igen. Motsvarande stopptriggern i första utgåvorna alltså.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 20:54   #22
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Citat:
MatsS, when you release STW Vägskydd 1.3, could you please adjust LM Ericsson's bell slightly higher?
Yes I know about that, there are a few more of the components that'll need adjustment. Especially the angled x-sign that'll need a longer pole. It'll be corrected in a later version.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 20:55   #23
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Finns där någon guide som hjälper en att ställa in så bommarna funkar rätt?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-19, 21:04   #24
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Tänkte påpeka ett litet fel i manualen, det står att väggivaren (svs-road) endast fungerar i Trainz Classics. Antar att det syftar på att bilarna bara stannar vid stopp om man har Trainz Classics. Detta verkar dock inte stämma, bilarna stannar minsann i TRS2006 också, och det är ju bra! Bifogar ett bildbevis:

Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 18:26   #25
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Tack för beviset. Det stämmer! Jag har fått det att fungera även här nu i TRS2006. Jag tror det berodde på någon konflikt mellan två kuid som gjorde att även triggern inte fungerade. Jag rensade ut alla svs-objekt och startade om CMP och sen installerade på nytt.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 20:07   #26
Korsbakke
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 19
Standard Goodie goodie

Det blir bättre och bättre minsann. Man känner sig som en lotto-vinnare när man får det här att fungera som i verkliga livet. Du är en klippa MatsS!
Korsbakke besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:28   #27
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Jag får inte att dessa funkar..
Hur får man bommarna att funka ..
Asså, att dem går ner när tåget kommer?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:43   #28
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas
Jag får inte att dessa funkar..
Hur får man bommarna att funka ..
Asså, att dem går ner när tåget kommer?
Har du följt anvisningarna i manualen, döpt alla aktiva objekt efter det mönster de ska vara döpta och satt ut en mainenhet? Då borde det inte krångla.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 21:49   #29
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Tjena, någon som vet om dessa funkar i TRS 2004? Jag har kollat men inte hittat ngt klart om de gör det eller ej.

Tack på förhand
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 09:56   #30
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Ja, jag har gjort allt som står i manualen men ändå klyddar det
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009