Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-16, 00:41   #1636
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Jorå, jag tror nog själv det blir bättre! Kändes verkligen inte rätt, knappast för nån av oss, mot slutet. Då är det bättre att skiljas som vänner

Och ett STORT grattis till dig, hammar'n!! Barn är oftast jobbiga tycker jag, men ibland har dem verkligen sina stunder

Och så är man äntligen klar med ADR-utbildningen efter två veckors plugg. Nu är det dessutom bara runt 20 dagar tills man fyller år, och kööörtkort! (tänker dock inte åka bil till skolan (alla som fått körkortet hittills har övergett bussen så) för det, går en buss dit och en buss hem som alltid passar, vad mer begär man liksom?! Dessutom att träffa gamla polare på bussen!) Men nu, ledighet
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 22:40   #1637
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Hehe, riktigt kul att köra lastbil!! Man lär sig rätt fort ändå, växlingen var ju faktiskt lättare än jag trodde, det var ju det som nästan gjorde en mest nervös...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 20:42   #1638
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Hehe, riktigt kul att köra lastbil!! Man lär sig rätt fort ändå, växlingen var ju faktiskt lättare än jag trodde, det var ju det som nästan gjorde en mest nervös...
Akta dig - snart är du beroende... Hur mycket man än hatar branschen och de dåliga lönerna och villkoren så fortsätter jag köra lastbil. För att jag verkligen gillar det. En gång lastbilschaufför, alltid lastbilschaufför.

Växlingen är för övrigt ganska enkel även med en range-splitlåda, bara man får in tänket med högväxel Vad är det för bil du övningskör med?

Själv fick jag idag backa en knapp km med släp innan jag hittade en skogsväg att tvinga in släpet på. Tack vare att kommunen inte tyckte att det där med vändplan för byggtransporterna inte är särskilt viktigt......
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 23:40   #1639
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Akta dig - snart är du beroende... Hur mycket man än hatar branschen och de dåliga lönerna och villkoren så fortsätter jag köra lastbil. För att jag verkligen gillar det. En gång lastbilschaufför, alltid lastbilschaufför.

Växlingen är för övrigt ganska enkel även med en range-splitlåda, bara man får in tänket med högväxel Vad är det för bil du övningskör med?

Själv fick jag idag backa en knapp km med släp innan jag hittade en skogsväg att tvinga in släpet på. Tack vare att kommunen inte tyckte att det där med vändplan för byggtransporterna inte är särskilt viktigt......
Vi får se...! Än är jag ju inte i branschen ju.

Jag övningskör med en Volvo FH12 lastväxlare från (jag tror det är) -97. Den får rulla läsåret ut, sen läggs programmet ner.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 22:18   #1640
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Kul att man lyckats få med sig runt fyra pers i en tågmupp tur till Bergslagen nu under jullovet! Längesen man använde kameran nu, så lär ju behövas... Dessutom alltid kul att upptäcka nya marker, särskilt kring gruvorna där
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 00:55   #1641
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Kul att man lyckats få med sig runt fyra pers i en tågmupp tur till Bergslagen nu under jullovet! Längesen man använde kameran nu, så lär ju behövas... Dessutom alltid kul att upptäcka nya marker, särskilt kring gruvorna där
Jag kanske tar och anordnar ett evenemang under 2014. Stay tuned
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 01:21   #1642
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Kul att man lyckats få med sig runt fyra pers i en tågmupp tur till Bergslagen nu under jullovet! Längesen man använde kameran nu, så lär ju behövas... Dessutom alltid kul att upptäcka nya marker, särskilt kring gruvorna där
Vilka blir det och när sticker ni ut?=) Jag är sugen på att komma ut igen, och att upptäcka sträckorna i Bergslagen vore kul.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 01:46   #1643
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Vilka blir det och när sticker ni ut?=) Jag är sugen på att komma ut igen, och att upptäcka sträckorna i Bergslagen vore kul.
Uhm.. vi är 6 pers tror jag (i en bil för fem... får "hoppas" någon inte kan, annars måste man ju säga ifrån.. trist!), varav några finns på det här forumet (Bombardier Train, TobbeSvensken - kanske fler, vettetusan ) och en från Postvagnen, samt två som är aktiva inom SSS (vilket vi egentligen alla är..). Vi åker nu på måndag morgon =) Blir inte mer än sträckorna runt Grängesberg, vi hinner inte så långt innan mörkret kommer... Vi ska väl försöka göra något liknande under något senare lov (när det är ljust, haha) hade iaf jag tänkt, medans man fortf går i skolan
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 12:46   #1644
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Uhm.. vi är 6 pers tror jag (i en bil för fem... får "hoppas" någon inte kan, annars måste man ju säga ifrån.. trist!), varav några finns på det här forumet (Bombardier Train, TobbeSvensken - kanske fler, vettetusan ) och en från Postvagnen, samt två som är aktiva inom SSS (vilket vi egentligen alla är..). Vi åker nu på måndag morgon =) Blir inte mer än sträckorna runt Grängesberg, vi hinner inte så långt innan mörkret kommer... Vi ska väl försöka göra något liknande under något senare lov (när det är ljust, haha) hade iaf jag tänkt, medans man fortf går i skolan
Ahaaaa, då är jag med. Trist. Jag sticker upp till Åre imorgon bitti och är uppe där i tre-fyra dagar, så då kan jag inte haka på.

Annars hade jag grymt gärna hängt med, men men, så är det ibland =)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 16:49   #1645
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag insåg att det är 1600+ inlägg i denna positiva tråd och "bara" 1300 inlägg i pisstråden, så det är ju alltid positivt att det händer mer positivt än negativt

Givetvis kan man inte basera verkligheten på detta men tyckte det var intressant.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-31, 02:26   #1646
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Ahaaaa, då är jag med. Trist. Jag sticker upp till Åre imorgon bitti och är uppe där i tre-fyra dagar, så då kan jag inte haka på.

Annars hade jag grymt gärna hängt med, men men, så är det ibland =)
Jorå, de va en riktigt kul dag tyckte alla inblandade! Lite missöde dock vid banvallskörningen... Ett träd mitt på framför, så vi fick backa på en smal banvall tillbaka i säkert 1km... Dock sa vi att vi får göra om det, när de är lite ljusare ute, verkligen trist att åka genom mörkret, man missar så mycket...

EDIT:
en bild
__________________
//Joakim Wahlberg

Senast redigerad av Jockes den 2013-12-31 klockan 02:46.
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 22:10   #1647
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Ville prova ha en hemsida, får ge det ett år och se hur det blir, enbart gjort i FrontPage 2003, är väldigt modern av mig

Observera att alla länkar inte funkar (har problem med Hyperlänkar, så är inte mycket som funkar i FrontPage 2003 haha).

www.jowahlen.se
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 23:01   #1648
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ville prova ha en hemsida, får ge det ett år och se hur det blir, enbart gjort i FrontPage 2003, är väldigt modern av mig

Observera att alla länkar inte funkar (har problem med Hyperlänkar, så är inte mycket som funkar i FrontPage 2003 haha).

www.jowahlen.se
Microsoft Expression ersätter Front Page.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 23:40   #1649
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Microsoft Expression ersätter Front Page.
Såg himla avancerat ut när jag googla, jag vill bara ha en simpel hemsida att lägga upp lite resereportage på, och då duger mitt gamla Office 2003-paket bra
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-02, 16:38   #1650
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Gjorde även en Trainz-hemsida så jag kan ladda upp mina saker (kanske även andras, så vi slipper alla dessa betalsidor? Har dock enbart 30GB utrymme..) även där, då det faktiskt är rätt svårt att ladda ner saker här för utomstående.

Uppladdningarna är dock gamla, jag vill mest testa bara

http://jowahlen.se/trainz/index_sv.htm
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009