Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-01, 23:33   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Content Creation Art Source

Hej,
jag tror att många med mig har köpt CCAS och nu undrar hur man använder det för att lära sig konstruera saker till TSR. Vi som undrar kan kanske använda denna tråd för att ventilera oklarheter och annat?

Jag kan börja med ett par frågor:
När jag öppnar en *.max-fil i 3DStudio 5 så får jag följande meddelande i tur och ordning:
. "Out of scripters memory"
. "Obsolete data format found"

Vaffö då då?


LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-01, 23:56   #2
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard


kolla på denna länk det finns gott om tips där http://www.worldoftrainz.com/Pages/Tutorials.htm
ditt första fel ? kan detta vara något
Initial Heap Allocation (Mbytes)—Sets the initial heap allocation.
MAXScript carves its own working memory (called a heap) out of the memory that the software allocates. You can add to the heap at any time by increasing the value here.

Om det andra säger hjäpen följande
The type of errors covered by these four categories include maps that can't be found, missing UV coordinates, missing output directories, full disks, missing DLLs, disks to which you don't have access, invalid meshes, and obsolete MAX files .
Lycka till
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Content Creation Art Source hgkn Trainz - Allmänt om Trainz 0 2004-07-30 19:07
Content Creation Guide för TRS 2204 släppt Rojje 3D-design - Trainz 8 2003-11-13 12:13
beta Content Creation Guidelines Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 3 2002-07-30 12:56
Söndagen/måndagens content creation chat Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 0 2002-07-15 04:06



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009