Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-25, 14:04   #1501
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert Visa inlägg
Hej

Med tanke på tidigare inlägg om felaktiga signalscript med mera...

I ett avsnitt skrev du att du inte kört rebuild, kan kommentera detta med att (om det finns någon mer som håller på med MSTS): För jösse namn, RÖR INTE REBUILD om ni satt ut signaler!!!! MSTS skickar då direkt en hälsning till BILL!!!! Jag har själv varit med om detta hur många ggr som helst och vet vad det innebär. MSTS är ganska besvärligt emellanåt att handskas med, speciellt när det gäller signaler.

Sen kan jag tillägga att eventuellt kommer jag att försöka fixa till KMJ Svenska Nya Signaler om jag får tid till det. Den är väl nästan klar men det finns en del som ej fungerar i den rutten som jag vill, men bara om jag har tillräckligt med tid så kommer jag att återuppta det arbetet.

Sorry Totte att det blev lite OT men detta är ju den bästa tråden att skriva om MSTS i eftersom de flesta läser denna...

MVH Kenneth

PS Keep up the good work!!! DS
Hej Kenneth!
Det är okej med lite OT, Kenneth.
Ja, jag vet om det att inte röra Rebuild. Det var halv år sen jag gjorde Rebuild och bygget har fungerat bra hittils och jag har lärt mig mycket. Jag bygger och testar i korta etapper, speciellt mellan Tiles. Att placera vägar är inte lätt mellan två Tiles och där kan det bli problem. En vägbit som placeras över Tilesgränsen blir problem om man inte fortsätter placera ytterligare bit till. Tiles ser man de blåa linjer genom F7.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 14:54   #1502
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Anledningen är att jag höll på tröttna att bygga vidare från Trollhättan, ville jag göra annat för rutten genom ändringar av gantrybryggorna, placera ut signaler och folk m.m. Detta sparar jag tiden.
I höst blir jag sugen att bygga igen med mera inspirationer. Så önskar jag er trevlig sommar och ta´t lugn i sommar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 19:37   #1503
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Anledningen är att jag höll på tröttna att bygga vidare från Trollhättan, ville jag göra annat för rutten genom ändringar av gantrybryggorna, placera ut signaler och folk m.m. Detta sparar jag tiden.
I höst blir jag sugen att bygga igen med mera inspirationer. Så önskar jag er trevlig sommar och ta´t lugn i sommar.
Ta deg en god pause og nyt sommeren:-)))))))
Ønsker Dere alle en riktig fin sommer:-)))))))))
Mvh lukas
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-02, 00:16   #1504
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej på er forumvänner!
Jag hoppas att ni hade trevlig sommar. Det har även jag med familj också.
Jag pusslade då och då, vid regniga dagar med signalsättningen och har kommit ända till Moss och det funkar bra hittills.
Ja, MSTS börjar bli gammal och jag la märke till att intresse har minskat. Det känns lite vemodigt. Jag bygger ändå vidare mot Gbg och signalsätter i Norska sidan. Jag har med hjälp av Mazz sammanslagit Norska och Mazz signaler och det funkar bra.
När rutten bli färdig har jag ingen aning, för det är mycket kvar. Det är inte bara till Gbg utan det är Vänersborg - Herrljunga också.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-02, 00:53   #1505
kpf93
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 71
Standard

Det låter bra Totte!

Angående tiden så tar det den tid det tar helt enkelt..
kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-02, 08:15   #1506
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja, jag kan inte förstå att intresset för MSTS minskar. Visst, grafiken är lite sämmre än i TRS, men känlan är ju mycket bättre, det är kul med fotorealistiska hytter som aldrig tycks komma till Trainz, och dessutom finns det ju otroligt mycket mer ruttert till MSTS. Även om jag bara bygger i TRS numera, mest för att Editorn i MSTS är så pass svår, så kör jag nästan bara i MSTS. Speciellt på Trollhättanrutten! Så bygg på Totte, och ge inte upp!!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-02, 17:31   #1507
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej på er forumvänner!
Jag hoppas att ni hade trevlig sommar. Det har även jag med familj också.
Jag pusslade då och då, vid regniga dagar med signalsättningen och har kommit ända till Moss och det funkar bra hittills.
Ja, MSTS börjar bli gammal och jag la märke till att intresse har minskat. Det känns lite vemodigt. Jag bygger ändå vidare mot Gbg och signalsätter i Norska sidan. Jag har med hjälp av Mazz sammanslagit Norska och Mazz signaler och det funkar bra.
När rutten bli färdig har jag ingen aning, för det är mycket kvar. Det är inte bara till Gbg utan det är Vänersborg - Herrljunga också.
Jag hoppas verkigen inte att intresset har minskat,jag är fotvarande en stor fans
av MSTS,så ge inte upp,kommer bli MSTS största och bästa rutt som har tillverkas.
Hoppas du kommer att bli rikligt belönad för ditt arbete.Lycka TILL
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 10:43   #1508
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tack för trevliga komentarer!
ja, nu är Moss färdig med gantrybryggorna, signaler, belysning och befolkning.
Bangårdarnas luftledning borttagna.
Bifogade bilder
    
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 11:42   #1509
Charles King
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Sweden
Inlägg: 58
Standard

Wow!! Nice! Det blir kul när den här uppdatering lägas upp. Hoppas det kommer innan året slut.
Charles King besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 14:21   #1510
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Det ser riktigt bra ut Totte, keep up the good work.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 16:21   #1511
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Fredrikstad klart!
Gantrybryggorna, signalerna och folk är i ordning.
Är på väg till Sarpsborg....
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 12:15   #1512
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smajlet Visa inlägg
Jag hoppas verkigen inte att intresset har minskat,jag är fotvarande en stor fans
av MSTS,så ge inte upp,kommer bli MSTS största och bästa rutt som har tillverkas.
Hoppas du kommer att bli rikligt belönad för ditt arbete.Lycka TILL
Hei

Jeg sier det samme som deg , håper at flertallet ikke har mistet msts gnisten , jeg er like ivrig enda :-))))))))

Ser frem til trollhattans fullførelse når den tid kommer:-)))))))))

Mvh lukas
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 09:16   #1513
DarkMaster
Tidigare Orbiter Fan
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
Standard

Ser riktigt lovande ut Totte skikligt gjort
DarkMaster besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 00:24   #1514
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Nu är jag tillbaka till ruttbygget efter ha skapat aktivitet till Trollhattan_Light.
Kolla gärna: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24408
Det är Sarpsborg jag håller på med gantrybryggorna numera. Mycket jobb det här!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 23:21   #1515
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard Sarpsborg klart...

Hej!
Ja, nu är Sarpsborg är klart. Gantrybryggorna är rätt i ordning, folk finns på plats, signalerna syns bra och perongerna av trä ändrat. Loket har fått "Signal speed display" på plats istället för bromstryck.
Bifogade bilder
   
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009